شماره ۳۸۷ | ۱۳۹۳ سه شنبه ۱ مهر
صفحه را ببند
فروش تاریخ سفیدپوشان، دلبری سیاه‌ها

گروه ورزش| شکست منچستریونایتد مقابل لسترسیتی علاوه بر این‌که اولین تجربه شیاطین سرخ در دریافت 5 گل از یک تازه‌وارد لیگ برتر بود، نخستین شکست خارج از خانه لیگی پرافتخارترین تیم انگلیس پس از پیش افتادن با اختلاف 2 گل هم محسوب می‌شد. اما ماجرای بازی لسترسیتی و منچستریونایتد به همین‌جا ختم نمی‌شود.
پلیس پیگیری می‌کند
پس از این‌که ماریو بالوتلی، بازیکن معلوم‌الحال لیورپول در توییتر به تحقیر منچستریونایتد پرداخت، کاربران این شبکه اجتماعی با توهین‌های نژادی از این بازیکن استقبال کردند و حالا پلیس انگلیس به دنبال یافتن مجرمان است! ظاهرا دامنه توهین‌ها آن‌قدر زشت و زیاد بوده که پلیس به دلیل آنچه حفظ عفت عمومی نامیده به دنبال یافتن عاملان توهین نژادی است. او درصفحه توییتر خود نوشته بود: «منچستریونایتد... بلند بخندید!». تحقیر منچستریونایتد به همین‌جا ختم نشد. پیش از بازی منچسترسیتی و چلسی در ورزشگاه اتحاد، یک هواپیمای کوچک پیامی طعنه‌آمیز را برای هواداران یونایتد بر فراز این ورزشگاه به پرواز درآورده بود. در این پیام آمده بود «با هم سقوط خواهیم کرد ـ به‌زودی در همه‌ سینماها.»
ادعای چیرو: 2-5-3 ابداع من بود
میروسلاوبلاژویچ، سرمربی سابق تیم‌های ملی کرواسی و ایران در 80سالگی نه‌تنها اصلا بابت بیماری‌اش نگران نیست بلکه با همان هیجان همیشگی، کماکان مشغول ادعا کردن است. بهترین مربی ‌سال 1998 فوتبال جهان در گفت‌وگو با بلیچر ریپورت گفت اولین‌بار او سیستم 2-5-3 را به فوتبال آورد؛ خیلی قبل‌تر از فرانتس بکن باوئر و در سال 1982. البته صحت ادعای او زیر سؤال است چون کارلوس بیلاردو، سرمربی آرژانتین و ست بیونتک، همتای او در تیم‌ملی دانمارک هم در دهه 80
از 2-5-3 استفاده می‌کردند.
خاطرات گواردیولا کتاب شد
خاطرات یک‌سال مربیگری پپ گواردیولا به کتاب تبدیل شد. موضوع اصلی کتاب «آقای گواردیولا» نوشته «مارتی پرنائو» درباره صحبت‌های رد و بدل شده بین مربی 43 ساله موفق با بازیکنان بایرن و دستورالعمل‌های پپ برای موفقیت در هر بازی است. این اثر به خیلی از ابهامات و سؤالات دوستداران درباره تیم محبوب خود پاسخ می‌دهد. به‌عنوان مثال مشخص می‌کند چرا بازیکنانی مثل ماریو گومز، لوئیس گوستاو و آناتولی تیموشچوک به هنگام ورود این مربی، شانسی برای ادامه حضور در بایرن نیافتند.
رئال کوتاه آمد
پس از چند روز شایعه و گمانه‌زنی، رئال‌مادرید پذیرفت که با دریافت مقرری 20 ساله‌ای به ارزش سالانه 450 تا 500‌میلیون یورو، نام ورزشگاه خود را به اسم دلخواه شرکت پرداخت‌کننده این رقم نجومی تغییر می‌دهد. شرکت «‌ای‌پی‌ای‌اس» که به خانواده سلطنتی امارات تعلق دارد، طرف دیگر این معاهده است و رئال‌مادرید به قیمت تهیه هزینه ساخت بهترین استادیوم دنیا (البته به‌زعم پرس) حاضر شده از نام برنابئو، پرافتخارترین رئیس تاریخ فوتبال بگذرد.
رونالدینیو گل می‌زند و خوشحال است
رونالدینیو پس از پنالتی خراب کردن در اولین بازی با لباس تیم مکزیکی«کوئرتارو» سرانجام برای تیم جدیدش گل زد تا کوئرتارو به لطف پنالتی موفق و پاس زیبای او پس از یک حرکت نمایشی، 5 بر یک چیواس مشهور را شکست داد. نکته جالب، شادی خاص او پس از گلزنی بود که نشان می‌داد مرد‌ سال سابق فوتبال دنیا هنوز شور دوران گذشته را دارد.


تعداد بازدید :  257