شماره ۹۰۲ | ۱۳۹۵ يکشنبه ۳ مرداد
صفحه را ببند
از تالار چه خبر

 افزایش ۱۱‌درصدی خریداران اوراق مسکن| شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه (سمات) از افزایش ۱۱‌درصدی تعداد خریداران اوراق حق ‌تقدم تسهیلات مسکن در فرابورس ایران خبر داد. در معاملات هفته پایانی تیرماه 95 در فرابورس ایران، تعداد 5634نفر با خرید 248‌هزارو230 اوراق حق ‌تقدم تسهیلات مسکن وارد فرآیند خرید خانه شدند. این درحالی است که در معاملات هفته سوم تیرماه، 5041نفر با خرید اوراق تسهیلات مسکن از طریق بازار سرمایه صاحبخانه شده بودند.
 آشنایی صندوق‌های سرمایه‌گذاری با معاملات گواهی سپرده کالایی| طی هفته گذشته نشستی با حضور صندوق‌های سرمایه‌گذاری در بورس کالای ایران برگزار شد که هدف از این نشست معرفی گواهی سپرده کالایی به این صندوق‌ها بود. با توجه به ابلاغیه اخیر سازمان بورس و اوراق بهادار، سرمایه‌گذاری در گواهی سپرده کالایی برای صندوق‌های سرمایه‌گذاری مجاز شده است که براساس این ابلاغیه، صندوق‌های سرمایه‌گذاری «در سهام»، «مختلط» و «در اوراق بهادار با درآمد ثابت» می‌توانند با اضافه‌کردن موضوع امکان سرمایه‌گذاری در «گواهی سپرده کالایی» در اساسنامه و امیدنامه خود و طی تشریفات مقرر، حداکثر تا ۵‌درصد از کل دارایی‌های صندوق را در این اوراق بهادار سرمایه‌گذاری کنند.
  بررسی روش‌های تأمین مالی فولادسازان از بورس کالا| منصور یزدی‌زاده درباره احتمال خروج ذوب‌‌آهن اصفهان از بورس گفت: در این زمینه سوءتفاهمی شکل گرفته است، معاون بازاریابی و فروش ذوب‌آهن کاملا منطبق با سیاست‌ها و برنامه‌های هیأت‌مدیره و شرکت هستند و منظور وی این است که با عرضه نکردن محصولات سایر فولاد سازها در بورس کالا، در حق کسانی که محصولات خود را در بورس کالای ایران عرضه می‌کنند، اجحاف می‌شود.


تعداد بازدید :  145