شماره ۳۸۷ | ۱۳۹۳ سه شنبه ۱ مهر
صفحه را ببند
بازار جهانی

افزایش 2 برابری ظرفیت «ابر» رایگان مایکروسافت
شرکت مایکروسافت از دو برابر شدن ظرفیت ذخیره‌سازی رایگان اطلاعات در سرویس کلود خود موسوم به وان درایو خبر داد. این سرویس برای کاربران اندروید، آیفون و ویندوز فون در دسترس خواهد بود. پیش از این به هر کاربر تنها 15گیگابایت فضای رایگان اختصاص می‌یافت که این رقم فعلا به 30گیگابایت افزایش یافته است. از این رقم 15گیگابایت فضای پایه و 15گیگابایت مربوط به عکس‌های گرفته شده توسط دوربین‌های گوشی خواهد بود. باتوجه به ارتقای کیفیت دوربین‌های دیجیتال گوشی‌های جدید و افزایش حجم عکس‌ها و فیلم‌های تهیه شده توسط کاربران بیشتر کردن ظرفیت سرویس‌های کلود توسط شرکت‌های فناوری ضروری به‌نظر می‌رسد.  

اچ‌تی‌سی طراح بعدی نکسوس
پروژه نکسوس بعدی گوگل این‌بار با اچ‌تی‌سی به توافق می‌رسد و نکسوس ۹اینچی این کمپانی با مشارکت اچ‌تی‌سی ساخته می‌شود. مهندسان اچ‌تی‌سی برای کار روی این پروژه و ارایه ایده‌های خود به مقر گوگل در کالیفرنیا رفته‌اند. گوگل همواره شرکای تجاری خود را در هر محصول تغییر داده تا انحصاری برای یک برند خاص در ارتباط با همکاری ایجاد نشود؛ لذا این‌بار نیز به سراغ اچ‌تی‌سی رفته است. نسخه قبلی نکسوس توسط ایسوس توسعه یافته بود.  

پردازنده‌های گرافیکی 3‌بعدی جدید در راه است
شرکت ان‌ویدیا در آستانه عرضه نسل جدید پردازنده‌های گرافیکی خود برای استفاده در رایانه‌های شخصی است تا کیفیت اجرای ویدئوهای سه‌بعدی را افزایش دهد.  این تراشه‌ها با اسم کد مکسول با نام‌های تجاری GeForce GTX 980  و970 به فروش می‌روند.  کارشناسان معتقدند با استفاده از این تراشه‌ها کیفیت اجرای سری جدید بازی‌های Call of Duty و بتلفیلد به‌طور چشمگیری ارتقا می‌یابد زیرا هم سرعت اجرای این بازی‌ها بهتر می‌شود و هم کیفیت گرافیکی آنها ارتقا می‌یابد. شرکت سازنده، این تراشه‌ها را برترین در میان تولیدات شرکت‌های رقیب توصیف کرده است.  

کاهش 170دلاری قیمت Xperia Z2
همزمان با عرضه گوشی جدید Xperia Z3 سونی، این شرکت برای جلوگیری از کساد شدن بازار گوشی‌های قدیمی‌تر خود قیمت Xperia Z2 را 170دلار کاهش داد؛این گوشی قبلا 750دلار قیمت داشت اما هم‌اکنون در فروشگاه‌های سونی به580دلار عرضه می‌شود.  برخی تحلیلگران معتقدند با توجه به تفاوت‌های حداقلی این دو مدل گوشی شاید مقرون به‌صرفه باشد که علاقه‌مندان به جای خرید مدل تازه گوشی سونی مدل قدیمی‌تر و ارزان‌تر را خریداری کنند. سونی در اوایل جولای هم قیمت گوشی Xperia Z2 را 50دلار کاهش داده بود. 


تعداد بازدید :  239