شماره ۹۰۲ | ۱۳۹۵ يکشنبه ۳ مرداد
صفحه را ببند
اقتصاد جهان

پیش‌بینی رشد 8/3‌درصدی اقتصاد ایران| موسسه تحقیقاتی بیزینس مانیتور پیش‌بینی کرد رشد اقتصادی ایران در‌ سال‌جاری به ۳.۸‌درصد و نرخ تورم به ۱۰‌درصد برسد. براساس برآوردهای این موسسه اقتصاد ایران در ‌سال 2015 رشد 0.4‌درصدی داشته است. انتظار می‌رود در ‌سال آینده (2017) نیز رشد اقتصادی ایران به 5.1‌درصد برسد. پیش‌بینی شده است تولید ناخالص داخلی ایران در ‌سال 2016 به 428.8‌میلیارد دلار برسد. این موسسه تحقیقاتی همچنین پیش‌بینی کرده است؛ مشکل کسری بودجه دولت ایران در ‌سال‌جاری تشدید شود. (بیزینس مانیتور)
استقبال انگلیس از سرمایه‌گذاران چینی| «فیلیپ ‌هاموند» وزیر خزانه‌داری انگلیس گفت: بعد از جداشدن این کشور از اتحادیه اروپا، تمایل برای جذب سرمایه‌داران چینی بیش از سرمایه‌داران کشورهای اروپایی است.‌ هاموند که در سفر چین به سر می‌برد، ضمن اشاره به پیشنهاد کشورهای دیگر برای توافقات جدید تجاری با انگلیس گفت؛ اقتصادهای بزرگی چون ژاپن قصد سرمایه‌گذاری در انگلیس دارند. وزیر خزانه‌داری جدید انگلیس در ادامه بیان داشت، این مسأله نشان از پایه قوی اقتصاد این کشور است که انعطاف لازم برای تغییرات بعد از خروج از اتحادیه اروپا را دارد».  (اسپوتنیک)
کاهش ۴‌درصدی قیمت نفت در هفته‌ گذشته| قیمت جهانی نفت در معاملات هفته گذشته ۴‌درصد کاهش یافت و درپایان معاملات دیروز به ۴۵دلار و ۶۹سنت در هر بشکه رسید. پس از آن‌که تعداد سکوهای حفاری نفت در آمریکا برای چهارمین هفته متوالی افزایش یافت و نگرانی‌ها درباره مازاد عرضه نفت را افزایش داد، قیمت نفت دوباره کاهش یافت.  (رویترز)


تعداد بازدید :  158