شماره ۳۸۶ | ۱۳۹۳ دوشنبه ۳۱ شهريور
صفحه را ببند
حاشیه

سهمیه ایران در آسیا امروز مشخص می‌شود
لیگ ایران بالاتر از ژاپن و پایین‌تر از کره
کنفدراسیون فوتبال آسیا روزهای پرکاری را سپری می‌کند؛ آنها مشغول بررسی همه‌جانبه لیگ کشورهای قاره کهن هستند تا درنهایت بتوانند تصمیم خود درباره سهمیه کشورها در لیگ قهرمانان آسیا اعلام کنند. این کنفدراسیون روز گذشته رده‌بندی لیگ فوتبال کشورهای آسیایی را اعلام کرد که بر این اساس لیگ ایران بالاتر از لیگ ژاپن و پایین‌تر از کره‌جنوبی و عربستان در رده سوم آسیا قرار گرفته است. همچنین صبح امروز نظر نهایی اعضای هیأت‌رئیسه AFC درباره سهمیه کشورهای مختلف در لیگ قهرمانان اعلام می‌شود. اعلام سهمیه تیم‌ها براساس دو فاکتور ملی و باشگاهی صورت می‌گیرد که 30‌درصد عملکرد تیم‌ملی و 70‌درصد عملکرد باشگاه‌ها تعیین‌کننده است. با این وجود اگر اتفاق خاصی تا صبح امروز رخ ندهد، به هر چهار کشور ایران، کره‌جنوبی، ژاپن و عربستان 3+1 سهمیه تعلق خواهد گرفت.

بازیکن نفت دوپینگی از آب درآمد
پس از حدود دو هفته از زمانی که اعلام شده بود دوپینگ یک بازیکن لیگ برتری مثبت بوده، روز گذشته کمیته پزشکی فدراسیون فوتبال نام ایران را اعلام کرد. احمد ‌هاشمیان، رئیس کمیته پزشکی در این خصوص می‌گوید: «بازیکن دوپینگی وحید ذوالقدر بازیکن تیم بزرگسالان نفت تهران است که در تاریخ 4 مردادماه 93 در تمرینات پیش از فصل از این بازیکن نمونه‌گیری انجام شد و پس از آنالیز نمونه ادرار بازیکن توسط کمیته کنترل دوپینگ مشخص شد که ادرار این بازیکن آلوده به ماده ممنوعه ناندرولین از دسته داروهای استروئید آنابولیک است. ذوالقدر از تاریخ 10 شهریور 93، به مدت 2‌سال از حضور در کلیه رقابت‌ها محروم شد.

استفاده از الفاظ ناشایست دردسرساز شد
محرومیت تعلیقی برای قلعه‌نوعی
اعتراض‌های مکرر به عملکرد داور دیدار نفت تهران و استقلال توسط امیر قلعه‌نوعی، برای سرمربی استقلال دردسرساز شده است. کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال روز گذشته حکم خود را درباره تخلفات مسابقه مذکور اعلام کرد که بر این اساس سرمربی استقلال به دلیل آنچه استفاده از الفاظ ناشایست نسبت به داور گزارش شده، به پرداخت 30‌میلیون ریال جریمه نقدی و یک جلسه محرومیت تعلیقی محکوم شد. بر این اساس اگر طی 6 ماه آینده، تخلف دیگری از سوی قلعه‌نوعی مشاهده شود، ضمن اجرای تنبیهات تخلف آخر، این حکم نیز به مرحله اجرا درخواهد آمد.  

مدیر خاطی از فدراسیون هم اخراج شد
حرکت ناشایست مدیر تدارکات تیم فوتبال امید ایران در اینچئون کره‌جنوبی عواقب سنگینی برای این فرد داشته است. این مدیر که همچنان از کشور کره‌جنوبی ممنوع‌الخروج است، رابطه‌اش با مسئولان فدراسیون فوتبال نیز شکرآب شده است. حتی علی کفاشیان نیز دیداری با او داشته و دستور به اخراجش از دهکده بازی‌ها را داده است. با این وجود خبر می‌رسد که فرد خاطی از فدراسیون فوتبال نیز اخراج شده است. مهدی محمدنبی، دبیرکل فدراسیون در این خصوص می‌گوید: «این فرد از کارکنان روزمزد فدراسیون بوده که بعد از بازگشت به تهران برای تصمیم‌گیری و توضیح در اختیار کارگزینی و کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال قرار خواهد گرفت. از نظر ما او اخراج است و اقدامش به هیچ عنوان توجیه‌پذیر نیست.»


تعداد بازدید :  130