شماره ۳۸۶ | ۱۳۹۳ دوشنبه ۳۱ شهريور
صفحه را ببند
انتشار بخش‌هایی از سخنرانی احمدی‌نژاد در جمع هوادارانش
رئیس‌دولت سابق: از همین الان منتظر بهار هستم

شهروند| جلسه هفته گذشته حامیان رئیس‌جمهوری سابق در دفتر خیابان ولنجک هنوز خبرساز است. محمود احمدی‌نژاد که زمانی برای توده‌های مردمی در میدان‌های اصلی شهرهای مختلف کشور درباره مدیریت جهان سخنرانی می‌کرد حالا در جمع اندک هوادارانش در حیاط دفتر ولنجک از اشتیاقش به بهار سخن گفته است.
در ویدیوی کوتاهی که به نظر می‌رسد یکی از حامیانش با گوشی تلفن‌همراه گرفته و سایت «دولت بهار» رسانه نزدیک به همفکران رئیس‌جمهوری سابق منتشر کرده محمود احمدی‌نژاد روی پله‌های فلزی داخل حیاط ایستاده و برای حامیانش از «بهار» می‌گوید. واژه‌ای که زمانی به‌عنوان اسم رمز تیم تبلیغاتی احمدی‌نژاد در سال‌های پایانی ریاست‌جمهوری‌اش به شکل پررنگی تبلیغ می‌شد.
نخستین‌بار که استفاده از واژه «بهار» جنجالی شد در سخنرانی 22 بهمن‌ماه ‌سال 91 بود که احمدی‌نژاد سخنانش را با تکرار «زنده‌باد بهار» به پایان برد. از آن زمان تا روز ثبت‌نام برای انتخابات ریاست‌جمهوری ‌سال 92 که دست در دست اسفندیار رحیم‌مشایی به وزارت کشور رفت استفاده از شعار «دولت بهار» بارها توسط برخی از مسئولان و نیز رسانه‌های منتقد او مورد سوال قرار گرفت. به اعتقاد منتقدان، احمدی‌نژاد از جایگاه حقوقی ریاست‌جمهوری برای تبلیغات پیش از موعد انتخاباتی استفاده می‌کرد، هرچند درنهایت به نظر می‌رسید با عدم احراز صلاحیت رحیم‌مشایی توسط شورای نگهبان پرونده «دولت بهار» موقتاً بسته شده است اما سخنرانی هفته گذشته احمدی‌نژاد نشان می‌دهد او و همفکرانش همچنان در آرزوی روی کار آوردن دولت موسوم به «بهار» لحظه‌شماری می‌کنند. هرچند این‌بار به جای دوربین‌های تلویزیونی و تریبون‌های رسمی احمدی‌نژاد باید به پله‌های فلزی حیاط و دوربین گوشی موبایل اکتفا کند و شنوندگانش نیز چنان‌که از تصاویر برمی‌آید کمی بیشتر از تعداد انگشتان دو دست بوده‌اند. رئیس‌جمهوری سابق در پاسخ به یکی از هوادارانش که می‌گوید: بهار 96 منتظرت هستیم، گفته است: انشاءالله! راستی بهار 96 چه خبر است؟ او ادامه داده: اتفاقا من از همین الان منتظر بهارم، هرروز باید منتظر
 بهار باشید.


تعداد بازدید :  96