شماره ۳۸۵ | ۱۳۹۳ يکشنبه ۳۰ شهريور
صفحه را ببند
روي خط خبر

براساس نظرسنجی‌های انجام گرفته مشخص شد
افزایش محبوبیت «حسن روحانی» به بالاترین میزان خود در یک‌سال اخیر
براساس نظرسنجی‌های که یک‌سال پس از روی کارآمدن دولت روحانی از سوی دو نهاد رسمی صورت گرفته است، محبوبیت رئیس‌جمهوری طی یک‌سال اخیر به بالاترین میزان خود یعنی 60‌درصد رسیده است.
به گزارش خبرآنلاین، این نتیجه براساس نظرسنجی‌هایی است که دولت هر سه‌ماه یک بار به نهادهایی سفارش آن را داده است. نهادهایی که الزاما از حامیان دولت نیستند.
 آخرین نظرسنجی در این خصوص اردیبهشت و خرداد امسال انجام شده و براساس خبری که نامه‌نیوز منتشر کرده نتایج آن نشان می‌دهد که بیش از نیمی از مردم ایران از عملکرد رئیس‌جمهوری روحانی طی یک‌سال اخیر رضایت دارند. براساس این دو نظرسنجی، موفقیت روحانی نه‌تنها در عرصه سیاست خارجی بلکه در عرصه سلامت و اقتصاد نیز تقویت شده است.  نتایج این نظرسنجی در حالی منتشر می‌شود که پیش از این برخی از رسانه‌های منتقد دولت رسانه‌ها به نقل از نهادهای امنیتی اعلام کرده بودند که میزان محبوبیت روحانی رو به کاهش است.  براساس نظر این سایت‌ها، میزان محبوبیت روحانی میان طرفدارانش به 37‌درصد رسیده بود.  این رسانه‌ها معتقد بودند که ثبت‌نام مردم برای دریافت یارانه خود نشان‌دهنده عدم محبوبیت دولت روحانی در میان مردم است.

سوال از وزیر کشور به دلیل توقف اجرای قانون تقسیمات کشوری
نماینده مردم قائمشهر در مجلس گفت: درخصوص اجرا نشدن قانون تقسیمات کشوری با وزیر کشور صحبت کردم اما وی گفت که تقسیمات کشوری را فعلاً متوقف کرده‌ایم و می‌خواهیم لایحه‌ای را به مجلس بفرستیم.  به گزارش خبرگزاری میزان، سید‌هادی حسینی نماینده مردم قائمشهر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به سوال خود از وزیر کشور که قرار است روز سه‌شنبه هفته جاری در کمیسیون شوراهای مجلس مطرح شود، اظهار کرد: سوال بنده از وزیر کشور در مورد تقسیمات کشوری است.  وی افزود: مدتی است که دولت تقسیمات کشوری را تعطیل و متوقف کرده و تکلیف روستاها، بخشداری‌ها و فرمانداری‌ها نامشخص است، بنابراین این خلاف قانون محسوب می‌شود.  حسینی اضافه کرد: ما تلاش داشتیم در مذاکراتمان با مسئولان وزارت کشور آنان را مجاب کنیم تا قانون را مسکوت نگذارند چرا که توقف یک قانون خود نیازمند قانون دیگری است.
وی با تأکید بر این‌که عادت پرسش از وزرا را ندارم، گفت: من با آقای رحمانی‌فضلی دوست هستم و امیدواریم در مذاکراتی که هفته آینده در کمیسیون صورت می‌گیرد موضوع را حل کنند چرا که این دغدغه بسیاری از نمایندگان است و اگر پاسخی نگیریم به دنبال استیضاح خواهیم رفت.

شورای نظارت بر مطبوعات منتظر تصمیم مجلس
مجلس در اولین روز کاری خود بعد از تعطیلی سه هفته‌ای یک چالش حل نشده پیش رو دارد؛ برگزاری انتخاب نماينده مجلس در هيأت نظارت بر مطبوعات. موضوعی که موافقان و مخالفان هنوز تقریبا به هیچ توافقی بر سر آن نرسیده‌اند. همزمان که علی طاهری سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس گفته این انتخابات باید در دستورکار روز یکشنبه مجلس باشد، بهروز نعمتی  سخنگوی هیأت‌رئیسه مجلس تأکید می‌کند این انتخابات براساس برنامه‌ای که کمیسیون فرهنگی برای آن دارد، هیچ‌گاه برگزار نخواهد شد.
انتخاب نماينده مجلس در هيأت نظارت بر مطبوعات قبل از تعطیلی تابستانی مجلس سه‌بار صحن علنی را متشنج کرد. همین تشنج‌ها خود به‌سادگی گواه عمق درگیری‌ها برای برگزاری این انتخابات است. کمیسیون فرهنگی همچنان تأکید دارد که این انتخابات باید با نامزدهایی که آنها معرفی کرده‌اند برگزار شود، نامزدهایی که همگی از جریان فکری و سیاسی اقلیت مجلس هستند؛ حمید رسایی، محمود نبویان و حسن کامران. جریان اکثریت اما این تصمیم را تاکنون نپذیرفته و البته هیأت‌رئیسه مجلس هم که غالب آن در اختیار همین جریان است به مدد مخالفان برگزاری انتخابات آمده است.  بهروز نعمتی درباره تصمیم هیأت‌رئیسه به «پیام‌نو» گفته است: ما اخیرا جلسه هیأت‌رئیسه نداشتیم که مستقیما درباره این موضوع تصمیم بگیریم، اما یک موضوع وجود دارد و آن این است که در نوع معرفی افراد توسط کمیسیون فرهنگی اختلاف‌نظر جدی وجود دارد و باید در هیأت‌رئیسه برای این اختلاف نظر تصمیم‌گیری شود. طبق بند ۱۰ ماده ۲۴ آيین‌نامه داخلی مجلس هیأت‌رئیسه نسبت به این موضوع رسیدگی و تصمیم‌گیری کند. یعنی این بند قانونی امکان تصمیم‌گیری را هم برای هیأت‌رئیسه در نظر گرفته است.  وی می‌افزاید: «هنوز تصمیم نهایی گرفته نشده اما موضوع همچنان مورد اختلاف است و همچنان اکثریت هیأت‌رئیسه بر این نظر هستند که باید نمایندگان دیگری که تجربه خوبی هم در مطبوعات دارند وارد این انتخابات شوند و ما نمی‌توانیم حقوق آنها را تضییع کنیم. به‌هرحال هیچ فرقی بین عزیزانی که از طرف کمیسیون فرهنگی معرفی شده‌اند و همکارانی که می‌خواهند برای این انتخابات نامزد شوند، وجود ندارد.»


تعداد بازدید :  250