شماره ۳۸۶ | ۱۳۹۳ دوشنبه ۳۱ شهريور
صفحه را ببند
آژير

عاملان تیراندازی در پارک داریون شوشتر دستگیر شدند
4 عملیات پلیسی برای دستگیری 4شرور
گروه حوادث| چند پسر جوان وقتی درحال ورزش کردن در پارک بودند، هیچ وقت تصورش را هم نمی‌کردند که 4 شرور مسلح بدون هیچ دلیلی آنها را مورد هدف گلوله قرار دهند.  
ماجرا از آن جایی آغاز شد که چندی پیش مرد جوانی درحالی‌که بسیار ترسیده بود با مرکز فوریت‌های پلیسی 110 شهرستان شوشتر تماس گرفت و خبر از حمله چهار مرد مسلح در پارک داریون این شهرستان داد.
با توجه به حساسیت موضوع، بلافاصله تیمی از ماموران راهی محل حادثه شدند و تحقیقات برای روشن شدن زوایای پنهان این ماجرا در دستور کار پلیس قرار گرفت.  
سرهنگ بهروز حسنوند فرمانده انتظامی شهرستان شوشتر استان خوزستان در تشریح جزییات این خبر می‌گوید:  با اعلام وقوع یک تیراندازی در پارک «داریون» شهرستان شوشتر، ماموران به محل حادثه رفتند.  تیم تحقیق در پارک با چند جوان ورزشکار روبه‌رو شدند که حسابی ترسیده بودند.
در بررسی‌های پلیسی ماموران متوجه شدند مردان جوان در محوطه پارک درحال ورزش بودند که ناگهان 4 سرنشین دو دستگاه موتورسیکلت به آنها نزدیک شدند.  این مردان بدون هیچ مقدمه‌ای با یک اسلحه شکاری به طرفشان شلیک کرده بودند.  با ثبت اظهارات مردان ورزشکار، اکیپ ویژه‌ای از ماموران تشکیل شد.  تیم تحقیق ماموریت پیدا کرد که در کمترین زمان ممکن افراد مسلح را دستگیر کنند.  
حسنوند در ادامه بیان داشت:  ماموران نیروی انتظامی با انجام کار اطلاعاتی و همچنین همکاری مردم این شهرستان سرنخ‌های تازه‌ای را از 4 شرور و عاملان تیراندازی به دست آوردند. تجسس‌های پلیسی حاکی از آن بود که هر 4 فرد شرور دارای پرونده‌های متعدد نزاع دسته‌جمعی بوده‌اند و تحت تعقیب مراجع قضایی هستند. با مشخص شدن این موضوع ماموران با تلاش شبانه‌روزی خود محل زندگی افراد شرور را شناسایی و هر کدام از آنها را در یک عملیات پلیسی به صورت جداگانه دستگیر کردند. پس از دستگیری این افراد، ماموران در بازرسی از مخفیگاه متهمان تعداد 2 سلاح شکاری غیرمجاز، 11 چاقو و 4 عدد چماق مخصوص نزاع کشف کردند.  
سرهنگ بهروز حسنوند فرمانده انتظامی شهرستان شوشتر استان خوزستان می‌گوید: هر 4 فرد شرور پس از دستگیری به اداره آگاهی منتقل و تحت بازجویی قرار گرفتند و با توجه به مدارک و شواهد به دست آمده توسط کارآگاهان پلیس در همان بازجویی‌های اولیه لب به اعتراف گشودند.  متهمان پس از اعتراف و تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی راهی مراجع قضایی شدند.
 
عملکرد 6ماهه پلیس مبارزه با موادمخدر
کشف 240 تن انواع موادمخدر در کشور
سردارعلی مویدی در نشست خبری دیروز با هدف تشریح آمار عملکرد 6ماهه این پلیس اعلام کرد: از ابتدای امسال تاکنون 240تن از انواع موادمخدر کشف شده که این میزان نسبت به مدت مشابه‌ سال قبل کاهشی 10درصدی را نشان می‌دهد.
وی با بیان این‌که در این مدت مجموع دستگیرشدگان قاچاقچیان و توزیع‌کنندگان،‌ جمع‌آوری معتادان پرخطر و دستگیری خرده‌فروشان افزایش داشته است، اظهار کرد: در این مدت در حوزه پرونده‌های تشکیل شده افزایشی 28‌درصدی داشته‌ایم و در مدت 6ماه امسال 175‌هزار نفر دستگیر شده‌اند که از این میزان 135‌هزار نفر را قاچاقچیان و 40‌هزار تن دیگر را معتادان پرخطر شامل می‌شوند. همچنین رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر ناجا بیان کرد: پلیس هیچ مسئولیتی در قبال این‌که چرا معتاد وارد سطح جامعه شده، ندارد و تنها برای آرامش مردم و ایجاد فضای امن با دستگاه‌های مربوطه همکاری می‌کند.
مویدی با بیان این‌که از مجموع کشفیات پلیس تا به این لحظه 75‌درصد آن مربوط به مرز‌ها و حاشیه مرز‌ها بوده است، اظهارکرد: از 650عملیات پلیسی برای دستگیری سوداگران مرگ 90 عملیات منجر به درگیری مسلحانه شده که مقایسه تعداد عملیات‌های انجام شده با مدت مشابه‌ سال قبل، از افزایش 31‌درصدی حکایت دارد. در این میان 60قاچاقچی موادمخدر به هلاکت رسیدند و در طرف مقابل هم متاسفانه 8نفر از همکاران در مبارزه با سوداگران مرگ به درجه رفیع شهادت نائل شده‌اند. مویدی از انهدام 110 آشپزخانه تولید شیشه در کشور خبر داد و اعلام کرد: در ‌سال جدید کشفیات تریاک بیشتر بوده است.
همچنین وی اضافه کرد: خوشبختانه با اقدامات انجام شده در 4 تا 5‌سال اخیر هیچ زائری در عربستان به جرم حمل موادمخدر دستگیر نشده‌ است. رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر ناجا، کرمان،‌ هرمزگان،‌ مرزبانی و سیستان‌وبلوچستان را استان‌های دارای بیشترین کشف موادمخدر اعلام کرد و افزود: در کرمان بیش از 50 تن انواع موادمخدر کشف شده است.


تعداد بازدید :  157