شماره ۳۸۶ | ۱۳۹۳ دوشنبه ۳۱ شهريور
صفحه را ببند
خبر

معاون اول رئیس‌جمهوری: دولت تصمیمی برای افزایش قیمت نان اتخاذ نکرده است
معاون اول رئیس‌جمهوری با اشاره به سخنان برخی از مسئولان درباره افزایش قیمت نان گفت: دولت هنوز در این زمینه هیچ بحثی نکرده و تصمیمی اتخاذ نکرده است اما برخی از مسئولان در مصاحبه با خبرنگاران دراین‌باره اظهارنظر کرده‌اند.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دولت اسحاق جهانگیری با بیان این مطلب بر لزوم اطلاع‌رسانی صحیح، دقیق و به موقع از سوی دستگاه‌های اجرایی تأکید کرد و گفت: دولت به دنبال افشاگری نیست اما اطلاع‌رسانی را وظیفه خود و حق مردم می‌داند و معتقد است مردم باید به‌طور شفاف از اتفاقات کشور مطلع باشند. وی افزود: اگر از توجه به افکار عمومی غفلت کنیم، هر چقدر هم که تلاش کنیم، ممکن است درنهایت شاهد این باشیم که افکار عمومی در جهت دیگری حرکت کرده است. جهانگیری در ادامه یکی از عوامل موفقیت برای دستگاه‌های اجرایی را ایجاد تصویر مثبت از دولت در ذهن مردم دانست و گفت: اگر تصویر مثبتی از دستگاه‌های اجرایی و دولت در ذهن مردم شکل بگیرد، آنگاه مردم بیش از آن‌که ضعف‌ها را ببینند به نقاط قوت دولت توجه خواهند کرد. وی با اشاره به تلاش برخی رسانه‌ها برای تبدیل کردن موضوعات فرعی به مسائل جدی گفت: یکی از اتفاقات بد برای دولت یازدهم این است که برخی جریانات و برخی افراد بتوانند دولت را از وظیفه اصلی خود که خدمت‌رسانی به مردم است خارج کرده و به حاشیه‌هایی وارد کنند که خودشان می‌خواهند که البته در این میان مردم بیش از دیگران متحمل آسیب و زیان می‌شوند. معاون اول رئیس‌جمهوری با بیان این‌که دستگاه‌های اجرایی برای اطلاع‌رسانی از اقدامات انجام‌شده خود آزاد هستند، خاطرنشان کرد: دستگاه‌ها باید توجه داشته باشند که درخصوص آینده و درباره مسائل مهمی که بر زندگی مردم تأثیر دارد، به‌رغم آن‌که این مسائل در حوزه اختیارات آنها باشد اما اجازه ندارند بدون هماهنگی و مشورت با رئیس‌جمهوری درخصوص این مسائل اطلاع‌رسانی کنند. وی همچنین از طرح تحول در نظام سلامت به‌عنوان یکی از برنامه‌های مهم دولت یاد کرد و گفت: برخلاف تصور برخی افراد، دولت در استمرار اجرای این طرح هیچ تردیدی ندارد و با جدیت آن را دنبال خواهد کرد. معاون اول رئیس‌جمهوری با اشاره به اهتمام و جدیت دولت تدبیر و امید در موضوع مبارزه با مفاسد اقتصادی گفت: مبارزه با مفاسد به معنی مقابله با مسئولان گذشته نیست بلکه این دولت نمی‌تواند فسادی را مشاهده کند و نسبت به آن بی‌تفاوت باشد و حتما به صورت شفاف درخصوص آن اطلاع‌رسانی خواهد کرد.

انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس پاییز برگزار می‌شود
سخنگوی وزارت کشور با بیان این‌که انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس شورای اسلامی در دو حوزه نهاوند و تفت و میبد برگزار می‌شود، گفت:  جلسات کارشناسی با شورای نگهبان شروع شده و هماهنگی‌های لازم در حال اجراست. حسینعلی امیری سخنگوی وزارت کشور در گفت‌وگو با فارس با بیان این‌که جلسات کارشناسی با شورای نگهبان شروع شده و هماهنگی‌های لازم در حال اجراست، تصریح‌کرد: براساس جدول انتخابات، شاهد برگزاری انتخابات خواهیم بود و ان‌شاءالله در پاییز امسال این دو حوزه دارای نماینده شوند.

معاون ستاد کل نیروهای مسلح: مردم مذاکره با آمریکا را با حساسیت دنبال می‌کنند
معاون ستاد کل نیروهای مسلح گفت:  مردم ما هرگونه ارتباط و مذاکره با آمریکا را با بدبینی و حساسیت دنبال می‌کنند و معتقدند آمریکای دروغگو تا آدم نشود قابل اعتماد نیست. به گزارش فارس، سردار سیدمسعود جزایری طی سخنانی به‌مناسبت هفته دفاع مقدس اظهار داشت:  آمریکا زمانی جنگ را به کشور ما تحمیل کرد که از اقداماتی مبنی بر محاصره اقتصادی و سیاسی و کودتا و تحرکات گروهک‌ها و جریانات تجزیه‌طلب و ضدانقلاب نتیجه دلخواه را به‌دست نیاورد. وی گفت:  چنانچه ایران در مصاف نظامی جنگ هشت‌ساله دچار شکست می‌شد امروز اثری از تمامیت ارضی، آزادی و استقلال کشور ایران مشاهده نمی‌شد. رئیس ستاد تبلیغات دفاعی کشور گفت: آمریکا به چیزی جز نابودی یا تغییر رفتار انقلاب اسلامی راضی نمی‌شود و تنها راه مقابله با نقشه و مهندسی آمریکا استحکام درونی قدرت نظام و دستیابی جمهوری اسلامی ایران به قله‌های رفیع پیشرفت در عرصه‌های گوناگون فرهنگی، سیاسی، نظامی، اقتصادی، دیپلماسی و علم و فناوری است.

راه‌یابی رسایی به هیأت‌رئیسه اصل 90
شهروند| روز گذشته انتخابات هیأت‌رئیسه کمیسیون اصل 90 برگزار شد و حمید رسایی از نمایندگان نزدیک به جبهه پایداری توانست به کرسی نايب‌رئیسی این کمیسیون دست یابد. در جلسه دیروز کمیسیون، فاطمه رهبر و حمید رسایی به‌عنوان نواب رئیس و حسین آذین به‌عنوان سخنگوی کمیسیون اصل 90 و مصطفی افضلی‌فرد و داود محمدی به‌عنوان دبیران کمیسیون انتخاب شدند. پیش از این نمایندگان مجلس در جلسه علنی، محمدعلی پورمختار را برای سومین‌ سال متوالی به‌عنوان رئیس کمیسیون اصل 90 انتخاب کرده‌ بودند.


تعداد بازدید :  128