شماره ۳۸۷ | ۱۳۹۳ سه شنبه ۱ مهر
صفحه را ببند
2 طرح عمرانی در هرمزگان

مدیر شرکت آب و فاضلاب روستایی شهرستان بستک از تکمیل 3پروژه  آبرسانی روستایی در شهرستان بستک خبر داد.   فرهاد رحمانی در این زمینه بیان کرد: در این شهرستان تاکنون توسعه شبکه آبرسانی به شهرک‌های دهونگ و تودرویه با ۱۲کیلومتر لوله‌گذاری و اعتبار ۳۵۰‌میلیون‌تومان با مشارکت خیرین به اتمام رسیده است.  
رحمانی افزود: همچنین عملیات جاگذاری 2 مخزن آب‌شرب ۲۰۰ و ۳۰۰ مترمکعبی روستای زنگارد بخش مرکزی نیز با اعتباری بالغ بر ۱۳‌میلیارد ریال با استفاده از اعتبارات استانی به اتمام رسیده است. وی اضافه کرد: در این پروژه یک ایستگاه پمپاژ و ۲۰ کیلومتر خط انتقال و توزیع نیز احداث شد که ۶۰۰ خانوار را تحت‌پوشش قرار می‌دهد.  
مدیر شرکت آب و فاضلاب روستایی شهرستان بستک درخصوص مشخصات پروژه افتتاح شده در هفته دولت نیز بیان کرد: احداث آب‌شیرین‌کن ۱۲۰۰ مترمکعبی روستای هرنگ با هزینه‌ای بالغ بر ۶‌هزار‌میلیون ریال از پروژه‌های افتتاحیه هفته دولت بود.   رحمانی ادامه داد: این آب‌شیرین‌کن با تولید ‌هزار و ۲۰۰  مترمکعب آب در روز به روش ROO با مشارکت بخش خصوصی و خیرین به اتمام و به مرحله بهره‌برداری رسید.  
مدیر شرکت آب و فاضلاب روستایی شهرستان بستک نیز در ادامه درباره شناسایی انشعابات غیرمجاز در این شهرستان گفت: در 6‌ماه نخست ‌سال جاری ۲۰ مورد انشعاب غیرمجاز شناسایی شده است.  رحمانی اضافه کرد: بعد از شناسایی انشعابات غیرمجاز متخلفان به جریمه نقدی محکوم و به آنهایی که برای گرفتن کنتور اقدام کردند، انشعاب داده شد.   وی در ادامه اظهار کرد: در ‌سال جاری در روستای هرنگ این شهرستان ۱۵۰ باب کنتور تعویض شد، همچنین تاکنون‌ هزار و ۴۰۰ انشعاب پیمایش شده است.  

كانال سبزپوشان حاجي‌آباد
 لايروبي مي شود
مديرعامل آب منطقه‌اي هرمزگان در بازديد از چشمه سبزپوشان با اشاره به اهميت اين چشمه در تامين آب موردنياز كشاورزان گفت: چشمه سبزپوشان و آبروشوئيه شهرستان حاجي‌آباد به‌وسيله كانال بتني به طول 14كيلومتر آب موردنياز كشاورزان منطقه‌هاي‌ هاشم‌آباد، طارم و گنج را تامين مي‌کند.  
محمدباقر حيدري اظهار داشت: با توجه به محدوديت منابع آبي طي مذاكراتي كه با فرماندار محترم حاجي‌آباد داشتيم، مقرر شد از توسعه اراضي كشاورزي در اين منطقه جلوگيري شود. وي افزود: با همكاري سازمان جهاد كشاورزي اقدامات لازم جهت ساماندهي وضعيت بهره‌برداران موجود به عمل مي‌آيد.   حيدري در پايان گفت: با توجه به اعتبارات پيش‌بيني شده در ‌سال جاري نسبت به لايروبي و مرمت اين كانال اقدام لازم معمول مي‌شود.


تعداد بازدید :  242