شماره ۹۰۲ | ۱۳۹۵ يکشنبه ۳ مرداد
صفحه را ببند
گزیده خوانی

 مکاتبه با تاجیکستان و چین درباره بدهی زنجانی| علی‌اکبر ماهرخ‌زاد مدیر امور حقوقی شرکت ملی نفت ایران گفت: مجموعه صنعت نفت همچنان پیگیر وصول مطالبات خود از بابک زنجانی است و به این منظور با بانک‌هایی از چین و تاجیکستان در مکاتبه‌ایم. او دراین‌باره افزود: متهم، پیشنهاد پرداخت بدهی خود را از طریق بانکی درچین و به واسطه بانک‌هایی در تاجیکستان ارایه داده است. به این منظور، پیش‌نویس تفاهمنامه‌ای را با بانک‌های تاجیکی در دست تنظیم داریم.
 کاهش کارمزد بیمه‌های صادرات| سیدکمال سیدعلی مدیرعامل صندوق ضمانت صادرات ایران از تغییر در شیوه پذیرش تضامین صادراتی کشورهای دنیا خبر داد و گفت: ایران به اروپایی‌ها خطوط اعتباری کوتاه‌مدت 6ماهه و یک‌ساله می‌دهد. همچنین او افزود: کارمزد پوشش بیمه‌های صادراتی کاهش یافته است. با کاهش نرخ کارمزد ارایه پوشش‌ بیمه‌های صادراتی، شرایطی که در ارتباط با پوشش بیمه‌ها صورت گرفته، در دو- سه‌ماه اخیر ۹برابر سه‌ماهه اول ‌سال گذشته بوده است.
 دلیل کاهش صادرات برق اعلام شد|هوشنگ فلاحتیان معاون وزیر نیرو درباره نوسانات فعلی صادرات برق گفت: ایران به راحتی می‌تواند ۱۵۰۰مگاوات برق به کشور‌های دیگر صادر کند و وجود این نوسانات به هیچ عنوان به توانمندی‌های صنعت برق مربوط نمی‌شود. او درباره علت کاهش صادرات برق افزود: براساس آخرین آمار درحال حاضر میزان صادرات برق به کشور عراق بیشتر از‌ سال گذشته است، اما در مورد ترکیه به دلیل عدم نیاز این کشور به برق با کاهش صادرات روبه‌رو شده‌ایم.
 افزایش 11‌درصدی تولید فولاد| انجمن جهانی فولاد اعلام کرد، تولید فولاد ایران در ماه ژوئن‌ سال 2016 (خرداد 95) نسبت به مدت مشابه ‌سال 2015 با افزایش 11.3‌درصدی روبه‌رو شده و به 1.428‌میلیون تن رسیده است. این رقم برای ماه ژوئن‌ سال گذشته میلادی 1.590‌میلیون تن بوده است. براساس برآوردهای این سازمان جهانی، ایران به‌طور متوسط در 6ماه نخست‌ سال 2016 بالغ بر 8.806‌میلیون تن فولاد تولید کرده که نسبت به مدت مشابه ‌سال 2015 از افزایش 5.2‌درصدی مواجه شده است.
 رکورد گازرسانی به نیروگاه‌ها شکست| با کاهش مصرف گاز در بخش خانگی در فصل تابستان همان‌طور که انتظار می‌رفت، مصرف گاز در نیروگاه‌ها به منظور افزایش تولید برق کشور بالا رفت. به گفته عبدالرضا ابراهیمیان سرپرست دیسپچینگ شرکت ملی گاز ایران رکورد گازرسانی به نیروگاه‌های کشور طی روزهای گذشته با تحویل روزانه 248‌میلیون مترمکعب گاز به این بخش شکسته شد.
 پرداخت 55 میلیارد تومان از بدهی چایکاران| ایرج هوسمی رئیس سازمان چای کشور گفت: از مجموع 148‌میلیارد تومان خرید تضمینی چای تا ابتدای مرداد 55‌میلیارد تومان پرداخت شده است. وی  افزود: تاکنون 80‌هزار تن برگ سبز چای برداشت شده و پیش‌بینی این است که به رقم 115‌هزار تن تا پایان فصل برداشت برسد.
 توقف افزایش عرضه شکر در بورس| جمشید مغازه‌ای رئیس انجمن صنفی صنایع بیسکویت، شیرینی و شکلات با بیان این‌که هنوز بورس؛ شکر تولیدکنندگان را دست‌کم سه هفته بعد از خرید به آنها تحویل می‌دهد، گفت: امروز در بازار قیمت هر کیلو شکر به بالای ۳‌هزارو۲۰۰ تومان رسیده که این موضوع مشکلاتی را برای این صنف ایجاد کرده است. مغازه‌ای تصریح کرد: درحال حاضر بورس شکرهای تولیدکنندگان را دست‌کم 3 هفته بعد از خرید به آنها تحویل می‌دهد.


تعداد بازدید :  172