شماره ۳۸۶ | ۱۳۹۳ دوشنبه ۳۱ شهريور
صفحه را ببند
شاکیان به پایگاه چهارم پلیس آگاهی مراجعه کنند
کیش و مات شبکه بزرگ سرقت در عملیات پلیسی

گروه حوادث| اعضای باند خشن، نقشه‌های سرقت خود را با گروگانگیری و تهدید چاقو کلید می‌زدند.  این گروه از دزدان در عملیات همزمان پلیسی به دام افتادند.
29 مردادماه، ماموران کلانتری 120 سیدخندان در جریان سرقت از یک خانه قرار گرفتند. با حضور گشت کلانتری در محل سرقت، خانم 50 ساله‌ای به مأموران گفت: «ساعت 9 شب بود، داخل خانه درحال تماشای تلویزیون بودم که صدای شکسته شدن در را شنیدم. ناگهان سه نفر جوان قوی هیکل را بالای سر خود دیدم که با تهدید چاقو مرا مجبور به سکوت کردند. به صورتم افشانه زدند و مرا داخل یکی از اتاق‌ها حبس، طلا و جواهراتم را سرقت کردند و از خانه خارج شدند.  15 دقیقه پس از رفتن آنها بود که همسرم به خانه آمد و مرا از داخل اتاق بیرون آورد.»  
ادعاهای این زن کافی بود تا کارآگاهان دوربین‌های مداربسته محل سرقت را بررسی کردند. مأموران در بازبینی فیلم‌ها یک خودروی پراید سفید رنگی را دیدند که یکی از اعضای گروه سارقان، به‌عنوان راننده در محل حضور داشت.  او پس از انجام سرقت، به همراه سایر اعضای گروه از محل متواری شد.  
 وقتی فیلم دوربین مداربسته از سوی ماموران رصد شد، تیم تحقیق یکی از اعضای این گروه را به نام «علی» شناسایی کردند.  بلافاصله تصاویر وی از سیستم جامعه پلیس خارج شد و زن شاکی او را به‌عنوان یکی از سارقان خانه خود مورد شناسایی قرار داد.  بررسی سوابق «علی» نشان می‌داد که او یکی از افراد شرور و مجرمان سابقه‌دار منطقه اسلامشهر و رباط‌کریم است که بارها زندان را تجربه کرده است.  
وقتی مشخص شد «علی» سرکرده گروه سارقان است، 5 عضو دیگر گروه به‌نام‌های مرتضی، مجید، کریم، علی و حمید شناسایی شدند.  با بدست آمدن این اطلاعات، ماموران خود را به مخفیگاه تمامی متهمان در اسلامشهر و رباط‌کریم رساندند و هر شش متهم را در چند عملیات همزمان دستگیر کردند. متهمان پس از دستگیری در اظهارات خود به سرقت‌های خانه در مناطق مختلف تهران به‌ویژه در پاسداران، ولیعصر، کردستان و همچنین سرقت‌های مشابه در شهرهای ساری، بابل و شاهرود اعتراف کردند.  آنها در اظهارات خود به کارآگاهان گفتند: در ورودی خانه‌ها را تخریب می‌کردیم و وارد خانه می‌شدیم. در صورتی‌که صاحبخانه در خانه حضور داشت، با تهدید چاقو، دست و پای آنها را می‌بستیم و نقشه سرقت خود را اجرایی می‌کردیم.  
سرهنگ کارآگاه سعدالله گزافی، رئیس پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ، با اعلام این خبر گفت: «متهمان در پرونده کیفری خود، سرقت، نزاع و درگیری، موادمخدر، شرارت را یدک می‌کشند.  این درحالی است که این گروه از سارقان در مناطق مختلف تهران، سایر شهرها و شهرستان‌های کشور ازجمله رباط کریم، اسلامشهر، بابل، شاهرود، ساری، نقشه‌های تبهکارانه خود را اجرایی کرده‌اند. بازپرس پرونده با تقاضای انتشار تصویر هر شش متهم، از کسانی که موفق به شناسایی این باند شدند، خواست تا جهت پیگیری شکایت‌های خود به پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ واقع در سیدخندان – خیابان ابوذر غفاری – جنب کلانتری 120 سیدخندان مراجعه کنند.»


تعداد بازدید :  102