شماره ۹۰۲ | ۱۳۹۵ يکشنبه ۳ مرداد
صفحه را ببند
تیم‌های اصفهانی شیر‌های زخم‌خورده

منصور ابراهیم‌زاده کارشناس فوتبال

1-تحلیل درباره تیم‌ها همواره باعث می‌شود که شناخت خوبی از تیم‌های مورد نظر به دست بیاید. روندی که تاکنون سپاهان و ذوب‌آهن برای لیگ شانزدهم در پیش گرفته‌اند، تا حدی موفق بوده است. شاید این روزها انتقادهایی از دو تیم مطرح شود اما یک ضرب‌المثل معروف می‌گوید: «شیر همواره شیر است؛ حتی اگر پیر باشد.» درست است که این دو تیم در مقایسه با سال‌های گذشته در شرایط ایده‌الی نیستند اما موضوعی که قابل بیان است، همواره این دو تیم عملکرد فوق‌العاده‌ای در ادوار مختلف لیگ داشته‌اند و بسیاری از این مواقع افتخارات و کسب نتایج خوب باعث شده تا ما روی این تیم‌ها حساب ویژه‌ای باز کنیم.
2- در سال‌های قبل سپاهان و ذوب‌آهن توانستند تا یک قدمی قهرمانی لیگ قهرمانان آسیا پیش بروند و نشان دادند تیم‌های ایرانی می‌توانند به فینال برسند که این امر نشان از قدرت آنها دارد. وضع امسال دو تیم اما متفاوت است و به چند عامل ربط پیدا می‌کند. یکی از این عوامل، بحث شانس و اقبالی است که دو تیم در فصل اخیر داشته‌اند و دچار بدشانسی‌های زیادی شده‌اند. از سوی دیگر دو باشگاه اصفهانی هزینه‌های خود را کاهش دادند و همین امر سبب شده تا نتوانند طوری که دلشان می‌خواهد، بازیکن باکیفیت جذب کنند.
3- سپاهان مربی خوبی در اختیار دارد. ویسی که قبلا نشان داده تجربه کار با جوانان را دارد، دلیل خوبی برای کسب موفقیت است اما به هرحال بازیکن باکیفیت هم دلیلی برای کسب موفقیت است. تیم جوان سپاهان اگر بتواند تا 5 هفته اول که تیم‌ها ثبات خوبی ندارند، خوب نتیجه بگیرد، می‌تواند این پروسه را ادامه دهد و این روند تبدیل به یک عادت برای جوانان این تیم می‌شود.
4- ذوب‌آهن یکی از بدشانس‌ترین تیم‌های لیگ ایران است. این تیم بازیکنان باکیفیتش را از دست داده و از سوی دیگر بازیکنی با ارزش مثل قاسم حدادی‌فر در بدترین شرایط دچار پارگی رباط شده است. با همه این تفاسیر باز هم آنها می‌توانند افتخارآفرین باشند. ذوب‌آهنی‌ها در طول زمان ثابت کرده‌اند حتی بدون ستاره نیز همواره تیمی متحد هستند و می‌توانند موفق باشند. البته که شاید آنها قابلیت‌های گذشته را نداشته باشند اما باید امیدوار باشند.


تعداد بازدید :  121