شماره ۳۸۷ | ۱۳۹۳ سه شنبه ۱ مهر
صفحه را ببند
... بازگشت گرد و غبار

بنا بر اعلام مرکز کنترل و پایش محیط زیست کشور طی ۲ روز گذشته هوای دو کلان شهر تهران و اصفهان در شرایط ناسالم و کلان شهرهای اهواز، شیراز، اراک، تبریز و کرج در شرایط سالم قرار داشته‌اند. از روز گذشته به دلیل وزش باد در جنوب سمنان شاهد بروز پدیده غبار و گرد و خاک در تهران هستیم. علاوه بر تهران شمال اصفهان، قم و مرکزی نیز امشب شاهد گرد و غبار خواهد بود.
به گفته کار‌شناسان منشأ گرد و خاک در تهران از سوی جنوب سمنان است نه از کشور عراق. امروز سه‌شنبه میزان گرد و غبار در البرز، پایتخت و جنوب سمنان تشدید خواهد شد و ما در این مناطق گرد و خاک را به صورت غبار شاهد خواهیم بود. البته به تصریح کار‌شناسان سازمان هوا‌شناسی گرد و غبار فوق خطرناک نبوده و شدت چندانی ندارد. طی امروز و فردا برای اردبیل، آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی، گیلان، مازندران و گلستان بارش باران و رعد و برق پیش‌بینی شده است؛ همچنین در شمال کردستان بارش پراکنده خواهیم داشت.
آسمان تهران امروز سه‌شنبه کمی ابری همراه با وزش باد، گرد و غبار و رشد ابر در ارتفاعات پیش‌بینی می‌شود. همچنین حداقل و حداکثر دما در این روز به 19 و ۳۳ درجه سانتی‌گراد بالای صفر می‌رسد. در روز چهار شنبه نیز آسمان تهران صاف گاهی وزش باد و رشد ابر در ارتفاعات پیش‌بینی شده است و حداقل و حداکثر دما در این روز ۲۰و ۳۲ درجه می‌شود.
بنا بر اعلام مرکز کنترل و پایش محیط زیست کشور هوای تهران در شرایط ناسالم قرار دارد. شاخص میانگین کیفیت آلاینده‌های منواکسید کربن، ازن، دی‌اکسید نیتروژن و دی‌اکسید گوگرد طی روز گذشته در تهران به ترتیب بر روی اعداد 28، 13، 49 و 24 قرار گرفته است. شاخص کیفیت هوای تهران درباره آلاینده ذرات معلق کمتر از ۱۰ میکرون و ۵/۲ میکرون به ترتیب روی اعداد 51 و 64 قرار دارد.  در روزهایی که پشت سر گذاشتیم استان‌های اردبیل و چهارمحال بختیاری، خنک‌ترین و استان‌های خوزستان و یزد گرم‌ترین استان‌های ایران بوده‌اند. در شبانه روز گذشته بین مراکز استان‌ها، اهواز با 41 درجه سانتی‌گراد و شهرکرد مرکز استان چهارمحال و بختیاری در هنگام شب با حدود 3 درجه سانتی‌گراد، گرم‌ترین و خنک‌ترین شهرهای کشور بودند.

 


تعداد بازدید :  258