شماره ۹۲۹ | ۱۳۹۵ پنج شنبه ۴ شهريور
صفحه را ببند
اقتصاد جهان

نفت دوباره ارزان شد| پس از انتشار اخباری مبنی بر ارسال سیگنال‌های مثبت از سوی ایران که ممکن است از اقدام مشترک اوپک حمایت کند، قیمت نفت در بازارهای جهانی 1.6‌درصد افزایش یافت اما دیروز پس از این‌که آمارهای تجاری نشان داد ذخایر نفت آمریکا افزایش یافته است، بهای طلای سیاه دوباره عقب‌نشینی کرد. دیروز هر بشکه نفت برنت دریای شمال با 63 سنت کاهش 49.33 دلار فروخته شد. «رویترز»
ژاپن هواپیما می‌سازد| دولت ژاپن میلیاردها دلار سرمایه‌گذاری در بخش صنعت هوانوردی این کشور انجام داده و انتظار می‌رود که به‌زودی ژاپن نیز به جمع کشورهای تولید و صادر‌کننده جت‌های مسافربری بپیوندد. نمادین‌ترین تلاش در این‌خصوص شرکت میتسوبیشی جت است که با ساخت آزمایشی یک هواپیما تلاش کرد توان کشورش را در این زمینه به نمایش بگذارد. زمانی که این هواپیمای ساخت ژاپن پروازی کوتاه در منطقه «ناگویا» داشت، وزیر اقتصاد ژاپن اعلام کرد که «دوره جدیدی برای صنعت هوانوردی ژاپن آغاز شده است.» «نیویورک تایمز»
رونق بازار ماری‌جوانا در آمریکا| مصرف ماری‌جوانا در ایالت اورگان آمریکا بازاری ۱۰۲‌میلیون دلاری را در این ایالت به وجود آورده است. بازار تولید و فروش گیاه ماری‌جوانا در ایالت‌هایی که تولید و مصرف این ماده را قانونی اعلام کرده‌اند، باعث رونق اقتصاد این ایالت‌ها شده است و درآمد دولت آمریکا از محل مالیات بر این مواد نیز به‌شدت افزایش ‌یافته است؛ به‌طوری که در ۶ ماهه ابتدایی ‌سال‌جاری میلادی ایالت اورگان به‌تنهایی ۱۰۲‌میلیون دلار از این طریق درآمد داشته است که ۲۵‌درصد آن را به‌حساب دولت واریز کرده است. این مبلغ در حدود ۲۵.۵‌میلیون دلار است «فاکس نیوز»

 


تعداد بازدید :  175