شماره ۳۸۵ | ۱۳۹۳ يکشنبه ۳۰ شهريور
صفحه را ببند
معاون اول رئیس‌جمهوری:
رسانه‌های مخالف دولت تنها 10‌درصد مردم را جذب کردند

معاون اول رئیس‌جمهوری با بیان این‌که دولت باید مراقب باشد که اسیر حاشیه‌سازی برخی رسانه‌ها قرار نگیرد، گفت: برخی رسانه‌های مخالف دولت تاثیری بر افکار مردم ندارند.  آنها در زمان انتخابات فقط ده‌درصد مردم را به سمت خود کشاندند.
به گزارش ایسنا، اسحاق جهانگیری در سخنرانی خود در نهمین نشست شورای هماهنگی روسای مراکز و روابط عمومی دستگاه‌های اجرایی با اشاره به این‌که باید برخورد مناسب و معقول با رسانه‌هایی که به دنبال آزار دولت هستند داشت، افزود:  افکار عمومی مهم‌ترین قدرتی است که موفقیت یا عدم موفقیت نظام اداری و اجرایی را ساماندهی می‌کند.
وی در ادامه اظهار کرد:  ما اگر از جهت‌گیری افکار عمومی غفلت کنیم، ‌افکار عمومی از تلاش‌های ما برداشت دیگری می‌کند. بدون حضور در افکار عمومی دولت نمی‌تواند موفق باشد.
وی در ادامه با بیان این‌که برخی رسانه‌ها به دنبال وارد کردن دولت به حاشیه هستند تا دولت را از خدمت‌رسانی به مردم دور کنند خاطرنشان کرد: ما نباید وارد حاشیه‌ها شویم زیرا مردم به ما امید بستند و ما باید خواست مردم و رهبری مبنی بر خدمت را دنبال کنیم.  ما به دنبال اطلاع‌رسانی دقیق و شفاف هستیم، زیرا اطلاع‌رسانی را حق مردم می‌دانیم، اما به دنبال افشاگری نیستیم.  دولت از نقد استقبال می‌کند درحال حاضر سهم رسانه‌های مخالف دولت از رسانه‌های حامی دولت بیشتر است و ما به این افتخار می‌کنیم اما به ضعف دستگاه‌های اطلاع‌رسانی خود افتخار نمی‌کنیم.  قانون ما را موظف کرده تا حقوق شهروندان را رعایت کنیم که یکی از این حقوق، حق دانستن است.  در این راستا باید روابط عمومی‌ها باید یک الگوی اطلاع‌رسانی و ارتباطی دقیق را تبیین کنند.
به گفته وی، دستگاه‌های دولتی باید دقت کنند که موضعی نگیرند که موجب تضعیف سایر دستگاه‌های دولت شود.  وی همچنین تأکید کرد: حمایت رهبری بزرگترین سرمایه دولت است.  دولت به حمایت رهبری نیازمند است ولی ما اصرار داریم از رهبری برای پیشبرد سیاست‌های خود هزینه نکنیم.


تعداد بازدید :  161