شماره ۹۲۹ | ۱۳۹۵ پنج شنبه ۴ شهريور
صفحه را ببند
میز خبر

رئیس کمیته هیأت تحقیق و تفحص از بنیاد شهید: شبکه 70 نفری مفسدان اقتصادی به‌زودی دستگیر می‌شوند
شهروند| رئیس کمیته هیأت تحقیق و تفحص از بنیاد شهید پس از ماه‌ها، روز گذشته به جمع خبرنگاران پارلمانی آمد و به افشاگری در مورد پرونده تحقیق و تفحص از بنیاد شهید در دولت نهم پرداخت. امیر خجسته با تأکید بر  این‌که در این تحقیق و تفحص فراز‌و‌نشیب‌های زیادی وجود داشت، گفت: فشارهای سنگین به ما وارد کردند، عده‌ای ما را تهدید کردند و می‌خواستند ما را تطمیع کنند و دهان ما را ببندند، ولی موفق نشدند و یک شبکه 50 تا 70 نفری وجود دارد که به‌زودی دستگیر می‌شوند. وی با بیان این‌که در راستای این تحقیق و تفحص 300 تا 400 میلیون تومان هزینه کردیم ولی توانستیم 3000‌میلیارد تومان برگردانیم، درباره دستاوردهای این کار توضیح داد: کلاهبرداری از صرافی بانک دی به مبلغ 433‌میلیون درهم توسط شرکت فرخ ناز تجارت کیش بود که این پول به دوبی رفته بود که ما با پيگیری‌هایی که داشتیم، توانستیم 500‌میلیارد تومان از این پول را تاکنون به بیت‌المال برگردانیم. نماینده مردم همدان اضافه کرد: تبانی در خرید و فروش آهن قراضه توسط مسئولان مربوطه با شرکت‌های شخصی که در این راستا فعال بود، یکی دیگر از اقداماتی بود که ما علیه آن وارد شدیم. آنان هر کیلو آهن قراضه را 325 تومان خریداری مي‌کردند و 850 تومان به بانک دی می‌فروختند. درنهایت 280‌میلیارد تومان با یک قرارداد جعلی و سوری پول بیت‌المال را غارت کردند که این پول از حلقوم مفاسد اقتصادی بیرون کشیده شد. وی افزود: گزارش این تحقیق و تفحص را به دادستان کل کشور تحویل دادیم و قوه قضائیه با قدرت موضوع را پیگیری می‌کند و پرونده در شعبه هفتم دادسرای کارکنان دولت در حال رسیدگی است.

نجابت:  اصولگرایان در‌ سال 96 نامزد خاص خود را دارند
نامه‌نیوز|  یک فعال سیاسی معتقد است که دولت در مدت زمان باقیمانده تا انتخابات ریاست‌جمهوری باید در زمینه سیاست داخلی به مسائل فرهنگی توجه کند. حسین نجابت، نماینده پیشین مجلس با بیان این‌که حمایت اصولگرایان از روحانی شدنی نیست، تصریح کرد: افرادی که چنین سخنانی می‌گویند قطعا نظر شخصی خودشان است؛ زیرا اصولگرایان برای انتخابات ریاست‌جمهوری آینده گزینه و کاندیداهای خاص خود را دارند اما تاکنون وارد مصادیق نشده‌اند. وی  با بیان این‌که اصلاح‌طلبان یکپارچه از روحانی حمایت خواهند کرد، خاطرنشان کرد: اصلاحات گزینه رأی‌آور دیگری ندارد. آنها از روحانی حمایت خواهند کرد زیرا مواضع و دیدگاه‌های وی نزدیک به این جریان است.

وکیل متهم نفتی:  هواپیمایی «اونور لاین» ترکیه متعلق به بابک زنجانی است
وکیل بابک زنجانی تأکید کرد:   اموال موکلم در ترکیه یک خط هواپیمایی معتبر است که مابه‌ازای آن رقم قابل توجهی است. رسول کوهپایه‌زاده با اشاره به اظهارات دادستان تهران مبنی بر موافقت با انتقال اموال بابک زنجانی به وزارت نفت تأکید کرد: تا زمانی که رأی قطعی صادر نشده است و موکل، متهم به رد مال نشده است، پرداخت بدهی الزام‌آور نیست و تا این لحظه پرونده آقای زنجانی در دیوانعالی کشور است و رأی قطعی صادر
 نشده است. وکیل زنجانی یادآور شد: با وجود اعلام مبلغ مورد نظر، آقای زنجانی همچنان معتقد است که اگر برخی اموال او به قیمت معاملاتی واقعی روز محاسبه می‌شد، مبلغ بیشتری از بدهی او را پوشش می‌داد که این اعتراض را از طریق قانونی به مراجع ذیصلاح منتقل کردیم.

مستقلین مجلس ادغام با فراکسیون ولایت را نپذیرفتند
ایلنا | سخنگوی فراکسیون مستقلین گفت: در نشست مشترک فراکسیون ولایت و مستقلین با آقای لاریجانی صحبت‌هایی درباره ادغام این دو فراکسیون مطرح شد که اعضای فراکسیون مستقلین این مسأله را نپذیرفتند. مهرداد لاهوتی‌ با اشاره به برگزاری نشست فراکسیون ولایت که با حضور برخی از اعضای هیأت‌رئیسه فراکسیون مستقلین برگزار شد، گفت: شخصا در این جلسه حضور نداشتم اما در نشستی که قرار بود روز دوشنبه برگزار کنیم که درنهایت به حدنصاب نرسید، هیچ‌کدام از اعضای فراکسیون مستقلین همچون کاظم جلالی و جعفرزاده ایمن‌آبادی و دیگران حضور نداشتند. سخنگوی فراکسیون مستقلین همچنین با اشاره به پیشنهادی که پیش از این درباره تشکیل شورایعالی فراکسیون‌های مجلس مطرح شده بود، یادآور شد: قرار شد ۱۷ نفر از فراکسیون مستقلین و ۱۷ نفر نیز از فراکسیون ولایت معرفی شوند و این شورایعالی تشکیل شود، این درحالی بود که فراکسیون امید حاضر به پذیرش این پیشنهاد و معرفی اعضای خود برای تشکیل شورایعالی فراکسیون‌های مجلس نشد.

 


تعداد بازدید :  207