شماره ۳۸۵ | ۱۳۹۳ يکشنبه ۳۰ شهريور
صفحه را ببند
دبیرکل جمعیت هلال‌احمر:
روابط‌عمومی، فرهنگ مشارکت را در هلال‌احمر درونی کند

دبیرکل جمعیت هلال‌احمر با اشاره به طرح تحول و نگاه منظومه‌ای در حوزه فرآیندهای کاری حاکم در این طرح، تأکید کرد: روابط‌عمومی هم منظومه‌ای شبکه‌ای است که باید متوازن، هوشمند، جهت‌دار و هدفدار از لایه و جایگاه تاکتیکی به راهبردی ارتقا یابد و پیکره رسانه‌ای جمعیت را در لایه راهبردی رصد کند؛ اینجاست که روابط‌عمومی جمعیت هلال‌احمر تبدیل می‌شود به تزریق‌کننده ارزش‌های سازمانی در مجموعه هلال‌احمر و ملجأ اصلاح نگرش و هویت‌سازی.
به گزارش اداره‌کل روابط‌عمومی و ارتباطات مردمی جمعیت هلال‌احمر، دکتر سیداحمد موسوی در نشست صمیمانه با همکاران ادارات رسانه، برنامه‌ریزی و تحریریه هفته‌نامه پیام هلال، روابط‌عمومی جمعیت هلال‌احمر با اشاره به این‌که نگاه به روابط‌عمومی نگاهی کمال‌گرایانه و آرمانی است، گفت: «روابط‌عمومی یکی از مهم‌ترین بخش‌های نظام تحول است تا جایی که در طرح تحول جمعیت، نگاه‌ها به روابط‌عمومی به‌حدی ارتقا یافته که برای آن نقش راهبردسازی در مجموعه هلال‌احمر ترسیم شده است.»
دبیرکل جمعیت هلال‌احمر اشاره کرد: «روابط‌عمومی باید در منظومه‌سازی طرح تحول، پیکره رسانه‌ای جمعیت هلال‌احمر را در لایه راهبردی تنظیم کند و با اتکا به داشتن عملکردی اثربخش، با بهره‌مندی از نخبگان رسانه برای تعریف محتوا، به هویت‌سازی و ایجاد نگرش بپردازد.»
به اذعان دکتر موسوی، وقتی جایگاه روابط‌عمومی تا سطح راهبردسازی ارتقا یابد، بر این اساس نقش آن در اداره زیرمجموعه‌های خود در سازمان‌ها، معاونت‌ها و استان‌ها با تعیین چارچوب‌ها، اصول و مبانی برای آنها، بیشتر بر هماهنگی و نظارت متکی می‌شود و از این طریق از انجام عملکردهای جزیره‌ای ممانعت خواهد کرد.
او با اشاره به این‌که روابط‌عمومی باید در ترویج ارزش‌های سازمانی در جمعیت نقش پررنگی ایفا کند، افزود: «مردم با ورود به جمعیت باید ارزش‌های سازمانی این نهاد ارزشی را لمس کنند؛ چرا که هویت شکل‌گیری ما ارزشی است و این‌جاست که باید تزریق روح ارزش‌های سازمانی و هویت‌سازی و شکل‌دهی به ارزش‌ها را برعهده روابط‌عمومی گذاشت.»
موسوی تأکید کرد که در فعالیت‌های مکتوب باید علاوه بر پرهیز از پرداختن به موضوعات خبری و اطلاع‌رسانی صرف، به مطالبی اولویت داده شود که به مخاطبان، پیام و محتوایی را انتقال می‌دهد.
از نگاه دبیرکل جمعیت هلال‌احمر، تغییر نگرش سازمانی هم از دیگر مواردی است که باید در روابط‌عمومی جمعیت هلال‌احمر به آن توجه کرد و این مهم بیشتر در فعالیت‌های مکتوب تحقق می‌یابد؛ چراکه داده‌ها و ذخیره‌های قابل استناد در این بخش قابل تحلیل بوده و اذهان را به تفکر وا می‌دارد؛ بر پایه همین مهم ضروری است نشریه پیام هلال به صورت تخصصی عمل کرده و ضمن پرهیز از پرداختن به همه موضوعات از ایجاد توقع برای اخباری که صرفا جنبه اطلاع‌رسانی دارد، خودداری کند.
او بر این مهم هم تأکید کرد که آموزش برای جمعیت از اهمیت بسیاری برخوردار است و از همه مهم‌تر باید یاد گرفت تا در قالب فرآیند کاری با مشارکت کار کنیم و کنار هم نشستن را یاد بگیریم؛ در این زمینه روابط‌عمومی می‌تواند از جزیره‌ای و غیرگروهی کار کردن جلوگیری کرده و فرهنگ مشارکت را در مجموعه درونی کند.
دکتر موسوی با اشاره به این‌که روابط‌عمومی ارتباط‌دهنده میان همه اعضای جمعیت و مسئول مهندسی ارتباطات تحول است، در بحث ارتباطات بین‌المللی هم بر نقش پررنگ روابط‌‌عمومی و ورود آن به همه عرصه‌های بین‌المللی تأکید کرد و گفت: «باید از این حالت انقطاع با دنیای بیرون خارج شده و فعالیت‌های بزرگ خود را به اطلاع همه کشورهای عضو جمعیت‌های ملی صلیب‌سرخ و هلال‌احمر برسانیم‌‌‌؛ چراکه درحال حاضر شبکه ارتباطات جمعیت هلال‌احمر ایران در سطوح بین‌المللی فوق‌العاده بوده و حاوی پیامی خاص بوده و اعتبار آن از بسیاری سازمان‌های مرتبط با ارتباطات بین‌المللی بیشتر و تأثیرگذارتر است.»
دبیرکل جمعیت هلال‌احمر بر ارایه آموزش و آگاهی به مردم جامعه نیز تأکید کرد و یادآور شد که ضرورت دارد تا با اتکا به رسانه ملی برای ارتقای آموزش‌های همگانی به مردم وارد عمل شویم.


تعداد بازدید :  117