شماره ۳۸۷ | ۱۳۹۳ سه شنبه ۱ مهر
صفحه را ببند
المپيك آسيايي

یک طلا و دو نقره در پایان روز سوم
بانوان تیرانداز، جور مردان را کشیدند
گروه ورزش| کاروان ورزش ایران در روز سوم بازیهای آسیایی در 8 رشته نماینده داشت و موفق شد بالاخره با کسب یک طلا و 2 نقره به جدول مدال‌های این بازیها راه یابد که البته این 3 مدال نیز سهم بانوان تیرانداز کشورمان بود.
روز درخشش بانوان
در نخستین ساعات مسابقات دیروز درحالی‌که کسی انتظار زیادی از بانوان تیرانداز نداشت، آنها با ترکیب خدمتی، امام قلی نژاد و احمدی ابتدا در بخش تیمی با ناداوری به مدال نقره رسیدند.  پس از کسب نخستین مدال کاروان ایران 2 تیرانداز ایران به فینال بخش انفرادی هم راه یافتند و درنهایت به مدال‌های طلا و نقره رسیدند.  نجمه خدمتی با 18‌سال سن پدیده مسابقات شد و نخستین طلایی کاروان ایران بود و نرگس امامقلی نژاد هم به نقره دست یافت.  
4 مدال ووشو قطعی شد
حمیدرضا لادور، سجاد عباسی، محسن محمد سیفی و الهه منصوریان با شکست حریفانشان موفق شدند به نیمه نهایی مسابقات ووشو راه یابند و مدال برنزشان قطعی شد تا شاگردان حسین اوجاقی عملکرد درخشانی داشته باشند.  همچنین شهربانو منصوریان حذف شد و فرشاد عربی در بخش تالو به مقامی بهتر از چهارمی نرسید و حمیده برخور نیز در همین بخش دهم شد.
ناکامی جودو و وزنه‌برداری
   در جودو جواد محجوب و امید جمالی با 2 پیروزی و 2 شکست از رسیدن به مدال بازماندند و در جایگاه پنجم ایستادند.
   در وزنه‌برداری جابر بهروزی عملکرد ضعیفی داشت و در دوضرب نتوانست هیچ وزنه‌ای را بالای سر ببرد و از دور رقابت‌ها حذف شد.
   تیم‌ملی هندبال ایران با برتری 29 بر 25 مقابل کویت به‌عنوان صدرنشین به دور دوم صعود کرد.  
   در دوچرخه سواری نمایندگان کشورمان در بخش اومینیوم و اسپرینت به عنوان‌هایی بهتر از ششمی و یازدهمی دست نیافتند.
   در قایقرانی حبیبیان در روئینگ تک نفره و تیم‌های روئینگ 4 نفره آقایان و بانوان موفق شدند در مرحله شانس مجدد به فینال راه یابند.
   جمال چاووشی فر در ماده 50 متر کرال با وجود رکوردشکنی به مقامی بهتر از چهاردهمی نرسید.
ایران نهم شد، چین صدرنشین
در پایان روز سوم این رقابت‌ها ایران با یک طلا و 2 نقره در رده نهم جدول مدال‌ها ایستاد.  همچنین چینی‌ها با 14 طلا، 10 نقره و 12 برنز در صدر قرار گرفتند و کره‌جنوبی با 13 طلا، 11 نقره و 10 برنز و ژاپن با 7 طلا، 8 نقره و 11 برنز   دوم و سوم هستند.
برنامه رقابت امروز ایرانی‌ها
شنا: 50 متر آزاد (آرشام میرزایی و احمدرضا جلالی) و قورباغه 200 متر (آریا نسیمی شاد و مهدی انصاری)/ تیروکمان:  کامپوند مردان و زنان/ دوچرخه‌سواری:  اومنیوم در مسافت‌های مختلف/ شمشیربازی:  تیمی اپه/ ژیمناستیک:  انفرادی و تمام اسباب/ جودو:  تیمی/ ووشو:  تالوی زنان(هانیه رجبی)، ساندای زنان نیمه نهایی (الهه منصوریان)، ساندای مردان نیمه‌نهایی (محسن محمد یوسفی، سجاد عباسی و حمیدرضا لادور)/ قایقرانی:  روئینگ دو نفره مردان/ تیراندازی:  تفنگ بادی 10 متر مردان و تراپ زنان


تعداد بازدید :  257