شماره ۳۸۶ | ۱۳۹۳ دوشنبه ۳۱ شهريور
صفحه را ببند
روي خط خبر

پیام تسلیت رهبر معظم انقلاب در پی درگذشت حجت‌الاسلام شیخ محسن دعاگو
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی درگذشت روحانی مبارز و غیور حجت‌الاسلام شیخ محسن دعاگو را تسلیت گفتند.
متن پیام رهبر انقلاب به این شرح است:
بسم الله الرّحمن الرّحیم
درگذشت روحانی مبارز و غیور مرحوم حجت الاسلام آقای حاج شیخ محسن دعاگو رحمه‌الله علیه را به خاندان محترم ایشان، همسر و فرزندان و دیگر بازماندگان و علاقه‌مندان تسلیت می‌گویم. تلاش های ارجمند در دوران مبارزات نهضت اسلامی در مشهد و خدمات گسترده در مسئولیت‌های گوناگون پس از انقلاب، بخشی از زندگینامه‌ این روحانی پرتحرک است که به فضل الهی، مشمول رحمت و قبول حضرت حق خواهد بود انشاءالله.
سیّدعلی خامنه‌ای
 ۳۰ شهریور ۱۳۹۳

پیکر امام جمعه شمیرانات امروز تشییع می‌شود
پیکر مرحوم حجت‌الاسلام محسن دعاگو امام جمعه شهرستان شمیرانات امروز ساعت 9صبح از مقابل مسجد جوزستان در خیابان نیاوران تشییع می‌شود.  پیکر امام جمعه فقید شهرستان شمیرانات پس از تشییع در امامزاده صالح (ع) تجریش به خاک سپرده می‌شود.
رئیس‌جمهوری نیز در پیامی درگذشت حجت‌الاسلام‌والمسلمین محسن دعاگو امام جمعه شمیرانات را به مقام معظم رهبری، مردم شمیرانات بالاخص خانواده، منسوبان و علاقه‌مندان ایشان تسلیت گفت. به گزارش ایرنا، در بخشی از متن این پیام آمده است: «اینجانب ضایعه فقدان این شخصیت خدوم و مبارز انقلاب اسلامی را به مقام معظم رهبری، مردم شریف شمیرانات بالاخص خانواده محترم، منسوبان و علاقه‌مندان ایشان تسلیت گفته و رضوان و مغفرت الهی را برای آن فقید سعید مسئلت می‌نمایم.» همچنین آیت‌الله اکبر‌ هاشمی‌رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، حجت‌الاسلام و المسلمین «سیدحسن خمینی» نوه امام راحل، علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی، آیت‌الله آملی‌لاریجانی رئیس قوه‌قضائیه، حجت‌الاسلام و المسلمین محمدحسن ابوترابی، نایب‌رئیس اول مجلس شورای اسلامی، حجت‌الاسلام اکرمی، عضو جامعه روحانیت مبارز و حجت‌الاسلام حسین ابراهیمی، دیگر عضو جامعه روحانیت مبارز، طی پیام‌های جداگانه‌ای درگذشت حجت‌الاسلام‌والمسلمین محسن دعاگو امام جمعه شمیرانات را
تسلیت گفتند.
حجت‌الاسلام محسن دعاگو امام جمعه شمیرانات عصر شنبه، در  62سالگی بر اثر عارضه بیماری قلبی و کلیوی در بیمارستان خاتم‌الانبیا (ص) تهران درگذشت.

لاریجانی: آمریکایی‌ها به‌دنبال نگاه کاسب‌کارانه در مذاکرات نباشند
رئیس مجلس شورای اسلامی با تأکید بر این‌که آمریکایی‌ها نباید دنبال نگاه کاسب‌کارانه در مذاکرات هسته‌ای باشند، گفت:  براساس معاهده ان.پی.تی حاضریم گفت‌وگو‌ها را به صورت جدی جلو ببریم تا به توافق جامع برسیم.  
به گزارش ایرنا، علی لاریجانی، دیروز در حاشیه بازدید از نمایشگاه عکس و غرفه کتاب بنیاد حفظ و نشر آثار دفاع مقدس در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره ارزیابی وی از اظهارات متفاوت مقامات آمریکایی افزود:  آنان حرف‌های متفاوت می‌زنند ولی متخصصان و مذاکره‌کنندگان ایرانی، ارزیابی روشنی از همه این فرازوفرودها دارند.  
وی ادامه داد: آمریکایی‌ها نباید تصور کنند که با این‌گونه «گوشه‌پرانی‌ها» می‌توانند ذهنیت مخاطبان خودشان را در مذاکرات مغشوش کنند. لاریجانی با تأکید بر این‌که یک نگاه منطقی می‌تواند صلح و آرامش در منطقه ایجاد کند، گفت:  ایران هم در مذاکرات گشاده‌دستی کرده و هم این‌که تلاش کرده نظارت‌های آژانس بین‌المللی انرژی اتمی کامل شود.  آنان باید این را درک کنند و دنبال چانه‌زنی‌هایی که سطح مذاکرات را نازل می‌کند، نباشند.  رئیس قوه‌مقننه افزود: من فکر می‌کنم اگر صادقانه به موضوع نگاه کنیم باید گفت: ایرانی‌ها تلاش خود را انجام می‌دهند که مذاکرات پیش برود که این 50‌درصد مسأله است.  دیگران در 1+5 نیز باید از این زمان استفاده کنند.  
رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: نباید تصور کنیم محدود کردن یا جنجال‌های خبری باعث می‌شود اراده مذاکره‌کنندگان به سمتی برود که خودشان با دست خودشان این طناب محدودسازی را به گردن خودشان می‌اندازند.


تعداد بازدید :  126