شماره ۹۲۹ | ۱۳۹۵ پنج شنبه ۴ شهريور
صفحه را ببند
وزیر اطلاعات در برنامه تلویزیونی نگاه یک:
خیلی‌ها با مشتی گره‌کرده انتقاد می‌کنند

ایسنا|  وزیر اطلاعات گفت: درجریان مذاکراتی که ما با نظر مقام معظم رهبری و تصمیم شورایعالی امنیت ملی ازسوی وزارت اطلاعات درباره مبادله زندانیان ایرانی و آمریکایی داشتیم، امتیازاتی برای کشور گرفتیم که یکی از آنها بازگردانی 400‌میلیون دلار  به همراه سود آن بود.
حجت‌الاسلام سیدمحمود علوی شامگاه سه‌شنبه در برنامه‌ تلویزیونی نگاه یک با تأکید بر این‌که وزارت اطلاعات نفس تروریست‌ها را بند آورده است، گفت: وزارت اطلاعات در مناسبت‌های مختلف به تروریست‌ها پیغام داده که خیال اقدام تروریستی در ایران را از یاد ببرند.
وزیر اطلاعات در ادامه با اشاره به اقدامات انجام‌شده توسط سربازان گمنام امام زمان(عج) و همچنین نیروهای اطلاعاتی سپاه و برخورد با گروهک‌های تروریستی درغرب کشور اظهار کرد: طی روزهای اخیر تیم منافقین درغرب کشور با اشراف اطلاعاتی و همکاری وزارت اطلاعات و سپاه و همچنین تیمی در شرق کشور که درحال حفر تونل و به دنبال ایجاد ناامنی برای تعدادی از پاسگاه‌های شرقی کشور بوده‌اند، با آنها برخورد شد. علوی با اشاره به عملیات انجام‌شده علیه گروهک‌های تروریستی درغرب کشور خاطرنشان کرد: در این عملیات فرمانده تیپ موصل داعش کشته و 3نفر دیگر از آنها دستگیر شدند . وزیر اطلاعات در ادامه به برنامه‌های دولت برای کاهش دغدغه‌های معیشتی مردم اشاره و با مقایسه تغییر قیمت برخی محصولات مورد نیاز مردم طی سال‌های گذشته و 3‌سال اخیر و نیز با تأکید بر این‌که کاهش تورم به معنای کاهش قیمت و ارزانی نیست، اظهار کرد: کاهش تورم به معنای آن است که گرانی سرسام‌آوری که درگذشته وجود داشت، توسط دولت مهار شد. علوی در ادامه به بیان نقاط ضعف دولت یازدهم پرداخت و با تأکید بر این‌که ضعف رسانه‌ای یکی از نقاط ضعف دولت یازدهم است، اظهار کرد: درمقابل این فرصت برای مخالفان پیش می‌آید که حملات تندی علیه دولت انجام دهند و جبهه مقابل صدها‌ میلیارد تومان خرج تبلیغات علیه دولت می‌کند. وی با انتقاد از اظهارات مطرح‌شده علیه رئیس‌جمهوری اظهار کرد: متأسفانه برخی درباره رئیس‌جمهوری که براساس قانون اساسی شخص دوم مملکت است، عناوینی ازجمله عمروعاص، ساده‌لوح و خائن نسبت می‌دهند. علوی در ادامه با تأکید بر این‌که مردم متوجه می‌شوند که بی‌مهری‌هایی که علیه دولت یازدهم انجام می‌شود، بی‌سابقه است، اظهار کرد: ‌براساس گفته برخی مردم در دو سه‌سال اخیر، نگذاشته‌اند که عکس رئیس‌جمهوری در راهپیمایی‌ها در دست مردم به نمایش گذاشته شود. وی ادامه داد: اخیرا در یکی از سفرهای استانی که به یکی از استان‌ها داشته‌ایم، تعداد زیادی از عکس‌های رئیس‌جمهوری را عده‌ای جمع‌آوری کرده‌اند و اجازه نداده‌اند که مردم آنها را در دست بگیرند.
