شماره ۹۰۲ | ۱۳۹۵ يکشنبه ۳ مرداد
صفحه را ببند
... آسمان صاف در تهران

بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، در مناطق سواحل دریای خزر و ارتفاعات شمالی البرز شاهد ابرناکی خواهیم بود. امروز ضمن تداوم بارش در سواحل شمالی کشور از میزان آن کاسته خواهد شد و فردا دوشنبه، عمده بارش به استان‌های واقع در شرق سواحل دریای خزر و شمال استان‌های آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی و اردبیل محدود خواهد شد.
در برخی مناطق شرق کشور به ویژه در زابل وزش باد پیش‌بینی می‌شود که گاهی با گرد و خاک همراه خواهد بود. امروز همچنین افزایش سرعت وزش باد شرقی سبب کاهش کیفیت هوا در برخی مناطق جنوب سمنان، قم، مرکزی، جنوب تهران و شمال اصفهان می‌شود.
امروز بعد از ظهر رگبار پراکنده در جنوب سیستان و بلوچستان، شمال هرمزگان و جنوب فارس و در بعداز ظهر روز دوشنبه در جنوب سیستان و بلوچستان، شمال هرمزگان، جنوب کرمان و فارس افزایش ابر و رگبار پراکنده باران، گاهی با رعد و برق و وزش باد شدید موقت پیش‌بینی می‌شود. همچنین در 3 روز آینده دریای عمان و دریای خزر مواج خواهد بود و تا ظهر امروز غرب خلیج فارس نیز مواج است.
آسمان تهران طی امروز و فردا صاف تا کمی ابری، در بعد از ظهر وزش باد با بیشینه و کمینه دمای 38 و 28 برای امروز و بیشینه و کمینه دمای 39 و 27 درجه سانتیگراد برای فردا دوشنبه پیش‌بینی می‌شود. همچنین بنا بر اعلام مرکز کنترل و پایش محیط زیست کشور روز گذشته هوای کلانشهرهای اهواز و اراک ناسالم، اصفهان، تبریز، کرج، تهران، مشهد سالم و شیراز در شرایط پاک قرار داشته‌اند. بر همین اساس شاخص کیفیت هوای تهران در 24 ساعت گذشته با 13 عدد کاهش، بر روی عدد 88 قرار گرفت.
در شبانه‌روز گذشته اهواز مرکز استان خوزستان با بیشینه دمای 48 درجه سانتیگراد گرم‌ترین و اردبیل مرکز استان اردبیل با کمینه دمای 12 درجه سانتیگراد سرد‌ترین شهرهای کشور بوده‌اند. طی روزهای گذشته چهارمحال و بختیاری و اردبیل، سرد‌ترین و ‌هرمزگان و خوزستان، گرم‌ترین استان‌های ایران بودند.

 


تعداد بازدید :  183