شماره ۹۲۹ | ۱۳۹۵ پنج شنبه ۴ شهريور
صفحه را ببند
اخبار كوتاه

علیرضا کهن‌دیری ساخت موسیقی فیلم «یک روز به‌خصوص» ساخته همایون اسعدیان را
آغاز کرد.

به‌تازگی بازی ویشکا آسایش، حسام نواب صفوی و سیروس گرجستانی در فیلم سینمایی «نهنگ عنبر ۲» به کارگردانی سامان مقدم به پایان رسیده است.

فیلمبرداری «گشت ۲» به کارگردانی سعید سهیلی روزهای پایانی خود را سپری می‌کند و ۸ شهریورماه به‌طور کامل به پایان می‌رسد.

یوسف کارگر به‌عنوان داور جشنواره «سینما پوورو» ایتالیا انتخاب شد. پنج فیلم کوتاه ایرانی هم در بخش مسابقه این جشنواره حضور دارند.

فیلم‌های کوتاه «فرشته‌ها مرده‌اند» به کارگردانی سحر خوش‌چشمان، «از سرزمین‌های شرقی» به کارگردانی سارا طبیب‌زاده، «دخترک آت‌آشغالی» به کارگردانی محمد زارع و شلاله خیری، «اردوگاه پناهندگان» به کارگردانی سعید نقویان و «ماهی» به کارگردانی سامان حسین‌پور به سومین دوره جشنواره فیلم کوتاه «سینما پوورو» در کشور ایتالیا راه یافتند و با آثاری از ایتالیا، اسپانیا، آمریکا، فرانسه، سوییس، مکزیک و... به رقابت خواهند پرداخت.

دهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مستند ایران «سینماحقیقت» در بخش ویژه‌ای میزبان فیلم‌های مستند با موضوعات مختلف کشاورزی خواهد شد.

 

«باغ‌های زردآلو» نخستین ساخته پوریا حیدری اوره است که در سکوت خبری به صورت مشترک بین ایران و ارمنستان ساخته شده و پوستر فیلم را بهداد صالحی طراحی کرده است.

سریال «آرام می‌گیریم» به کارگردانی روح‌الله سهرابی و تهیه‌کنندگی فرهاد گلی در لوکیشن فرحزاد به کار خود پایان داد.

فرید فرخنده‌کیش از پرداخت حقوق نمایش فیلم‌های کوتاه مستقلی که در پاتوق فیلم کوتاه نمایش داده خواهند شد، خبر داد.

فیلم مستند - داستانی «ویولونیست» به کارگردانی محمدعلی طالبی در جشنواره «پوسان» کره‌جنوبی رقابت می‌کند. این فیلم که قرار است ۱۲ مهرماه در این جشنواره به نمایش درآید درباره نوجوانی است که در خیابان‌های تهران ویولن می‌نوازد.

حسین شهابی، کارگردان سینما با اشاره به جدیدترین پروژه سینمایی خود توضیح داد در «آزادی به قید شرط» مسائل و مشکلات زندانیان را به تصویر می‌کشد.


«فصل فراموشی فریبا» به کارگردانی عباس رافعی فیلم افتتاحیه فستیوال «سالنتو» ایتالیا شد.

علی فخر موسوی، کارگردان فیلم سینمایی «خاطرات پاییزی» به همراه ٨ سینماگر از کشورهای مختلف، هیأت داوران جشنواره «دریم سیتی» اوکراین را تشکیل می‌دهند.

مجوز نمایش ۲ فیلم «هفت‌ماهگی» به تهیه‌کنندگی منصور لشکری ‌قوچانی و کارگردانی و نویسندگی ‌هاتف علیمردانی با موضوع خانواده در ژانر اجتماعی و «جشن تولد» به تهیه‌کنندگی مهدی فیوضی و کارگردانی و نویسندگی عباس لاجوردی با موضوع مدافعان حرم در ژانر جنگ (داعش) صادر شد.

خاکستر جسد «ترومن کاپوتی» نویسنده «صبحانه در تیفانی» در اقدامی عجیب، با قیمت پایه ۲۰۰۰ دلار به فروش گذاشته می‌شود.

مهدی پاکدل به نمایش «افسون معبد سوخته» به کارگردانی کیومرث مرادی پیوست.

بیتا منصوری، تهیه‌کننده سینما از ساخت فیلمی برای کودکان با نام «کاتی، کوتی و ستاره» خبر داد.

برنامه تلویزیونی «اکسیر» در پانزدهمین قسمت خود با حضور «رضا داوودنژاد» به موضوع
«قصور پزشکی» می‌پردازد.


تعداد بازدید :  236