شماره ۳۸۷ | ۱۳۹۳ سه شنبه ۱ مهر
صفحه را ببند
شهردار اصفهان خبرداد:
برگزاری اجلاس میراث معنوی با حضور ۵۰ کشور در نصف جهان

شهردار اصفهان با اشاره به برگزاری اجلاس میراث فرهنگی ناملموس گفت: از ۱۶ الی ۲۰ مهرماه اصفهان میزبان برگزاری اجلاس میراث فرهنگی ناملموس است.   
به‌گزارش خبرنگار ما از اصفهان، دکتر سید مرتضی سقائیان‌نژاد در جمع خبرنگاران گفت: ستاد مهر شهر اصفهان کار خود را آغاز کرد تا شهر را برای آغاز‌ سال‌تحصیلی جدید آماده کند. وی با اشاره به اقدامات مدیریت شهری برای آماده‌سازی شهر در مهرماه اظهار داشت: حدود ۲۰ برنامه به مناسبت بازگشایی مدارس در سطح مناطق ۱۵ گانه شهر در دستور کار معاونت خدمات شهری قرار دارد.   
دکتر سقائیان‌نژاد به سرویس‌های مدارس اشاره کرد و افزود:   سازمان تاكسيراني براي جابه‌جايي ۶۷‌هزار دانش‌آموز شهر اصفهان به ۱۷‌هزار خودرو استاندارد نياز دارد كه امكان ارایه اين خدمات تنها با تاكسي‌هاي زرد رنگ امكان‌پذير نيست لذا با ۵۰ شركت حمل‌ونقل زيرنظر سازمان وارد مذاكره شده‌ايم. وی از ورود ۸۰ دستگاه اتوبوس به ناوگان اتوبوسرانی خبرداد و اظهار داشت: ۳۰ دستگاه اتوبوس جدید خریداری شده و۵۰ دستگاه اتوبوس فرسوده نیز که از ناوگان خارج شده بود، بازسازی و نوسازی شده است.   
دکتر سقائیان‌نژاد با اشاره به برگزاری جشنواره بین‌المللی فیلم کودک و نوجوان در اصفهان افزود: جشن بزرگ پروانه‌ها ۴ روز به استقبال جشنواره فیلم کودک و نوجوان می‌رود تا محیط شهر برای کودکان و نوجوانان شاد شود.   
وی تصریح کرد: ۶۱۹ اثر از ایران و
 ۶۳ کشور برای دریافت پروانه زرین جشنواره فیلم کودک و نوجوان حضور می‌یابند.   
وی در ادامه به برگزاری اجلاس میراث فرهنگی ناملموس اشاره کرد و افزود: از ۱۶ الی ۲۰ مهرماه اصفهان میزبان برگزاری اجلاس میراث فرهنگی ناملموس است.   
شهردار اصفهان تصریح کرد: این اجلاس با حضور ۵۰ کشور به منظور حفظ و حراست از میراث فرهنگی ناملموس و معنوی شهر اصفهان و کشور برگزار می‌شود. وی با بیان این‌که پیام جشنواره اجلاس، پیام صلح و گفتمان بین تمدن‌ها است، اظهار داشت: برگزاری این اجلاس شاید بزرگترین حرکت فرهنگی در کشور باشد.   
دکتر سقائیان‌نژاد با اشاره به پروژه قطار شهری اصفهان عنوان کرد: از ۲/۲۰ کیلومتر خط یک مترو تنها عملیات احداث 2 ایستگاه باقی مانده و از ۲۰ ایستگاه ۹ ایستگاه کامل است و مابقی نیز ۸۵ تا ۹۵‌درصد پیشرفت فیزیکی داشته‌اند.   
وی ادامه داد: دو ایستگاهی که باقی مانده ایستگاه میدان امام حسین(ع) و ایستگاه میدان انقلاب اسلامی است که عملیات احداث ایستگاه متروی میدان امام حسین(ع) از یک هفته گذشته شروع شده و عملیات احداث ایستگاه میدان انقلاب نیز احتمالا ماه آینده آغاز خواهد شد. شهردار اصفهان گفت: ایستگاه میدان شهدا نیز تا پایان‌سال آماده می‌شود، همچنین ایستگاه چهارراه تختی‌سال آینده آماده خواهد شد.   
وی با اشاره به راه‌اندازی بزرگترین آکواریوم کشور در ناژوان گفت:   بزرگترين آكواريوم كشور در ناژوان در دست اجراست.   
سقائیان‌نژاد افزود: اين آكواريوم در مساحت ۳‌هزار متر در كنار مجموعه‌هاي ديگر ناژوان احداث مي‌شود كه از آكواريوم ۵ الي ۱۰متري تشكيل شده و انواع ماهيان، آبزيان آب‌هاي شور و شيرين دنيا در آن استفاده مي‌شود تا در معرض ديد افراد قرار گيرد.   
شهردار اصفهان با تأکید بر این‌که به پارک طبیعی ناژوان به‌عنوان یک پردیس جامع شهری نگاه می‌شود، اظهار داشت: ناژوان اصفهان با وسعت ۱۲۰۰ هکتار پارکی بسیار زیبا است که درحال حاضر به تله سیژ، پارک آبی، باغ پروانه‌ها، باغ خزندگان و باغ پرندگان مجهز است از این رو یک پردیس جامع شهری در این محدوده دنبال می‌شود.   

 


تعداد بازدید :  113