شماره ۳۸۷ | ۱۳۹۳ سه شنبه ۱ مهر
صفحه را ببند
شهریه‌ مهدهای کودک 25درصد افزایش یافت
تعطیلی 300 مهدکودک غیرقانونی در‌سال گذشته

شهروند| افزایش 25‌درصدی شهریه مهدهای کودک، شناسایی 300 مهد غیرقانونی در‌سال گذشته و تعطیلی 37 مهدکودک به‌دلیل رعایت نکردن میزان دریافت شهریه. اینها مهم‌ترین خبرهایی‌اند که دیروز محمد نفریه، معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی در نشست خبری‌اش با خبرنگاران در سازمان بهزیستی اعلام کرد. او درباره شهریه‌های جدید مهدهای کودک کشور گفت: «به طور متوسط 25‌درصد شهریه‌ها در کل کشور افزایش یافته است که میانگین افزایش از‌سال گذشته کمتر بوده است.» نفریه گفت: «سال گذشته از همه مهدهای کودک بیش از یک بار بازدید شده‌است و 37 مهدکودک به دلایلی مانند رعایت نکردن میزان دریافت شهریه تعطیل شدند.»
معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی در ادامه گفت: «سال گذشته 300 مهد غیرقانونی در استان تهران شناسایی شد که از میان آنها تعداد زیادی مجوزهای لازم را دریافت کردند.»
او ادامه داد: «شهریه گروه سنی نوپا و نوباوه 24‌درصد افزایش یافته که این میزان در گروه سنی شیرخوار مقداری بیشتر بوده است. هزینه ناهار برای مهدکودک‌هایی که این وعده غذایی را ارایه می‌دهند نیز 50‌هزار تومان است؛ اما برای لوازم‌التحریر شهریه‌ای پیش‌بینی نشده و والدین باید لوازم التحریر را خودشان تهیه کنند و مهدکودک‌ها حقی ندارند بابت تأمین لوازم‌التحریر وجهی دریافت کنند.»
معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی در ادامه گفت: «شهریه‌ها برای تمام‌وقت 208 ساعت و به صورت نیمه‌وقت 104 ساعت لازم است، لحاظ شود. هزینه سرویس ایاب و ذهاب دیده نشده است البته مهدهای کودک باید از سرویس‌های معتبر استفاده و با تاکسیرانی هماهنگ کنند و ترجیحا از بانوان برای این کار استفاده شود.»


تعداد بازدید :  214