شماره ۳۸۶ | ۱۳۹۳ دوشنبه ۳۱ شهريور
صفحه را ببند
جنوب

اجرای طرح تعویض کتاب و دفتر کهنه با لوازم‌التحریر نو در بندرعباس
مدیرعامل سازمان بازیافت شهرداری بندرعباس از اجرای طرح تعویض کتاب و دفتر کهنه و بدون استفاده با لوازم‌التحریر نو خبر داد.  
به گزارش روابط عمومی و امور بین‌المللی شهرداری بندرعباس، حمید جمالی دراین‌باره اظهار کرد: طرح تعویض کتاب و دفتر کهنه و کاغذهای بلااستفاده با لوازم‌التحریر جدید مانند دفتر، خودکار، پاک‌کن، مداد و ... به مدت 5 روز در بندرعباس اجرا می‌شود.  
وی با اشاره به این‌که این طرح در راستای فرهنگسازی بازیافت و تفکیک زباله‌ها انجام می‌شود، افزود: معمولا در هر خانه کتاب و دفتر کهنه و فرسوده وجود دارد و با توجه به نزدیک‌بودن بازگشایی مدارس، از آنجایی که دانش‌آموزان و دانشجویان اقدام به خانه‌تکانی می‌کنند، باید نسبت به تفکیک زباله‌ها توجه داشته باشند.  
مدیرعامل سازمان بازیافت شهرداری بندرعباس با اظهار این‌که شهروندان می‌توانند با شرکت در این طرح، از مزایای آن بهره‌مند شوند، تصریح کرد: متاسفانه فرهنگ تفکیک زباله‌های ‌تر و خشک در برخی موارد اجرا نمی‌شود.  
جمالی با تأکید براینکه کاغذ سرمایه ملی است، اضافه کرد: برای تولید یک تن کاغذ، 17 اصله درخت بزرگ قطع می‌شود، درحالی‌که کاغذ قابلیت بازیافت دارد.  
وی با بیان این‌که طرح تعویض کتاب و دفتر کهنه با لوازم‌التحریر از روز 29شهریورماه آغاز و تا پنجشنبه سوم مهرماه ادامه دارد، گفت: شهروندان می‌توانند با مراجعه به 4 غرفه سازمان بازیافت واقع در پارک دباغیان، ابتدای خیابان اتوبوسرانی، قبل از ترمینال مسافربری و محله اوزیرها مراجعه و لوازم‌التحریر نو دریافت کنند.  

موفقيت فولادهرمزگان در بازارهاي جهاني  
مدیر فروش و بازاريابي شرکت فولاد هرمزگان گفت: از ابتدای امسال تاکنون 176‌هزار تن تختال به خارج از کشور صادر شده است.  
مهدي شکري‌زاده با اشاره به اين‌که تعداد محموله صادراتی در‌ 6 ماهه اول سال 93، 6 محموله است، افزود: محصولات فولادی شرکت فولاد هرمزگان به کشورهای اروپايي و آسيايي صادر شده است.
مدير فروش و بازاريابي گفت: پارسال، بیش از 87‌هزار و 860 تن تختال صادر شد و همچنين میزان صادرات در 6 ماهه ابتداي سال93 نسبت به مدت مشابه‌سال گذشته 188‌درصد رشد داشته است.  
وي بيان داشت: شرکت فولاد هرمزگان به‌عنوان پیشرفته‌ترین شرکت فولادی کشور توانسته است در مدت زمان کوتاهی از زمان راه‌اندازی تاکنون خود را در بازارهای جهانی به‌عنوان یک برند معتبر معرفی کند و تختال خود را به‌عنوان یک تختال با کیفیت در اختیار مشتریان قرار دهد. اعلام رضایت از طرف مشتریان تاکنون و افزايش تقاضا براي محصولات فولاد هرمزگان، خود موید این مطلب است.  
مدير فروش و بازاريابي شرکت فولاد هرمزگان بهره‌گیری از پیشرفته‌ترین تجهیزات که خود باعث تولید محصول با کیفیت می‌شود، تولید تختال با ابعاد مختلف از عرض 900 تا 2000 میلی‌متر و ضخامت‌های 200 و250 میلی‌متر، تولید تختال با گریدهای خاص ازجمله مزایا و امتیازات فولاد هرمزگان در بخش صادرات است.   
وي فولاد هرمزگان را از ظرفیت‌های بزرگ، مهم و محورهای توسعه استان هرمزگان دانست و خاطرنشان کرد: فاصله 5 کيلومتري با اسکله منطقه ويژه و بندر شهيد رجايي در کنار خلیج‌فارس بهترین شرايط برای تولید و صادرات فولاد را دارد.    
شرکت فولاد هرمزگان به‌عنوان پيشرفته‌ترين کارخانه فولاد کشور، با ظرفيت توليد ساليانه 5/1ميليون تن تختال، در دي‌ماه سال90 به بهره‌برداري رسيد.


تعداد بازدید :  140