شماره ۳۸۵ | ۱۳۹۳ يکشنبه ۳۰ شهريور
صفحه را ببند
خبر

در یکی از مدارس منطقه 5 تهران اتفاق افتاد
جداسازی دانش‌آموزان یک دبستان براساس مبلغ پرداختی والدین
ایلنا |  یک مدرسه ابتدایی در تهران اقدام به تفکیک دانش‌آموزان در کلاس‌های هوشمند و غیرهوشمند بر مبنای پرداخت یا عدم‌پرداخت کمک مالی والدین برای هوشمندسازی کلاس‌ها کرده‌است.
دبستان پسرانه‌ای واقع در منطقه ۵ تهران اقدام به تفکیک کلاس‌های درس به دو نوع هوشمند و غیرهوشمند (عادی) کرده که بر این اساس دانش‌آموزانی که هزینه هوشمندسازی کلاس‌ها از سوی والدین آنها پرداخت نشده باشد، در کلاس‌های عادی تحصیل خواهند کرد. کلاس‌های هوشمند در این دبستان تنها مجهز به ویدئو پروژکتور و تخته هوشمند است که این نوع تخته تصویر پروژکتور یا نمایشگر را لمس می‌کند و با قرار گرفتن در محیط ویندوز می‌تواند بدون استفاده از صفحه کلید و ماوس و تنها با لمس کردن به مدیریت تخته بپردازد. بنابر اظهارات یکی از دانش‌آموزان پایه پنجم این دبستان پسرانه، وی به دلیل این‌که والدینش هزینه کلا‌س هوشمند را به مدرسه پرداخت نکرده‌اند، مجبور شده به کلاس عادی برود. این دانش‌آموز از این‌که نمی‌تواند مانند دانش‌آموزان دیگری که والدینشان هزینه کلاس‌های هوشمند را پرداخت کرده‌اند، از این کلاس‌ها استفاده کند، اظهار ناراحتی می‌کند. وقتی از این دانش‌آموز درباره تفاوت کلاس‌های هوشمند با کلاس‌های عادی سوال می‌شود، می‌گوید: دوستانم که به کلاس‌های هوشمند فرستاده ‌شده‌اند، می‌گویند که این کلاس‌ها خیلی جالب‌تر و قشنگ‌تر از کلاس‌های عادی هستند. یکی از والدین دانش‌آموزان این دبستان نیز در همین رابطه به خبرنگار ایلنا می‌گوید:  از والدین هر دانش‌آموز برای تحصیل در این کلاس‌های هوشمند، مبلغ ۲۳۰‌هزار تومان دریافت شده است. یکی دیگر از والدین که حاضر به پرداخت چنین هزینه‌ای نشده است، می‌افزاید:  مدیر مدرسه به صراحت به یکی از والدین گفته است از تفکیک کلاس‌های درس به دو نوع هوشمند و عادی به‌عنوان ابزاری استفاده کرده که بتواند خانواده‌ها را وادار به پرداخت هزینه هوشمندسازی کلاس‌ها کند تا به این ترتیب بتواند کل مدرسه را هوشمند کند.
کلاس‌های هوشمند تفاوت چندانی با کلاس‌های عادی ندارند
مدیر دبستان پسرانه ضمن تأیید تلویحی این موضوع با بیان این‌که کلاس‌های هوشمند و غیرهوشمند تفاوت چندانی با هم ندارند، خاطرنشان می‌کند:  واژه هوشمند نامی است که به اشتباه روی این کلاس‌ها گذاشته شده چرا که آنچه این کلاس‌ها را از کلاس‌های عادی متمایز می‌کند تنها وسایل کمک‌آموزشی است که در این کلاس‌ها به کمک والدین دانش‌آموزان در اختیار دانش‌آموزان و معلم قرار می‌گیرد.

کنترل ورودی فرودگاه‌های تهران و مشهد برای مقابله با «ابولا»
شهروند| مراقبت، نظارت و کنترل‌های ویژه‌ای برای رصد بیماران احتمالی مبتلا به ابولا در فرودگاه‌های امام خمینی (س) تهران و مشهد
 اعمال می‌شود.
محمد سروش، رئیس اداره مراقبت مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دیروز با اعلام این مطلب به ایرنا گفت: بر این اساس از کریدورهای ورودی کشورهای آفریقای مرکزی و غربی در این دو فرودگاه تدابیر لازم اندیشیده شده است. او یادآور شد: کنترل بیماری ابولا و مسائل احتمالی ناشی از آن از ماه‌ها قبل در دستور کار اداره مراقبت مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی قرار گرفته است.  او یکی از اقدامات مهم این اداره کل را نظارت و کنترل ورود و خروج اتباع بیگانه و مهاجرین خارجی در کشور اشاره و اظهار کرد:  نظام شبکه‌ای ویژه‌ای بر این گروه در کشور تعریف شده و به دقت نیز اعمال می‌شود.


تعداد بازدید :  308