شماره ۳۸۶ | ۱۳۹۳ دوشنبه ۳۱ شهريور
صفحه را ببند
مربی ایرانی موردنظر کفاشیان و کی‌روش لو رفت
کریمی، انتخاب نهایی کارلوس
کاپیتان سابق تیم‌ملی شفاها اعلام آمادگی کرده اما مشخص نیست پیشنهاد رسمی فدراسیون را قبول کند

گروه ورزش| بحث دستیاران ایرانی کارلوس کی‌روش در تیم‌ملی فوتبال قبل از عقد قرارداد این مربی با فدراسیون فوتبال مطرح شد که جنجال‌های متعددی را به وجود آورد. لو رفتن لیست 5نفره پیشنهادی به کی‌روش از سوی اعضای هیأت‌رئیسه فدراسیون فوتبال سروصداهای زیادی به پا کرد و باعث شد افرادی نظیر حسین فرکی و وحید ‌هاشمیان علیه علی کفاشیان مواضع تندی بگیرند. با گذشت زمان و پس از امضای قرارداد نهایی میان فدراسیون و کی‌روش دوباره این بحث داغ شده است. کی‌روش در مصاحبه‌های اخیرش هرگز حاضر نشده نامی از دستیار ایرانی جدیدش ببرد و فقط حضور مارکار آقاجانیان را قطعی دانسته است. او در آخرین مصاحبه‌اش این پاسخ را به سوالی که درباره دستیارش پرسیده شده بود، داد: «مارکار آقاجانیان در کنارم حضور دارد؛ نام دستیار ایرانی دیگر را فقط من و کفاشیان می‌دانیم.» طبق قراری که میان کی‌روش و کفاشیان گذاشته شده، قرار است دستیار ایرانی مربی پرتغالی پس از بازگشت رئیس فدراسیون فوتبال از کره‌جنوبی معرفی شود. این یعنی این‌که توافق لازم انجام شده و مشخص است چه کسی قرار است دومین ایرانی حاضر در کادرفنی تیم‌ملی باشد.
از سوی دیگر اگر به مصاحبه کی‌روش بعد از جام‌جهانی نگاهی بیندازیم، او اعلام کرده بود فردی را به‌عنوان دستیارش انتخاب می‌کند که بتواند شب‌ها راحت سرش را روی بالش بگذارد. بر این اساس شنیده‌ها حکایت از آن دارد که علی کریمی فرد موردنظر کی‌روش برای مربیگری در تیم ایران است. رابطه کریمی و کی‌روش همواره خوب بوده است و حالا انگار قرار است این دوستی نزدیک منجر به حضور کریمی روی نیمکت تیم‌ملی ایران شود. از سوی دیگر وقتی شرط کی‌روش برای کفاشیان مبنی بر این‌که دستیار ایرانی جدیدش باید ملی‌پوش و جوان باشد، را مرور کنیم همه کدها به کسی جز علی کریمی برنمی‌گردد.
تمام این مسائل در شرایطی مطرح است که کریمی چندی پیش گفته بود تا زمانی که مدرک مربیگری دریافت نکند، روی نیمکت هیچ تیمی قرار نمی‌گیرد اما شنیده می‌شود در تماس تلفنی کی‌روش با کریمی این بازیکن اعلام آمادگی کرده است تا در کنار کی‌روش قرار بگیرد. البته در این صورت کریمی فقط در تمرینات حضور پیدا خواهد کرد و به صورت همزمان دوره‌های مربیگری را نیز خواهد گذراند. حال باید منتظر ماند و دید آیا کریمی پیشنهاد رسمی دستیاری را قبول می‌کند یا خیر. از سوی دیگر در فوتبال ایران هیچ چیز قابل پیش‌بینی نیست و اگر ناگهان اتفاقات دیگری در نیمکت تیم‌ملی رخ داد، تعجب نکنید.

 


تعداد بازدید :  112