شماره ۳۸۶ | ۱۳۹۳ دوشنبه ۳۱ شهريور
صفحه را ببند
از تالار چه خبر

   معاملات اوراق مشارکت شهرداری مشهد| علیرضا توکلی رئیس اداره ابزارهای نوین مالی فرابورس ایران اعلام کرد: امروز همزمان با پذیرش اوراق مشارکت شهرداری مشهد، معاملات ثانویه این اوراق هم شروع می‌شود. او افزود: در پی درخواست شهرداری مشهد مبنی بر پذیرش اوراق مشارکت شهرداری مشهد به منظور تأمین بخشی از منابع مالی پروژه خط 2 قطار شهری مشهد، ‌هزار‌ میلیارد ریال اوراق از روز دوشنبه 31 شهریور پذیرش و معاملات ثانویه آن هم شروع خواهد شد.

   ابزار جدید برای رونق ساخت‌وساز| مجید پیره، کارشناس مالی اسلامی سازمان بورس درباره موافقت کمیته فقهی درباره کلیات انتشار اوراق استصناع در حالت وحدت بانی و سازنده گفت: این اوراق که در آن بانی و سازنده یکی هستند از محل عقد استصناع و در نهایت عقد اجاره به شرط تملیک ساختار پیدا می‌کند. او درباره اثر و نقش این اوارق در رونق بازار مسکن در سمت تولید گفت: اوراق استصناع از این جهت که یک نوع ابزار مالی برای صنعت ساختمان است در ذات و اساس خود می‌تواند باعث رونق کسب و کار در حوزه مسکن شود.

   7‌میلیون و 600‌هزار کد سهامداری| حامد سلطانی‌نژاد مدیرعامل شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه تعداد کدهای سهامداری در بازار سرمایه را 7‌میلیون و 600‌هزار کد اعلام کرد و افزود: یک‌میلیون کد سهامداری ظرف مدت یک‌سال و از خردادماه 92 تا خردادماه 93 به بورس اضافه شده است. او افزود: برخی از سرمایه‌گذاران به دلیل پذیرش شرکت‌ها و برخی دیگر به موجب انتقال قهری همانند فوت سرپرست خانوار به سهامداران اضافه شده‌اند.

   تضاد حرف و عمل وزیر اقتصاد| فردین آقابزرگی کارشناس بازار سرمایه با بیان این‌که دو مصوبه دولت فعلی ازجمله اصلاح استاندارد شماره ۱۵ حسابداری و عرضه دارایی مازاد بانک‌ها تأثیر منفی بر بازار سهام می‌گذارد، گفت: دادوستدهای بورس همچنان از تداوم رکود در اقتصاد حکایت دارد. به گفته او چنین تصمیماتی منجر به بازدهی 10-‌ درصد در 6 ماهه ابتدایی امسال شده است.


تعداد بازدید :  133