شماره ۳۸۷ | ۱۳۹۳ سه شنبه ۱ مهر
صفحه را ببند
اهداي زندگي
جواد صفایی

سن:  21 سال
تحصیلات:  دانشجوی کارشناسی مدیریت بازرگانی
محل سکونت: روستای دست‌نو (توابع شهرستان کیار در استان چهارمحال و بختیاری)
پس از مرگ جسم پوسیده می‌شود و تنها روح انسان است که باقی می‌ماند، پس چه بهتر که انسان با بخشش عضوی از جسم خود، به همنوع خود حیات دوباره ببخشد و با این حرکت خداپسندانه روح انسان نیز به آرامش و خرسندی معنوی می‌رسد.   وقتی می‌شود که پس از مرگ نیز بتوان به دیگران زندگی بخشید و با اهدای عضو لبخندی شیرین به چشم‌های منتظر هدیه داد چرا این کار را دریغ کرد.  
از‌سال 1387 عضو جوان جمعیت هلال‌احمر شهرستان کیار شدم.   دلیل  و انگیزه من از عضویت در جمعیت هلال‌احمر کارهای امدادی و فعالیت‌های عام‌المنفعه بود که این جمعیت بشردوستانه انجام می‌دهد. کارت اهدای عضو را از هلال‌احمر دریافت کردم.   نحوه آشنایی من با موضوع اهدای عضو از طریق رسانه‌ها و برنامه‌های تبلیغی بود.  
من در کانون روستایی دست‌نو، کانون هلال‌احمر در دانشگاه و خدمات امدادونجات فعالیت می‌کنم. از ‌سال 1390 به‌عنوان امدادگر داوطلب در جاده‌های سطح استان مشغول فعالیت هستم.   دوره‌های مقدماتی و تکمیلی و دوره تخصصی جاده، اسکان اضطراری، ارتفاع و امداد جاده‌ای را گذرانده‌ام. در طرح‌های مناسبتی همواره حاضر بوده‌ام و در حوادث و سوانح تلخی نظیر زلزله‌های بوشهر و آذربایجان به‌عنوان امدادگر حاضر بودم. در دانشگاه نیز با توجه به حرفه‌ام که در عرصه مطبوعات است نشریه‌ای تحت عنوان هلال مهربانی منتشر می‌کنیم و اقدامات بشر‌دوستانه جمعیت هلال‌احمر را تبلیغ می‌کنیم.»


تعداد بازدید :  354