شماره ۳۸۶ | ۱۳۹۳ دوشنبه ۳۱ شهريور
صفحه را ببند
بازار جهانی

صفحه کلید ثالث برای آیفون
امکان نصب برنامه‌های صفحه کلید ثالث روی گوشی‌های مجهز به سیستم عامل iOS8 باعث شده تا برخی از این برنامه‌ها با استقبال گسترده کاربران مواجه شوند. اپل تا پیش از این کاربران را مجبور می‌کرد تنها از صفحه کلید اختصاصی طراحی شده توسط خود این شرکت استفاده کنند، اما به تازگی این محدودیت را حذف کرده تا برنامه‌نویسان زمینه جدیدی برای فعالیت پیدا کنند. از جمله برنامه‌های موفقی که بر همین اساس طراحی شده Swiftkey است که تعداد بارگذاری و نصب آن در عرض 24ساعت از مرز یک‌میلیون بار گذشته است. این برنامه در میان برنامه‌های همراه رایگان برای گوشی‌های آیفون رتبه اول را کسب کرده است.

شارژر کاسه‌ای اینتل به بازار آمد
شرکت اینتل قصد دارد با عرضه یک شارژر بی‌سیم به شکل کاسه‌ای مقعر تحولی در زمینه تأمین انرژی گوشی‌ها و تبلت‌ها ایجاد کند و کاربران را از استفاده از شارژرهای بی‌سیم راحت کند. برایان زانیچ، مدیرعامل شرکت اینتل روز گذشته اعلام کرد این شارژر متفاوت تا قبل از آغاز‌ سال 2015 در دسترس خواهد بود. البته اینتل تنها شرکتی نیست که در اندیشه عرضه شارژر بی‌سیم برای انواع محصولات الکترونیک است. برخی از موسسات‌ آی‌تی می‌گویند به‌دنبال طراحی صفحاتی خاص هستند که حتی با قراردادن گوشی و تبلت و دیگر وسایل الکترونیک در چند متری آنها می‌توان انرژی برق موردنیاز برای وسایل یاد شده را تأمین کرد.

اندروید رقیب اصلی IOS8 در امنیت
نسخه بعدی سیستم عامل گوگل به احتمال زیاد اندروید L است و در ماه آینده رونمایی می‌شود.  این سیستم عامل دسترسی به اطلاعات کاربری را بدون مجوز صاحب دستگاه محدود و قطع می‌کند. سخنگوی گوگل در گفت‌وگو با واشنگتن‌پست گفته است به مدت سه‌سال روی رمزگذاری کار کرده‌ایم و حتی کلیدهای بکارگیری شده روی دستگاه‌های اندرویدی قابل دسترسی و اشتراک توسط مجریان قانونی نیست. اندروید گزینه‌های متعددی را برای رمزگذاری دستگاه‌ها از‌ سال 2011 ارایه کرده اما به شکل پیش‌فرض روی آنها فعال نبوده است.


تعداد بازدید :  103