شماره ۳۸۵ | ۱۳۹۳ يکشنبه ۳۰ شهريور
صفحه را ببند
آیت‌الله ری‌شهری: بیش از 50‌سال است که «روحانی» را به ذکاوت، امانت و دیانت می‌شناسم

محمد محمدی‌ری‌شهری نخستین وزیر اطلاعات جمهوری اسلامی در گفت‌وگویی با «فارس» درباره شناخت طولانی‌اش از شخص رئیس‌جمهوری گفته است: آقای روحانی هم‌دوره‌ بنده، آقای محمدی‌گلپایگانی و شماری دیگر از دوستان معروف است و من بیش از 50‌سال است که ایشان را به ذکاوت، امانت و دیانت می‌شناسم و هرشب برای موفقیت ایشان دعا می‌کنم.
آیت‌الله ری‌شهری درباره کناره‌گیری‌اش از سیاست نیز گفته است: من کناره‌گیری نکردم. تنها نخواستم به‌عنوان رهبر یک جریان سیاسی فعالیت داشته باشم اما سیاست ما جزو دیانت ماست. آنچه در سال‌ها قبل به خبرنگاری گفتم که «سیاست را سه طلاقه کردم»، به این معنا نیست که در امور سیاسی دخالت نمی‌کنم. همه ما باید فدا شویم تا نظام سیاسی الهی جمهوری اسلامی بماند و در هر صحنه‌ای که به ما نیاز باشد باید حضور پیدا کنیم تا به یاری خدا این نظام به نظام حضرت مهدی (عج) متصل شود.  وی درباره موفقیت دولت روحانی در حوزه‌های مختلفی از قبیل اقتصاد و سلامت گفته است: برخی از اقداماتی که در این دولت صورت گرفته، مثل نظام سلامت بسیار مثبت است، به‌ویژه آرامش و امیدواری که در جامعه پدید آمده قابل توجه است که بخشی از این آرامش مرتبط با عملکرد موفقیت‌آمیز نسبی دولت در حوزه سیاست خارجی و اقتصاد است که البته تا رسیدن به نقطه مطلوب فرصت و تلاش بیشتری لازم است.
ری‌شهری همچنین درباره انتقاد از دولت نیز با بیان این‌که این نقدها باید عالمانه و دلسوزانه باشد تأکید کرده است:  امثال ما و هیچ‌کس مصون از اشتباه نیست، بنده تصور می‌کنم عملکرد دولت به‌ویژه در زمینه‌های فرهنگی نیازمند نقد عالمانه و منصفانه است.  وی همچنین تهدید فرهنگی را مهم‌ترین تهدید پیش‌روی جمهوری اسلامی دانسته با بیان این‌که دشمن تمرکز جدی روی این موضوع دارد گفته است:  این واضح است که دشمن در طول سال‌های پس از انقلاب بیکار ننشسته اما این تحلیل که بخواهیم همه مشکلات فرهنگی را ناشی از برنامه‌ریزی دشمن بدانیم، صحیح نیست زیرا باید قبول کنیم که ما هم در مدیریت فرهنگی و برنامه‌ریزی ضعف‌هایی داریم و باید به هردو این موضوعات با هم نگاه کنیم.  یعنی هم از این طرف ما ضعیف عمل می‌کنیم و هم طرف مقابل، دشمن کار می‌کند،  البته همان‌طور که قرآن اشاره کرده «ان کید الشیطان کان ضعیفا» بنابراین توطئه آنها قوی نیست.  ولی به‌هرحال ما هم باید قوی‌تر کار کنیم.


تعداد بازدید :  127