شماره ۳۸۶ | ۱۳۹۳ دوشنبه ۳۱ شهريور
صفحه را ببند
اضم‌حلال نظام سرمایه‌داری

پدرام ابراهیمی طنزنویس

[email protected]

بینندگان عزیز، ضمن عرض سلام به محضر گرامی شما آقایان و مردان محترم کشور، با بحث روز تحلیلی، سیاسی، اقتصادی در خدمت شما گرامیان هستیم. در این قسمت از برنامه قصد داریم برای شما باز کنیم که چرا نظام سرمایه‌داری این‌قدر بوی تعفن می‌دهد و چطور این سیستم با این سرعت رو به زوال حرکت می‌کند. کسی که در ممالک سرمایه‌محور و مصرف‌گرا رشد می‌کند، فرجامش از سه حالت خارج نیست: یا کارش به جاهایی موسوم به لاس‌وگاس می‌کشد، یا طبق دکترینی که همین الان به دست من رسیده، فرد سرمایه‌زده و مصرف‌گرا قطعا آدامس‌خور شده و در نتیجه عینکی می‌شود. اما اجازه بدهید قبل از آغاز مشروح بحث، سری به پخش بزنیم و برگردیم.

پیام‌های بازرگانی
هیجان را به خانه بیاورید. با تلويزیون QLED ما، منزل شما مانند استادیوم می‌شود. آن‌قدر طبیعی مثل استادیوم می‌شود که دیگر بانو را به منزل راه نمی‌دهند! با خرید تلویزیون ما، بدون قرعه‌کشی، برنده‌ یک دستگاه خواهید شد.

آیا از تی کشیدن کف منزل لذت نمی‌برید؟ آیا وقتی می‌خواهید زمین را تی بکشید، تی جلو نمی‌رود؟ (چک کردید که به جای سرامیک و پارکت، روی فرش تی نمی‌کشید؟!) آیا می‌خواهید زندگی زناشویی موفقی داشته باشید؟ پس چرا نشسته‌اید؟ نبینم که باز نشستید/ منتظر چی هستید؟/ تو کار و باز خونه/ باید پاشید «سلین» بکشید. زمین‌شوی «سلین» اما صبر کنید! صبر کنید! اگر سه عدد از این زمین‌شوی بخرید خیلی از شما سپاسگزار خواهیم شد.

شعار فرهنگی - اخلاقی: به همنوعان خود کمک کنید و دست افراد افتاده را بگیرید. موسسه مالی اعتباری جاسمیه. اعطای وام به متقاضیان فـــقـــط با 28درصد سود. ولی کمک به همنوع یادتان نرود که سخت از دستتان دلخور می‌شویم.

موهایتان می‌ریزد؟ کله‌ شما شبیه جام جم شده؟ شوره هم می‌زند؟ همسرتان نیز شما را به این خاطر ترک کرده؟ فرزندانتان هم خجالت می‌کشند بگویند شما پدرشان هستید؟ در محل کار هم سوژه خنده بودید و استعفا دادید؟ می‌دانیم چه کشیده‌اید.
دیگر نگران نباشید!!! داروی ترک اعتیاد «مجیک» با 16 مکمل + 2 شامپوی تقویتی و ضدشوره.

آیا ظروف آشپزخانه برای شما یکنواخت شده‌اند؟ آیا دیگر با دیدن قابلمه‌هایتان احساس سرزندگی نمی‌کنید؟ آیا این مسأله زندگی زناشویی‌تان را تهدید می‌کند؟ آیا از کوتاهی قامت خود رنج می‌برید؟ (البته این مربوط به این‌جا نبود ولی خواستیم شریک غمتان باشیم) آیا همسرتان ساعت 2 نیمه‌شب با موبایلش ور می‌رود؟ ظروف آشپزخانه‌ «ژاکلین» تمام این مشکلات را برطرف نموده و به زندگی شما معنا می‌بخشد. اگر همین حالا تماس بگیرید، به زندگی یکی از عزیزانتان هم به انتخاب خودتان و بدون قرعه‌کشی، معنا می‌بخشیم.

گوینده: خب خانما! ظروف رو با چی می‌شورید؟/ خانما: با دست!/ گوینده: !... هیچی.

در خدمت یکی از برندگان خوشبخت هفتگی یک فروند بوئینگ 777 برنج تحرک هستیم. سلام آقا؟ شما از کیفیت برنج تحرک راضی هستید دیگه؟
برنده خوشبخت: بله آقا! خیلی! اصلا من می‌خوام اسم بچه‌م بذارم تحرک. راستی آقا شما چه جوری تو این تحریم و بگیر و ببند، هواپیما وارد کردید؟!
بی‌خیال! برنج تحرک بخرید و بخورید، هواپیما ببرید. در ضمن، اگر خوب بخورید، هم چاق و چله می‌شوید و هم در قرعه‌کشی روزی 7‌میلیون مادام‌العمر ما شرکت می‌کنید.
 
خب بینندگان عزیز خیلی خوشحالیم که هنوز این افتخار رو داریم که با بحث تحلیلی امروز در خدمت شما هستیم. متاسفانه ارتباط ما از طریق اسکایپ با مهمانمون در لندن برقرار نشد، امیدواریم در برنامه‌ فردا بتونیم قشنگ روشنتون کنیم که چرا نظام سرمایه‌داری این‌قدر بوی تعفن میده و این سیستم رو به زوال چطور داره سراشیبی سقوط رو طی می‌کنه. پس تا برنامه‌ بعدی فراموش نکنید تی سلین بخرید، جایزه ببرید. خدانگهدار.

 


تعداد بازدید :  328