شماره ۳۸۶ | ۱۳۹۳ دوشنبه ۳۱ شهريور
صفحه را ببند
اخبار جهان

استقبال گروه 20 از حضور پوتین در نشست سران
وزرای اقتصاد گروه 20 اعلام کردند که از حضور ولادیمیر پوتین در نشست سران این گروه استقبال می‌کنند. به گزارش ایسنا، وزرای اقتصاد و برخی از مدیران بانک‌های مرکزی کشورهای عضو گروه 20 اعلام کردند که به‌رغم برخی درخواست‌ها برای جلوگیری از حضور ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه در نشست سران این گروه، از حضور وی در این نشست استقبال می‌کنند. جو‌هاکی، وزیر خزانه‌داری استرالیا به خبرنگاران گفت: اتفاق نظری در میان اعضای گروه وجود دارد که روسیه در نشست سران این گروه در ماه نوامبر شرکت داشته باشد.

اوباما: هیچ سربازی برای جنگ با داعش به عراق و سوریه اعزام نمی‌شود
باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا که با سوالاتی درباره توجیه قانونی برای کمپین حملات هوایی خود علیه داعش در عراق و سوریه مواجه است، بار دیگر بر تعهد خود مبنی بر عدم اعزام سربازان نیروی زمینی آمریکا به منطقه اشاره کرد و گفت: زمانی که جهان در معرض تهدید است و زمانی که نیازمند کمک است، از آمریکا کمک می‌خواهد و ما سربازانمان را فرا می‌خوانیم. اوباما پس از کسب تأیید از سوی کنگره برای طرح خود در مورد مسلح کردن برخی نیروهای مخالف سوری در جریان خطابه‌ هفتگی خود در رادیو خاطرنشان کرد: من سربازان آمریکا را وارد یک جنگ دیگر نمی‌کنم خواه در سوریه باشد یا عراق. بهتر این است که از ظرفیت‌هایمان برای کمک به شرکا در منطقه و برای تضمین آینده کشورهایشان استفاده کنیم. جهان در مقابل داعش قرار دارد و آمریکا به دنبال تشکیل یک ائتلاف بین‌المللی برای تضعیف و شکست داعش است.

فرمانده ناتو:آتش‌بس اوکراین فقط در حد حرف است
فرمانده ارشد ناتو اعلام کرد که آتش‌بس 2 هفته‌ای میان اوکراین و شبه‌نظامیان حامی روسیه فقط در حد حرف بوده است. به گزارش ایسنا، «فیلیپ بریدلاو»   پس از نشست مقامات ارشد نظامی ناتو  نسبت به اجرای توافق برای ایجاد منطقه‌ای حائل میان دولت اوکراین و شبه‌نظامیان مخالف ابراز امیدواری کرد. این فرمانده ارشد ناتو در ادامه روسیه را عامل ادامه درگیری‌ها در اوکراین معرفی کرد. وی افزود: آتش‌بس در اوکراین فقط در حد اسم این آتش‌بس است. این مقام ارشد ناتو گفت که روسیه با اجازه دادن به انتقال تسلیحات و نیرو در مرز خود با اوکراین تقریبا مشخص کردن این‌که چه تعداد از نیروهایش در داخل اوکراین فعالیت می‌کنند را غیرممکن کرده است.

خودورکوفسکی: آماده‌ام روسیه را رهبری کنم
غول اقتصادی سابق روسیه که پس از به چالش کشیدن کرملین 10‌سال را در زندان سپری کرد، صریحا به جاه‌طلبی‌های سیاسی‌اش اشاره کرده و گفت: اگر از وی درخواست شود آماده است تا در مواقع بحران، روسیه را رهبری کند. این اظهارنظر از سوی خودوروفسکی که با آغاز جنبشی آنلاین با نام «روسیه آزاد» همزمان شده درحالی مطرح شد که وی در ماه دسامبر به شرط دوری از سیاست مشمول حکم عفو ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه شد. وی در مصاحبه با لوموند اعلام کرد: «درحال حاضر که کشور به شیوه‌ای معمول درحال پیشرفت است تمایلی ندارم رئیس‌جمهوری روسیه شوم. اما اگر لزوم حل بحران و ایجاد اصلاحات در قانون اساسی احساس شود و اجرای آن به انتقال قدرت وابسته باشد، درآن صورت آماده خواهم بود تا وارد این عرصه شوم.» وی در ادامه اعلام کرد: «یک گروه اقلیت در صورت سازماندهی می‌تواند تأثیرگذار باشد.» خودوروفسکی و حامیان وی اعلام کردند که تغییرات سیاسی به سرعت قابل شکل‌گیری بوده و اصرار داشتند که دوره روسیه پس از پوتین فرا رسیده است.

برخی مراکز دولتی یمن در کنترل حوثی ها قرار گرفت
منابع یمنی از استعفای محمد سالم باسندوه نخست وزیر یمن خبر دادند. به گزارش مهر، منابع وابسته به انصارالله اعلام کردند: شرایط برای خروج امن سربازان و افسران پس از اینکه کمیته های مردمی ساختمان فرماندهی کل در منطقه التحریر در صنعا را در اختیار گرفتند به وجود آمده است. المیادین از تسلط نیروهای انصارالله بر منزل رئیس حزب اصلاح منصور الحنق و بازداشت 15 فرد مسلح که در داخل آن بودند خبر داد. پایگاه النشره نیز به تسلط حوثی ها بر مقر لشکر چهارم احتیاط در صنعا، رادیو یمن و ساختمان نخست وزیری در صنعا اشاره کرد. خبر استعفای «محمد باسندوه» پس از آن منتشر شد که نمایندگان جنبش انصارالله برای امضای توافقنامه به منظور حل بحران یمن وارد شهر صنعاء شدند. در پی تسلط کمیته های مردمی بر ساختمان فرماندهی، گذرگاه امنی برای خروج سربازان و افسران فراهم شد.

 


تعداد بازدید :  118