شماره ۹۰۲ | ۱۳۹۵ يکشنبه ۳ مرداد
صفحه را ببند
اخبار كوتاه

الهام غفوری، تهیه‌کننده «علی‌البدل» اعلام کرد که تاکنون ۵۰درصد از این سریال ضبط و تصویربرداری شده است.

طوفان نهان قدرتی از تصویربرداری فیلم کوتاه «بیداری در ساعت ۲۵» تا ۱۵ روز دیگر در تهران خبر داد.

رضا صافی، کارگردان مجموعه مستند «۵ نفر» اعلام کرد که بخش بازسازی شده برای روایت قصه هفته آینده کلید می‌خورد.

مجید ملانوروزی، مدیرکل هنرهای تجسمی در حکمی مجتبی آقایی را به‌عنوان دبیر نهمین جشنواره بین‌المللی هنرهای تجسمی فجر منصوب کرد.

کورش ادیم، عکاس کشورمان که این روزها نمایشگاهی از آثارش را با عنوان «شهر رویایی» به نمایش گذاشته است، می‌گوید‌ سال پرکاری را پیش‌رو دارد.

نیما دهقان قصد دارد نمایش «جاودانگی» را با حضور فرزین صابونی در تماشاخانه ایرانشهر روی صحنه ببرد.

فیلم سینمایی «دلبری» ساخته سید جلال اشکذری در هشتادوهشتمین جلسه سینما روایت امروز یکشنبه، ۳ مردادماه ساعت ۱۷ در مجتمع فرهنگی اسوه اکران و بررسی خواهد شد.

دومین پاتوق فیلم کوتاه «سینما آینده» با نمایش پنج فیلم کوتاه داستانی روز دوشنبه ۴ مرداد از ساعت ۱۸ تا ۲۰ در پردیس چارسو برگزار می‌شود.

دبیرخانه جشنواره فیلم مقاومت ۷۶ اثر را برای حضور در بخش پویانمایی دریافت و ثبت کرده است که از میان این آثار هیأت انتخاب متشکل از بهرام عظیمی، مجید اسماعیلی، روانبخش صادقی، سیدمسعود شجاعی و سیدعلیرضا گلپایگانی ۲۷ اثر را برای رقابت در این بخش انتخاب کرد.

رمان «حیرانی» نوشته محمدعلی سجادی، کارگردان سینمای ایران به تازگی توسط نشر ققنوس منتشر و راهی بازار نشر شده است.

فیلم کوتاه «شب‌بخیر» به کارگردانی امیرحسین فتحی، نویسندگی پوریا کاکاوند و تهیه‌کنندگی آناهیتا درگاهی که مدتی پیش فیلمبرداری آن در تهران انجام شد، به‌زودی با پایان مراحل فنی آماده نمایش و شرکت در جشنواره‌ها می‌شود.

فیلم‌تئاتر «۹۱۹۱۳» با سیستم صدای ساراند در پردیس سینمایی چهارسو رونمایی و اکران می‌شود. آیدین الفت به‌عنوان یکی از طراحان صدا در حوزه نمایش قرار است همزمان با اکران فیلم‌تئاتر «۹۱۹۱۳» سیستم ساراند در سینمای ایران را معرفی کند.

سهیل نفیسی، خواننده صاحب‌سبک موسیقی که قرار است ۱۶ مردادماه برای نخستین‌بار در تالار وحدت به صحنه برود به دلیل استقبال مخاطبان، کنسرت خود را یک شب دیگر در تاریخ ۱۵ مرداد تمدید کرد.

طرح «تابستانه کتاب» با ثبت‌نام ۵۹۳ کتابفروشی در سراسر کشور درحال اجراست که تاکنون بالغ بر ۲۱۷‌هزار نسخه کتاب از سوی ۹۰‌هزار نفر خریداری شده است.

یک نقاشی از «آدرین برودی» در حراجی آثار هنرمندانی مانند «پابلو پیکاسو» و «جف کونز» به قیمت ۲۷۵‌هزار دلار به فروش رسید.

در شب افتتاحیه تازه‌ترین نمایشگاه «صد اثر، صد هنرمند» ۲۸ اثر هنری به فروش رسید.

بنیاد محمود استادمحمد با همکاری مجموعه تئاتر شهر ساعت 17:30روزهای پنجم تا هجدهم مرداد با برپایی 11 جلسه نمایشنامه‌خوانی یادنامه این هنرمند فقید تئاتر ایران را در پلاتو اجرای تئاتر شهر برگزار می‌کند.

هفته فیلم ناصر تقوایی ۳ تا ۸ مردادماه در سینماتک خانه هنرمندان ایران برگزار می‌شود. در این هفته گزیده فیلم‌های پیش از انقلاب، «ناخدا خورشید»، گزیده آثار مستند، «ای ایران»، «کاغذ بی‌خط»، فیلم‌های کوتاه «کشتی یونانی» و «رهایی» به کارگردانی ناصر تقوایی طی ۶ روز در سینماتک خانه هنرمندان ایران به نمایش درمی‌آیند.

مرکز فرهنگی شیمل با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که کیهان کلهر میهمان ویژه این مرکز فرهنگی در‌ سال ۱۰۱7 -۲۰۱6 خواهد بود. کلهر اردیبهشت‌ماه ‌سال آینده به‌عنوان نوازنده میهمان در این برنامه به اجرای قطعاتی خواهد پرداخت.

منیژه حکمت، تهیه‌کننده سینمای ایران که به‌دنبال مشکلات تنفسی و بیماری قلبی در بیمارستانی در تهران بستری شده، قرار است امروز صبح تحت عمل جراحی قلب قرار بگیرد.

 


تعداد بازدید :  204