شماره ۳۸۵ | ۱۳۹۳ يکشنبه ۳۰ شهريور
صفحه را ببند
رويداد

پایان روز نخست المپیک آسیایی
چهارمی رکابزنان، بهترین عنوان ایرانی‌ها
گروه ورزش| روز نخست بازی‌های آسیایی اینچئون از ساعات اولیه صبح دیروز در کره‌جنوبی آغاز شد که نمایندگان کشورمان نیز در 7 رشته به مصاف حریفان خود رفتند.  شاید انتظار می‌رفت در همان ساعات نخستین این رقابت‌ها نماینده تالوی کشورمان که در دوره گذشته به مدال برنز رسیده بود، نخستین مدال ایران را کسب کند اما احسان پیغمبری به جایگاهی بهتر از ششمی نرسید و این روند تا عصر دیروز ادامه داشت تا ایران بدون مدال روز نخست را به پایان برساند.  
اتفاقات خوب و بد
از دیگر اتفاقات روز نخست برای نمایندگان ایران می‌توان به‌عنوان نهمی تپانچه بادی زنان، هفتمی مردان در همین ماده در تیراندازی اشاره کرد.  همچنین در قایقرانی نیز نسبتا نتایج خوبی به دست آمد و نمایندگان ایران توانستند با قرار گرفتن در جایگاههای دوم و سوم دور مقدماتی بخش روئینگ تک‌نفره و تیمی به شانس مجدد رفتند. در شمشیربازی که نمایندگان اسلحه اپه ایران کمتر امید به مدال داشتند، هر دو حذف شدند.  یعقوبیان با کسب نتایج ضعیف در همان دور مقدماتی حذف شد و رضایی نیز با 5 پیروزی در دور اول به جمع 16 بازیکن برتر رفت اما در آن‌جا مغلوب حریفش شد و از دور رقابت‌ها کنار رفت. دیگر ناکام روز نخست بهرامیان، نماینده جودوی کشورمان بود که بعد از پیروزی در دور اول، مقابل نماینده ژاپن شکست خورد و حذف شد. همچنین مجید عسکری، وزنه‌بردار دسته 56 کیلوگرم کشورمان نتوانست انتظارات را برآورده کند و در رده ششم این وزن قرار گرفت. او که در حرکت یکضرب با ثبت وزنه 124 کیلوگرمی رکورد ایران را یک کیلو ارتقا داد  و درنهایت در رده ششم قرار گرفت.
برد بانوی ووشوکار و چهارمی رکابزنان
در آخرین ساعات برگزاری مسابقات دیروز 2 نماینده ووشوی ایران در بخش ساندا به مصاف حریفان رفتند. الهه منصوریان در وزن 52 کیلوگرم بانوان گام نخست را محکم برداشت و نماینده اندونزی را شکست داد اما اکبر محمدی مقابل نماینده چین شکست خورد و خیلی زود حذف شد. بهترین نتیجه روز گذشته را رکابزنان ایران در ماده تیمی اسپرینت دوچرخه سواری پیست رقم زدند که به مقام چهارمی دست یافتند.  
برنامه امروز رقابت ایرانی‌ها
شنا: 100 متر کرال پشت (جمال چاوشی‌فر)/ هندبال:  ایران - هنگ کنگ/ دوچرخه‌سواری: تیمی تعقیبی/ شمشیربازی: انفرادی سابر(مجتبی عابدینی، علی پاکدامن، محمد رهبری و فرزاد باهر ارسباران)/ ژیمناستیک:  تیمی (محمد رمضانپور، ‌هادی خناری‌نژاد، سعیدرضا کیخواه، محمدرضا حمیدی و ایمان خاموشی)/ جودو: 73 کیلوگرم(سعید ملایی)،81کیلوگرم (امیر قاسمی‌نژاد)/ ووشو: ساندای مردان 65 کیلوگرم(محمد یوسفی)، 70کیلوگرم(سجاد عباسی) و75کیلوگرم(حمیدرضا لادور)/ قایقرانی: روئینگ دونفره (سید مجتبی شجاعی و امیر رهنما)، روئینگ تک‌نفره سنگین وزن(محسن شادی)، روئینگ 8نفره، روئینگ سبک‌وزن بانوان(سولماز عباسی) و روئینگ 4 نفره بانوان/ تیراندازی: تپانچه 10 متر بادی مردان (ابراهیم برخورداری، ابراهیم رحیمی سنگری و محمد احمدی)، تراپ مردان (بابک یگانه)


تعداد بازدید :  266