شماره ۳۸۶ | ۱۳۹۳ دوشنبه ۳۱ شهريور
صفحه را ببند
ذره‌بین

بزرگترین مافیای مواد مخدر دستگیر شد
تمساح خليج در دام پلیس
بزرگترين مافياي مواد مخدر معروف به تمساح خليج دستگیر شد.  این قاچاقچی حرفه‌ای 100 تن مواد مخدر را از طريق درياهاي آزاد ترانزيت کرده است.  
سردار علي مويدي با اعلام این خبر گفت: اين قاچاقچي بزرگ پس از 5‌سال تلاش اطلاعاتي، فني و تخصصي ماموران پليس مبارزه با مواد مخدر ناجا و همکاري فرمانده انتظامي هرمزگان به همراه 15 تن از اعضاي باند خود دستگير شدند. وي افزود: اين مرد 30 ساله، ايراني، بي‌سواد و اهل يکي از شهرهاي جنوبي کشور است که در 4‌سال گذشته، نزديک به 100 تن مواد مخدر از طريق درياهاي آزاد ترانزيت کرده است. رئيس پليس مبارزه با مواد مخدر ناجا، با اشاره به اينکه اعضاي اين باند هيچ ردي از خود بر جای نمي‌گذاشته‌اند، تصريح کرد: اين باند، عمده مواد مخدر را به کشورهاي ديگر ترانزيت مي‌کرد و تنها مقدار کمي از آن را در  کشور توزیع می‌کرد.  گردش مالي تمساح خليج، براساس محاسبات اوليه پليس، 500 ميليارد تومان گزارش شده است.  مويدي با اشاره به اينکه يکي از دغدغه‌هاي ما دستگيري اين قاچاقچی بود، خاطرنشان کرد: در جريان دستگيري اعضاي اين باند، يکی از ماموران پليس به درجه رفيع شهادت نائل شد.
رئيس پليس مبارزه با مواد مخدر ناجا، يادآور شد:  اين فرد، مواد مخدر را که بيشتر از نوع ترياک بود، از جنوب پاکستان و از مسير درياي عمان و خليج فارس به ساير کشورها ترانزيت مي‌کرد.  

نجات از چوبه دار
جوان 22 ساله گرگانی که به قصاص محکوم شده بود با رضایت مادر مقتول از چوبه دار رهایی یافت.  مدیر کل زندان‌های استان گلستان روز یکشنبه دراین‌باره به ایرنا گفت: تلاش تیم اخذ رضایت شاکی زندان مرکزی گرگان و مسئولان ستاد دیه برای گذشت اولیای دم باعث شد تا این جوان از قصاص نجات یابد. محمود امینی افزود:  این مددجو سه‌سال پیش مرتکب قتل عمد شده بود و مراجع قضایی وی را به قصاص محکوم کردند. مدیرکل زندان‌های استان گلستان یادآور شد: از عید فطر پارسال تاکنون بیش از 20 مورد از محکومان به اعدام در این استان با کسب رضایت اولیای دم از قصاص رهایی یافته‌اند.
وی ادامه داد: موج گذشت خانواده‌های اولیای دم از اعدام محکومان به قصاص نفس زمینه‌ساز ترویج فرهنگ گذشت و ایثار در بین مردم استان شده است. امینی تأکید کرد:  روند کسب و اعطای رضایت خانواده‌های اولیای دم پرونده‌های قصاص به‌گونه‌ای است که هر از چند گاهی شاهد این عمل اخلاقی و اسلامی هستیم. وی افزود:  تیم اخذ رضایت شاکی در پرونده‌هایی که نوع قتل فجیع نبوده و رفتار محکوم نیز تغییر یافته و اصلاح شده باشد، ورود پیدا می‌کند.
حمیدرضا پوریانی مدیر زندان گرگان نیز به ایرنا گفت: در این پرونده تیم اخذ رضایت شاکی پنج جلسه فشرده با خانواده مقتول داشت که در پایان با گذشت مادر مقتول مختومه شد.


تعداد بازدید :  127