شماره ۳۸۵ | ۱۳۹۳ يکشنبه ۳۰ شهريور
صفحه را ببند
دوران قلعه‌نوعی تمام شده است

|  هرمز آذرپور  |   کارشناس فوتبال   |

فوتبال علم نیست، علم قسمتی از فوتبال است*
1- بازی‌های استقلال در لیگ چهاردهم به سمت خسته‌کننده شدن پیش می‌رود و مقصر اصلی این اتفاق تلخ هم کسی نیست جز امیر قلعه‌نوعی. استقلال در بازی‌ها گذشته جاسم کرار و خسرو حیدری آماده را در اختیار نداشته و کاملا مشخص است در نبود این دو بازیکن کل تیم دچار مشکل شده‌ است. وقتی یکی، دو بازیکن در اختیار تیم نیستند، مربی باید طوری تیمش را به زمین بفرستد تا بتواند خلأ مربوط را جبران کند  ولی در استقلال کادرفنی هیچ نقشی ایفا نمی‌کند.
2- فوتبال عوض شده است، فوتبال در شرایط کنونی با 10‌سال پیش تفاوت دارد، به روز شده و داشتن علم روز تعیین‌کننده است. همه‌چیز تغییر کرده اما امیر قلعه‌نوعی همان قلعه‌نوعی 10‌سال پیش است. سرمربی استقلال باید قبول کند دورانش تمام شده، مثل خیلی از آنهایی که آمدند و رفتند وقت رفتن قلعه‌نوعی هم فرا رسیده است. او باید بداند واقعیت‌های فوتبال روز دنیا چیز دیگری است.
3- استقلال دو بازی پشت‌سر هم باخته و اگر این دو بشود 3 دیگر نمی‌شود این تیم را جمع کرد. به عبارت بهتر قلعه‌نوعی در شرایط کنونی آدمی نیست که بتواند تیم را جمع کند. تصمیمات او بسیار آزاردهنده است. بازی دادن امیرحسین صادقی با آن شرایط یا حضور نفرات ملی‌پوش دیگر مثل آندو با شرایطی متفاوت از گذشته در ترکیب قابل باور نیست. سوالم این است که چرا جوانانی مثل علیرضا رمضانی نباید از ابتدا در ترکیب باشند؟ این تیم که خوب بازی نمی‌کند پس چه بهتر جوانان در زمین باشند و کسب تجربه کنند.
4- در فوتبال روز دنیا 4 بحث تعیین‌کننده است؛ تکنیک، تاکتیک، بعد روانی و آمادگی جسمانی. هر تیمی یکی از این فاکتورها را داشته باشد از پیش بازنده نیست ولی متاسفانه در تیم استقلال من هیچ‌کدام از فاکتورهای مذکور را نمی‌بینم. در فوتبال ایران بعد روانی اهمیت بیشتری دارد ولی در همین قسمت هم اقدام مناسبی صورت نمی‌گیرد.


تعداد بازدید :  232