شماره ۳۸۶ | ۱۳۹۳ دوشنبه ۳۱ شهريور
صفحه را ببند
درخشش هندبال و ووشو، ناکامی جودو و شمشیربازی
یک روز بدون مدال دیگر برای ایران

گروه ورزش| دومین روز بازی‌های آسیایی 2014 در شهر اینچئون کره‌جنوبی پیگیری شد اما برخلاف انتظارات ایران بازهم نتوانست مدالی کسب کند و همچنان در جدول مدال‌ها اثری از نام کشورمان دیده نمی‌شود.
امیدواری در هندبال و ووشو
در دومین روز بازی‌های آسیایی تیم‌ملی هندبال ایران در اولین بازی خود مقابل هنگ‌کنگ به میدان رفت و با نتیجه بسیار خوب 41 بر 10 از سد حریفش گذشت تا پرگل‌ترین پیروزی در 2روز نخست این رقابت‌ها را رقم بزند. هندبالیست‌ها با این برتری پرگل علاقه‌مندان را امیدوار کردند تا بتوانند یکی از فینالیست‌های این دوره باشند. از سوی دیگر 2ووشوکار دیگر کشورمان توانستند کار خود را با قدرت آغاز کنند. حمیدرضا لادور، نماینده وزن 75-کیلوگرم تیم‌ملی ووشو در نخستین دیدار خود مقابل حریف نپالی با نتیجه 2بریک به پیروزی رسید. محمد سیفی، نماینده وزن 75کیلوگرم تیم‌ملی ووشو نیز در نخستین دیدار خود نماینده فیلیپین را شکست داد تا این 2ووشوکار به مراحل بعدی صعود کنند. دیگر نتیجه درخشان دیروز در قایقرانی توسط محسن شادی به‌دست آمد که این ورزشکار توانست با اقتدار به فینال برسد. ضمن این‌که چند ماده روئینگ ایران نیز به شانس مجدد راه یافتند.
ناکامی جودو و شمشیربازی
در جودو که مسئولان فدراسیون امید زیادی به کسب مدال توسط کاپیتان تیم داشتند، امیر قاسمی‌نژاد و سعید ملایی از دور رقابت‌ها کنار رفتند. قاسمی‌نژاد بعد از حذف از تیم‌ملی خداحافظی کرد. همچنین امید اصلی مدال روز گذشته به پاکدامن و عابدینی در اسلحه سابر شمشیربازی بود که آنها نیز بعد از صعود به جمع 16شمشیرباز برتر حذف شدند. تیراندازان آقا و بانوی ایران مثل روز نخست ناامید‌کننده ظاهر شدند و از راهیابی به فینال بازماندند. در شنا چاووشی‌فر در ماده 100 متر کرال‌پشت با این‌که رکورد ملی ایران را جابه‌جا کرد، نتوانست به فینال برسد. دوچرخه‌سواران بخش پیست نیز از صعود به نیمه‌نهایی بازماندند و در آخر ژیمناست‌های ایران در بخش تیمی عنوان هشتمی را صاحب شدند و سعیدرضا کیخواه در خرک‌حلقه و‌ هادی خناری‌نژاد نیز در دارحلقه به فینال رسیدند.
پیشتازی كره‌اي‌ها
در پایان رقابت‌های روز دوم بازی‌های آسیایی اینچئون، تیم كره‌جنوبي با کسب 12مدال طلا، 10نقره و 9برنز در صدر جدول رده‌بندی قرار دارد. چين با 12طلا، 9نقره و 11 برنز دوم است و ژاپن با 7 طلا، 8 نقره و 11 برنز در رده سوم جای گرفته است.
برنامه رقابت امروز ایرانی‌ها
تیراندازی: تفنگ بادی 10متر زنان و تپانچه 25متر زنان/ شنا: 50متر کرال‌پشت (جمال چاوشی‌فر) و 200متر انفرادی مختلط (مهدی انصاری و احمدرضا جلالی)/ هندبال: ایران – کویت/ دوچرخه‌سواری: تیم اسپرینت، اومنیوم اسکراچ، اومنیوم انفرادی تعقیبی و اومنیوم حذفی/ جودو: 90کیلوگرم (محمد جمالی) و 100کیلوگرم (جواد محجوب)/ ووشو: تالوی زنان (حمیده برخور)، تالوی مردان (فرشاد عربی)، ساندای زنان (الهه و شهربانو منصوریان) و ساندای مردان (محسن محمد یوسفی، سجاد عباسی و حمیدرضا لادور)/ قایقرانی: فینال روئینگ تک‌نفره (محسن شادی) و روئینگ 4نفره مردان و زنان/ وزنه‌برداری: دسته 69کیلوگرم (جابر بهروزی)


تعداد بازدید :  95