شماره ۹۰۲ | ۱۳۹۵ يکشنبه ۳ مرداد
صفحه را ببند
روی خط خبر

لاریجانی: باید مراقب مسائل امنیتی کشور باشیم
تسنیم| رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: فشارهای دشمنان برای به هم ریختن امنیت کشور کم نیست و باید مراقب مسائل امنیتی باشیم و نگذاریم بحران ناامنی به داخل کشور ورود پیدا کند. علی لاریجانی شامگاه جمعه در جلسه هفتگی آل‌یاسین قم طی سخنانی با اشاره به سه اصل مهم که جزو ضروریات کشور به‌شمار می‌رود، افزود: مسائل فرهنگی ازجمله آنهاست و چیزی که می‌تواند انقلاب، نظام و کشور را حفظ کند همین معارف اهل‌بیت(ع) و مسائل دینی است که اگر افراد دینی در جامعه تربیت شوند نظام اسلامی تقویت و حفظ خواهد شد. وی خاطرنشان کرد: منطقه ما هیچ‌گاه به اندازه امروز به‌هم‌ریخته نبوده است و متاسفانه بسیاری از کشورهای اطراف منطقه درگیر مسائل تروریستی هستند. باید مراقب باشیم؛ هرچند که نیروهای نظامی در کشورمان در شرایط خوبی هستند، اما فشار تروریست‌ها و برخی کشورهای دیگر ازجمله سعودی‌ها بر آن است که امنیت کشور را دچار بحران کنند. وی ادامه داد: کشور ما به‌دلیل سیاست‌های روشن و عاقلانه‌ای که داشته از یک‌سری ضربه‌ها خارج شده است؛ در گذشته ایران را طرفدار تروریست می‌نامیدند هرچند که بان‌کی‌مون هم در سخنان بی‌مورد خود این حرف را تکرار کرده است اما باید اذعان داشت این فضا شکسته و همگان دیدند که ایران در برابر تروریست‌ها در کشورهای منطقه ایستاده و مبارزه می‌کند.

دستگیری سه مظنون حادثه تروریستی دالاهو
باشگاه خبرنگاران جوان|  سه مظنون حادثه تروریستی دالاهو توسط اطلاعات سپاه دستگیر شدند. بعد از ادعای گروه تروریستی موسوم به پاک (حزب آزادی کردستان) در پذیرش مسئولیت حادثه دالاهو، سه نفر در این رابطه توسط اطلاعات سپاه نبی‌اکرم(ص) کرمانشاه دستگیر شدند. این سه نفر از سرشاخه‌های این گروه تروریستی هستند.
بررسی‌های اولیه در ابعاد دیگر و درباره برخی دیگر از گروه‌های مظنون نیز ادامه دارد. گفتنی است؛ حادثه تروریستی دالاهو در سوءقصد به جان برخی از مسئولان کرمانشاه انجام شد که طی آن فرماندار دالاهو و حشمت‌الله فلاحت‌پیشه، نماینده اسلام‌آباد غرب شدیدا زخمی شدند و دونفر دیگر از مسئولان به شهادت رسیدند.

حاجی‌بابایی: اصولگرایی حول حرف زدن 4 نفر نمی‌چرخد
خبرآنلاین| وزیر آموزش و پرورش دولت احمدی‌نژاد معتقد است پیروزی کاندیدای اصولگرایان مقابل روحانی در‌ سال 96 بستگی به فردی دارد که درنهایت همه اصولگرایان روی او به اجماع خواهند رسید. حمیدرضا حاجی‌بابایی، عضو فراکسیون ولایت مجلس دهم در مورد برنامه‌های اصولگرایان برای رسیدن به وحدت در انتخابات ریاست‌جمهوری 96 گفت: در بحث انتخابات مجلس دهم شاهد انسجام خیلی خوب اصولگرایان بودیم، این انسجام در بحث ریاست مجلس نیز به‌خوبی خود را نشان داد و می‌توانیم از آن به‌عنوان یک موفقیت برای اصولگرایان یاد کنیم. وی با بیان این‌که اصولگرایان مجبورند برای انتخابات ریاست‌جمهوری به یک جمع‌بندی واحد برسند، اظهار داشت: امیدواریم هم جبهه اصلاحات و هم اصولگرایان بتوانند به توافق برسند و رقابت متین و همه‌جانبه‌ای را در کشور شکل دهند. وی در پاسخ به این سوال که چه تضمینی وجود دارد که اصولگرایان همانند انتخابات 92 دچار دودستگی نشوند، گفت: در این عدم موفقیت مولفه‌های گوناگونی تأثیرگذار بود و برخی زیاده‌خواهی‌ها وجود داشت و درواقع سلایق و نوع نگاه‌ها در جریان اصولگرایی متنوع شده است که نزدیک شدن سلایق برخی اصولگرایان به اصلاح‌طلبان نیز در این زمینه موثر بود. نماینده مردم همدان در مجلس دهم ادامه داد: اصولگرایی حول حرف زدن 4نفر نمی‌چرخد. اصولگرایی یک طیف گسترده وسیع و مردمی است که آنها مطالبات و خواسته‌هایی دارند که ممکن است گاهی خواص اصولگرایی همراهی کنند و گاهی همراهی نکنند.

سردار رحیم‌صفوی: ساده‌اندیشان شهادت مدافعان حرم را برای مادیات می‌دانند
ایسنا | دستیار ویژه مقام معظم رهبری در امور نظامی گفت: برخی ساده اندیشان با اظهارات نسنجیده و سبک باعث آزار و اذیت خانواده های شهدای مدافع حرم می شوند و شهادت این بزرگواران را غیرضروری و به‌خاطر مادیات می دانند. سرلشکر سیدیحیی رحیم‌صفوی در مراسم چهلمین روز شهادت حسینعلی پورابراهیمی، شهید گیلانی مدافع حرم در گلزار شهدای رشت گفت: هرگاه که سیاستمداران توانایی دفاع از کشور در برابر جنگ و اشغال نظامی را ندارند، این سرداران و فرماندهان جوان هستند که با بهای سنگین «جان» کشور را نجات و به ملت آسایش و امنیت می دهند. وی ابراز کرد: کدام عقل می پذیرد که مقابل مادیات از جان بگذریم؟ شهدا جان خود را با خداوند معامله کردند و ما عظمت، اقتدار و امنیت کشور را در شرایط امروز منطقه مدیون شهدای مدافع حرم هستیم.


تعداد بازدید :  156