شماره ۳۸۶ | ۱۳۹۳ دوشنبه ۳۱ شهريور
صفحه را ببند
گزیده خوانی

    خرده‌فروشان میوه را گران می‌کنند| مجتبی شادلو رئیس اتحادیه باغداران گفت: آنچه مسلم است با مقدار تولیدی که داریم کمبودی در بازار وجود ندارد اما خرده‌فروشان قیمت‌ها را چندبرابر می‌کنند. نکته مهم در بحث گرانی قیمت میوه در خرده‌فروشی است زیرا در عمده‌فروشی مشکلی نداریم اما خرده‌فروشان میوه‌ها را با چندبرابر قیمت معمول به فروش می‌رسانند.

   400 تا 600‌هزار مسکن آماده واگذاری است| محسن نریمان معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان این‌که درحال حاضر بین 400 تا 600‌هزار واحد مسکن آماده در اختیار داریم، اعلام کرد: هم‌اکنون مالکان این واحدها در شهرهای جدید حاضر به واگذاری نیستند، اما به دنبال راه‌هایی هستیم که سرمایه‌های ملی بلوکه‌شده در این راه را به‌ بهره‌برداری برسانیم.

   آلایندگی بنزین پتروشیمی‌ها اثبات شد| معصومه ابتکار رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست گفت: گزارش محیط‌زیست دال بر آلایندگی بنزین پتروشیمی‌ها بوده و طبق اسناد اثبات‌شده است. وی درخصوص علت تأخیر در ارایه گزارش آلایندگی بنزین، گفت: گزارش نهایی محیط‌زیست در یک جلد کتاب با تمام   پیوست‌ها و مستندات به مجلس و دولت داده شده است.

  8 فروند هواپیما و بالگرد جدید در ناوگان| مجید حسنلو مدیرکل دفتر مهندسی و قابلیت پرواز سازمان هواپیمایی کشور گفت: 8 فروند وسیله پرنده ازجمله یک فروند ایرباس 340 (A340)، چهار فروند هلی‌کوپتر آموزشی رابینسون (Robinson-44)، یک فروند پایپر آموزشی (Piper PA-34 Seneca)، دو فروند پایپر آموزشی (PA-28) و یک فروند هلی‌کوپتر اکوریل (Eurocopter AS350 Ecureui) به ناوگان هواپیمایی کشور ملحق شدند.

  اعمال قوانین شش‌گانه برای واردات خودرو| مسعود کرباسیان نایب‌رئیس اول اتاق بازرگانی ایران در اولین اظهارنظر خود در این پست گفت: قوانین شش‌گانه‌ای برای واردات خودرو شامل تأییدیه خدمات پس از فروش از وزارت صنعت، معدن و تجارت در نظر گرفته می‌شود که بر این اساس باید خودروهای وارداتی استانداردهای لازم برای بهینه‌سازی مصرف سوخت را داشته باشند و از سازمان محیط‌زیست نیز تأییدیه اخذ کنند.

  ارزش فروش پتروشیمی تا ٢٥‌میلیارد دلار| بیژن زنگنه وزیر نفت گفت: ارزش کل فروش محصولات پتروشیمی کشور در‌ سال ٧٦ نزدیک به یک‌میلیارد دلار بود که هم‌اکنون این رقم به ٢٥‌میلیارد دلار رسیده است و در صورت نبود تحریم‌ها این رقم به ٢٧‌میلیارد دلار افزایش می‌یافت.

  روسیه: تهاتر نفت و کالا با ایران نداریم| با وجود تکذیب تهاتر هرگونه کالا با نفت ایران توسط مرد اول انرژی روس‌ها، اظهارات سفیر جمهوری آذربایجان در مسکو ماجرای پرونده سوآپ معکوس نفت ایران به روسیه را پیچیده‌تر کرده است. طرح سوآپ معکوس نفت ایران به روسیه به دلیل شباهت قابل توجه برخی از نفت خام‌های ایران با نفت اورال روسیه از حدود دو‌سال گذشته تاکنون با واکنش‌های مختلفی از سوی مقامات ایران، روسیه و حتی ایالات متحده آمریکا روبه‌رو شده است.

 


تعداد بازدید :  133