شماره ۹۲۹ | ۱۳۹۵ پنج شنبه ۴ شهريور
صفحه را ببند
دست‌ پر سینمای خانگی برای نخستین آخر هفته شهریوری
سینما را به خانه ببرید

سینمای خانگی برای افرادی که تماشای فیلم در خانه را به سینما رفتن آخر هفته ترجیح می‌دهند، این هفته حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. فیلم‌های «شیف شب» به کارگردانی نیکی کریمی که روایت اجتماعی از یک زندگی خانوادگی است به‌تازگی وارد شبکه سینمای خانگی شده است. این فیلم را به‌عنوان یکی از متفاوت‌ترین ساخته‌های کریمی می‌توانید انتخاب کنید که جذابیت و کشش داستان شما را تا آخرین لحظات با خود همراه می‌کند. او برای تهیه‌کنندگی و کارگردانی این فیلم جایزه ویژه هیأت داوران جشنواره فیلم فجر را دریافت کرد و لیلا زارع موفق به دریافت دیپلم افتخار بهترین بازیگر نقش زن برای نقش‌آفرینی در این فیلم شد.
علاوه بر این فیلم «ناهید»، ساخته آیدا پناهنده که جوایز متعددی را از آن خود کرده و در جشنواره‌های بین‌المللی درخشیده هم این هفته می‌تواند انتخاب خوبی برای یک آخر هفته خوب باشد. ساره بیات، پژمان بازغی، نوید محمد‌زاده و پوریا رحیمی‌سام از بازیگران نقش‌های اصلی این فیلم هستند. این فیلم روایتی از داستان زندگی پرسوناژی به نام ناهید است که تلاش می‌کند سروسامانی به زندگی خود بدهد. «ناهید» با داستانی عاشقانه و اجتماعی، شخصیت‌محور است و شخصیت‌ها محرک اصلی برای پیشبرد داستان هستند. فیلم رئالیته «ناهید» که برمبنای واقع‌گرایی بنا شده، محصول مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی است.
تا یادتان نرفته «ماهی و گربه» را هم به پیشنهادات آخر هفته‌ای سینمای خانگی اضافه کنید. فیلمی از شهرام مکری و با حضور بابک کریمی، سعید ابراهیمی‌فر، عبد آبست، سیاوش چراغی‌پور، محمد برهمنی، فراز مدیری و... که در زمان اکران در سینماهای هنر و تجربه روی پرده خوش درخشید و حالا فرصتی است اگر به سینما نرفته‌اید این فیلم را از دست ندهید. «ماهی و گربه» موفق به دریافت جایزه محتوای نوآورانه افق‌های هفتادمین جشنواره فیلم ونیز، جايزه بهترين فيلم در جشنواره فيلم ليسبون، جایزه ویژه هیأت داوران دهمین جشنواره بین‌المللی فیلم دوبی، دو جایزه بهترین فیلم از نگاه منتقدان و بهترین فیلم داوران جوان در جشنواره فیلم فریبورگ سوییس، دو جايزه بهترین فیلم و بهترین فیلم از نگاه منتقدان جشنواره فيلم استانبول، نشان ويژه هیأت داوران و جایزه بهترین فیلم از نگاه تماشاگران جشنواره فيلم بِلد اسلوونی شد.
سینمای خانگی این هفته پیشنهاد دیگری هم دارد و آن فیلم «من سالوادور نیستم» که آخرین روزهای همین هفته در سوپرمارکت‌ها و شبکه فروش فیلم و سریال‌های خانگی توزیع شد. من سالوادور نیستم فیلمی به کارگردانی منوچهر ‌هادی، روایت زندگی معلمی است که چندی پیش مقدار زیادی پول پیدا کرده و آن را به صاحبش تحویل داده است. او به برنامه‌های مختلف تلویزیونی دعوت می‌شود تا در مورد این فداکاری توضیح دهد و بسیار مشهور شده است. یک روز با او تماس می‌گیرند و می‌گویند به‌خاطر کار خیری که کرده برنده سفر به برزیل شده و تمام هزینه‌های سفر او را آژانس تعطیلات رؤیایی می‌پردازد. ناصر که فردی مذهبی است راضی به این سفر نیست و آن را مناسب نمی‌داند اما با اصرار همسرش قبول می‌کند تا به برزیل برود و ماجراهایی آن آغاز می‌شود که داستان این فیلم را پیش می‌برد.


تعداد بازدید :  232