وزیر اطلاعات در بخش دیگری از صحبت‌های خود با تأکید بر این‌که انتقاد عملی بسیار ویژه است، اظهار کرد: دولت لب‌های کسانی را که انتقاد می‌کنند، می‌بوسد و از نقد آنها استقبال می‌کند اما همگان باید بدانند که ادبیات انتقاد با ادبیات تخریب متفاوت است. وزیر اطلاعات با بیان این‌که امروز خیلی‌ها با مشتی گره‌کرده انتقاد می‌کنند که این خود تخریب محسوب می‌شود، اضافه کرد: در انتقاد حرمت طرف مقابل حفظ می‌شود و به او توهینی نسبت داده نمی‌شود بلکه منتقد فکر و عمل او را درعین حفظ احترام، تحلیل و انتقادات خود را نسبت به او مطرح می‌کند. علوی دربخش دیگری از صحبت‌های خود درباره موضوع حقوق‌های نجومی با اشاره به تأکید رئیس‌جمهوری بر لزوم برخورد با فساد حتی درصورت وقوع برای نزدیکان او اظهار کرد: کار وزارت اطلاعات براساس اطلاعات متقن است، نه براساس شایعات. مبارزه با فساد با مصلحت‌اندیشی نیز جور درنمی‌آید. وی با تأکید بر لزوم برخورد با مفاسد ادامه داد: نیازی نیست که ما هر برخوردی را که در این زمینه انجام می‌دهیم، رسانه‌ای کنیم. دولت یازدهم در برخورد با فساد جدی است. علوی با اشاره به برخوردهای صورت‌گرفته ازسوی دولت طی سال‌های اخیر درباره مبارزه با مفاسد خاطرنشان کرد: ‌سال 94 و چند ماه پیش از انتشار فیش‌های حقوقی درچند مورد ازسوی برخی وزرا و همچنین برخی سازمان‌ها و مدیران برخی از بانک‌ها تخلفاتی در زمینه دریافت مالی مشاهده کردیم که به دستور رئیس‌جمهوری با آنها برخوردهای لازم انجام گرفت. وزیر اطلاعات با انتقاد از عدم پیگیری برخی رسانه‌ها نسبت به بلوکه‌شدن 2‌میلیارد دلار از پول ایران در آمریکا اظهار کرد: پس از آن‌که اخیرا 2‌میلیارد دلار پول ایران توسط دادگاهی در آمریکا بلوکه شد، برخی در داخل اقدام به فضاسازی علیه دولت کردند اما زمانی که معلوم شد این پول بر اثر سهل‌انگاری دولت قبل بلوکه شده است، دیگر هیچ ‌کدام از این رسانه‌ها به موضوع نپرداختند. وی خاطرنشان کرد: ‌این درحالی است که 2‌میلیارد دلار معادل 7‌هزار‌میلیارد تومان ایران است، اما چنانچه ما درجریان فیش‌های حقوقی بگوییم که حتی ‌هزارنفر ماهی 20‌میلیون تومان حقوق دریافت کرده‌اند، در ماه می‌شود 20‌میلیارد تومان. حال این پرسش مطرح می‌شود که آیا 20‌میلیارد تومان بیشتر است یا 7‌هزار‌میلیارد تومان؟وزیر اطلاعات دربخش پایانی صحبت‌های خود با اشاره به مذاکرات انجام‌شده توسط وزارت اطلاعات در راستای تبادل زندانیان ایرانی و آمریکایی اظهار کرد: علاوه بر 2‌میلیارد دلاری که توسط آمریکا مورد تعرض قرار گرفته، یک‌میلیارد و710‌میلیون دلار نیز از پول ایران دراختیار آمریکا قرار دارد که ماجرای آن به پیش از انقلاب بازمی‌گردد. وی ادامه داد: پیش از انقلاب برای خرید سلاح، 400‌میلیون دلار به آمریکا داده شد اما این مبلغ از آن زمان درحساب‌های آمریکا وجود داشت که درجریان مذاکراتی که با نظر مقام معظم رهبری و تصمیم شورایعالی امنیت ملی این 400‌میلیون دلار به همراه یک‌میلیارد و310‌میلیون دلار سود آن را برای کشور مسترد کردیم و امیدواریم که دولت موفق شود این پول را نیز از چنگ آنها خارج کند.

 


تعداد بازدید :  195