شماره ۹۲۹ | ۱۳۹۵ پنج شنبه ۴ شهريور
صفحه را ببند
از تالار چه خبر

   انتشار اوراق اسناد خزانه برای تسویه بدهی ‌بیمه سلامت| نمایندگان مجلس به دولت اجازه دادند تا مبلغ 80‌هزار‌میلیارد ریال اوراق اسناد خزانه یا سایر اوراق اسلامی را منتشر و برای تسویه تمام یا بخشی از بدهی‌های سازمان بیمه سلامت ایرانیان به طلبکاران واگذار کند. وکلای ملت مقرر کردند اصل، سود و هزینه‌های مترتب بر انتشار این اوراق در بودجه‌های سنواتی کل‌ کشور پیش‌بینی شده و خزانه‌داری کل ‌کشور با اولویت و از سرجمع بودجه نسبت به تسویه این اوراق اقدام کند.
 پیشنهاد بورسی‌ها اصلاح قانون تجارت به مجلس|  شاپور محمدی رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار به همراه اعضای هیأت‌مدیره این سازمان با لاریجانی رئیس مجلس دیدار و گفت‌وگو کرد. در این دیدار لاریجانی از حضور چهره‌های علمی و متخصص در رأس مدیریت این سازمان ابراز خرسندی کرد. محمدرضا پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی نیز ضمن تشریح روند شکل‌گیری بورس‌ها، ساختارمند شدن بازار سرمایه و اقدامات و فعالیت‌های موثر سازمان بورس و اوراق بهادار به‌عنوان ناظر این حوزه را در رشد و توسعه این بازار مهم برشمرد.
   عرضه ۱۱۰‌هزار تن سنگ‌آهن در تالار صادراتی| تالار صادراتی بورس کالای ایران دیروز میزبان عرضه ۱۱۰‌هزار تن سنگ‌آهن دانه‌بندی مجتمع فلات مرکزی ایران به قیمت ۲۳دلار در تن بود. 400 تن عایق رطوبتی، یک‌هزارو500 تن قیر و 5‌هزار تن گوگرد نیز در تالار صادراتی عرضه شد. تالار فرآورده‌های نفتی و پتروشیمی بورس کالای ایران نیز عرضه 38‌هزارو350 تن انواع قیر را تجربه کرد. همچنین این تالار شاهد عرضه 3‌هزار تن گوگرد و 24‌هزارو664 تن مواد شیمیایی بود. علاوه براین، 90‌هزارو930 تن جو دامی در قالب طرح قیمت تضمینی، 40 تن ذرت دانه‌ای، 100 تن روغن سویا، یک‌هزارو200 تن شکر سفید، 2‌هزار تن کنجاله سویا، یک‌هزار تن گندم دوروم و 25 تن مرغ منجمد رنج یک در تالار محصولات کشاورزی عرضه شد.


تعداد بازدید :  107