شماره ۳۳۷ | ۱۳۹۳ چهارشنبه ۱ مرداد
صفحه را ببند
گزارش «شهروند» از اوضاع آشفته سرخپوشان پایتخت
اسپانسر جا زد، پرسپولیس در آستانه انفجار
سیاسی در گفت‌وگو با «شهروند»: چند روز صبر کنید

گروه ورزش| باشگاه پرسپولیس روزهای خوشی را پشت‌سر نمی‌گذارد. پس از ناکامی‌های اردوگاه سرخ در فصل نقل و انتقالات و جدایی سیدجلال حسینی، محمد خلعتبری و احتمالا مهرداد پولادی و حالا مسئولان باشگاه پرسپولیس با چالش‌های جدیدی مواجه شده‌اند.  بدهی‌های این باشگاه سر به فلک کشیده و هرروز بر طلبکاران باشگاه پرسپولیس افزوده می‌شود.  این درحالی است که محمد رویانیان، مدیرعامل قبلی به هرکدام از طلبکاران قول‌هایی داده که حالا علیرضا رحیمی مدیرعامل کنونی پرسپولیس نمی‌داند چطور به این وعده‌ها عمل کند.  
کشتی‌گیران و تیم جوانان
در خبرها داشتیم که کشتی‌گیران باشگاه پرسپولیس روز دوشنبه مقابل باشگاه تجمع کردند و خواستار پرداخت مطالباتشان شدند.  آنها حالا اموال باشگاه پرسپولیس را توقیف کرده‌اند و اگر تا روز پنجشنبه نتوانند 820‌میلیون تومان طلب خود را از باشگاه دریافت کنند، می‌توانند اموال باشگاه را به حراج بگذارند. از سوی دیگر بدهی‌های تیم جوانان پرسپولیس هم دردسرساز شده است.  نه‌تنها هیچ یک از اعضای این تیم پولی بابت حق‌الزحمه دریافت نکرده‌اند حتی برای مبلغی که باید بابت حضور این تیم در لیگ جوانان به هیأت فوتبال پرداخت می‌شده، نیز اقدامی صورت نگرفته تا جوانان سرخپوش هم نتوانند قرارداد بازیکنان خود را ثبت و در مسابقات شرکت کنند.
امید به چک 5/5 میلیاردی
طبق شنیده‌های ما در باشگاه پرسپولیس مبلغی در حدود یک‌میلیارد تومان وجود دارد اما علیرضا رحیمی در صورتی که بخواهد این مبلغ را صرف تیم جوانان و مطالبات کشتی‌گیران کند، نمی‌تواند برای جایگزینی سیدجلال حسینی بازیکنی جذب کند.  از سوی دیگر، رحیمی یک فقره چک از اسپانسر باشگاه در دست دارد که مبلغش5/5میلیارد تومان است و تمام امیدش به نقد شدن این چک است تا بتواند بدهی‌ها را پرداخت و بازیکنان خارجی موردنظر دایی را نیز جذب کند.  تا اینجای کار همه چیز روحیه‌بخش است اما ماجرا اینقدرها هم ساده نیست.
اسپانسر جا زد!
در شرایطی که باشگاه پرسپولیس در بی‌پولی دست و پا می‌زند و به چک 5/5 میلیاردی اسپانسر احتیاج فراوان دارد حالا شنیده می‌شود شرکت بهنام پیشرو که در جریان خصوصی‌سازی دولتی پرسپولیس جلو آمد و به قصد حمایت از پرسپولیس قراردادی بالغ بر 20‌میلیارد تومان با قرمزها امضا کرد، مایل به ادامه همکاری نیست. سررسید چک این شرکت که اسپانسر اصلی پرسپولیس است، فردا است اما پاس شدن این چک در ‌هاله‌ای از ابهام قرار دارد که به احتمال فراوان حداقل تا اوایل هفته آینده چنین اتفاقی رخ نخواهد داد.
قراردادهای رویانیان دردسرساز شد
از آنجایی که پرسپولیس تیم پرحاشیه، پرمشکل و همیشه گرسنه است اسپانسر پرسپولیس ظاهرا از سرمایه‌گذاری اولیه خود راضی نبوده و احساس می‌کند سودی از این حضور چند‌میلیارد تومانی عایدش نشده و نمی‌شود. به‌خصوص که موضوع قراردادهای دوره محمد رویانیان با اسپانسر روی این پیراهن دست این شرکت را برای جذب آگهی بسته است و اساسا مشخص نیست که آنها چگونه می‌توانند در پرسپولیس به درآمدزایی برسند.
این خبری است که احتمال تکذیب شدنش هم وجود دارد چرا که برای مدیران وزارت ورزش عقب‌نشینی اسپانسر پرسپولیس یک شکست بزرگ محسوب می‌شود و شاید آنها همه کار بکنند تا اسب زین کرده قرمزها خالی نکند. باید در انتظار اعلام خبر رسمی شرکت بهنام پیشروی کیش در این‌باره بمانیم.
سیاسی:  چند روز صبر کنید
در میان آشفته‌بازاری که گریبان باشگاه پرسپولیس را فرا گرفته، حمیدرضا سیاسی، رئیس هیأت‌مدیره باشگاه پرسپولیس امیدوار است اوضاع رو به آرامی برود. سیاسی در گفت‌وگوی کوتاهی با «شهروند»در این خصوص می‌گوید: «چند روز صبر کنید تا ببینیم اوضاع چطور می‌شود. ما فعلا اولویتمان روی جذب یک بازیکن خوب به جای حسینی است اما تا جایی که اطلاع دارم، ظرف روزهای آینده همه‌چیز روبه‌راه می‌شود.»


تعداد بازدید :  130