شماره ۳۸۶ | ۱۳۹۳ دوشنبه ۳۱ شهريور
صفحه را ببند
هر ایرانی سالانه نیم‌کیلو سم می‌خورد
مردم: چرا دستگاه‌های ذیربط کاری نمی‌کنند؟

گروه اقتصادی شهروند| گزارش «هر ایرانی سالی نیم‌کیلو سم می‌خورد» که در تاریخ سه‌شنبه 25 شهریور 93 در روزنامه «شهروند» به چاپ رسید از سوی رسانه‌های متعدد بازنشر شد و واکنش شماری از کاربران را به دنبال داشت. در این گزارش، «شهروند» به وضع تولید و بازار محصولات غذایی ارگانیک یا فراسودمند در ایران پرداخته بود. در این گزارش با استناد به آمار و اظهارات کارشناسان اعلام شده بود که هر ایرانی سالانه حدود نیم کیلوگرم سموم کشاورزی را همراه با میوه و سبزیجات مصرف می‌کند. در این‌جا نظر تعدادی از مخاطبان را در واکنش به این گزارش می‌خوانید:  
 ناشناس: احتمالا اگر یک واحد خون ایرانی‌ها را به یه آدم سالم و نرمال تزریق کنند طرف در جا می‌میره!
 وحید: به این نیم‌کیلو سم چند کیلو هورمون و آنتی‌بیوتیک و داروی پسمانده در گوشت هم اضافه کنید.
 پرستار: چرا وزارت بهداشت و دستگاه‌های ذیربط کاری نمی‌کنن؟! اقداماتشون فقط منحصر به اعلام آمار ابتلا به سرطان و افزایش شمار مبتلایان شده؟!
 ارغوان: این تقلبات و این بی‌برنامگی‌ها تا به حال چند‌میلیون ایرانی ‌رو زیر خاک دفن کرده؟! چند تا خانواده داغدار شدن؟! چند تا جوون همه آرزوهاشونو به گور بردن؟!
 جوان: تا کی باید چوب سوء مدیریت‌ها رو بخوریم؟!
 مریم: خیلی از مردم اصلا نمی‌دونن ارگانیک چیه؟! چرا صداوسیما اطلاع‌رسانی نمی‌کنه؟ فقط بلده کالاهای خارجی و برنج سمی هندی‌رو تبلیغ کنه؟
 عرفانی: من حاضرم 50‌درصد پول بیشتر بدم ولی غذای سالم بخورم. پول به اندازه جون که اهمیت نداره ولی کو تولیدکننده درستکار؟!
 علیرضا: تولید ارگانیک در ایران باید به تأیید مراجع جهانی برسه تا ما اعتماد کنیم. در ایران ‌هزار تا زد و بند وجود داره که متقلب رو درستکار معرفی کنه و طبیعتا تنها مصرف‌کننده هم است که چوبشو می‌خوره.
 سماواتی: روغن پالم، نیم‌کیلو سم، هوای آلوده، بنزین غیراستاندارد، کیفیت پایین غذاها، گرانی...؟!
 راد: من پزشک گوارش هستم و باید اعلام کنم که در سال‌های اخیر ایران رکورددار سرطان‌های گوارشی در جهان شده و در سرطان معده رتبه اول‌رو داره. علتش چیه؟! همین موضوعاتی که شما در گزارشتون بهش اشاره کردین.
 ناشناس: پس این همه آزمایشگاه کنترل کیفی در کشور و تشکیلات عریض و طویلشون داره چیکار می‌کنه؟!
 علی: ما دیگه بدنمون به سم مقاوم شده!

 


تعداد بازدید :  80