شماره ۳۸۶ | ۱۳۹۳ دوشنبه ۳۱ شهريور
صفحه را ببند
اخبار كوتاه

در دومین جشن سالانه‌ «موسیقی ما» که شامگاه 31 شهریورماه در تالار وحدت تهران برگزار می‌شود، از یک عمر فعالیت هنری «فرهاد فخرالدینی» و «سیمین غانم» تجلیل خواهد شد.

اسامی فیلم‌های منتخب شركت‌كننده در بخش‌های مختلف دهمين دوره جشنواره فیلم زوریخ اعلام شد و در این میان فیلم «ملبورن» به کارگردانی نیما جاویدی در بخش رقابتی این جشنواره حضور دارد.

صداگذاری فیلم مستند «بختک» به کارگردانی محمد کارت و تهیه‌کنندگی رامبد جوان توسط آرش قاسمی آغاز شده است و با اتمام مراحل فنی این فیلم در جشنواره سینما حقیقت اکران خواهد شد.

براساس پیشنهاد انجمن مجسمه‌سازان ایران قرار است 13 مهرماه همزمان با‌سال روز تولد ابوالحسن خان صدیقی بزرگ‌ترین مجسمه‌ساز معاصر کشورمان به‌عنوان «روز‌مجسمه‌ساز» در تقویم رسمی کشور ثبت شود.

نمایش «آرامسایش» نوشته و کارگردانی محمد حاتمی با بازی بازیگرانی چون بهنوش بختیاری و پژمان جمشیدی از نیمه دوم مهرماه اجرای خود را در تالار شمس آغاز خواهد کرد.

پخش مجموعه 34 قسمتی «هوهو خان باد مهربان» به کارگردانی شهرام میر‌صادقی از ابتدای مهرماه آغاز خواهد شد.

نمایشنامه «یه خونه قد غربیل»، برگرفته ازداستان عامیانه‌ای است که 48‌سال پیش با عنوان«مهمان‌های ناخوانده» و به همت فریده فرجام بازنویسی و به‌عنوان نخستین کتاب انتشارات کانون پرورش فکری‌ منتشر شده بود و حالا اين نمایشنامه براساس این قصه نوشته شده است.

سیدمجتبی موسوی دبیر ششمین سمپوزیوم بین‌المللی مجسمه‌سازی تهران با اشاره به تغییر یافتن محل برگزاری این دوره از سمپوزیوم به برج میلاد دلیل آن را پرهیز از آلودگی زیست‌محیطی برای دریاچه چیتگر اعلام کرد.

تصویری از «لورما جین بیکر» معروف به مریلین مونرو که در 20سالگی زمانی که در یک کارخانه مهمات‌سازی کاری می‌کرد از او گرفته شده بود، در حراجی در انگلیس به مبلغ 4250 دلار فروخته شد.

رضا یزدانی خواننده کشورمان از خواندن سرود کاروان ورزشی ایران در بازی‌های آسیایی اینچئون خبر داد و آرزو کرد امسال مدال‌های رنگین و رتبه خوبی از این رقابت‌ها کسب کند.

محمدهاشم اکبریانی - دبیر مجموعه «تاریخ شفاهی ادبیات معاصر ایران» گفت:  کتاب‌های جواد مجابی (شاعر، نویسنده و منتقد) و منصور اوجی (شاعر) از مجموعه تاریخ شفاهی در دولت قبل برای گرفتن مجوز به وزارت ارشاد ارایه نشدند و در دولت جدید به این وزارت‌خانه رفتند که کار گرفتن مجوزشان هم بیشتر از سه، چهار ماه طول نکشید و بدون اصلاحیه مجوز گرفتند.

موسی بیدج گفت: مجموعه‌ای از شعر‌های محمد ماغوط با نام «بدوی سرخ‌پوست» با ترجمه او مجوز نشر گرفته و منتشر می‌شود.

مجید مجیدی، محمد داودی، مفید الحق از بنگلادش، انیس لسود از تونس و گولبارا تولوموشوف از قرقیزستان هیأت داوران بخش مسابقه فیلم‌های سینمایی بین‌الملل این دوره جشنواره را تشکیل می‌دهند.

فیلم سینمایی «تابور» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی وحید وکیلی‌فر، پاییز در گروه هنر و تجربه اکران می‌شود.

مرکز کتاب پژوهی ایران دیروز با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در موسسه خانه کتاب افتتاح شد.

فیلم «قول» به کارگردانی محمدعلی طالبی برای نمایش در بیست‌و‌هشتمین جشنواره فیلم کودک تا دو، سه روز دیگر کامل می‌شود.

ناصر رفائی از تلاش شبانه‌روزی برای تمام کردن فیلمبرداری «فرمول سیزده» و رساندن آن به جشنواره فیلم کودک خبر داد.


تعداد بازدید :  127