شماره ۳۸۵ | ۱۳۹۳ يکشنبه ۳۰ شهريور
صفحه را ببند
بازي «سین جیم» براي خانواده‌هاي ايراني رونمايي شد

بازی فکری «سین جیم» با طراحی صنم حقیقی، با حضور برخی چهره‌هاى سینمایى و تجسمى، عصر روز 28 شهریور در فرهنگسرای نیاوران رونمایی شد.
این بازی با اجرای ویشکا آسایش و در حضور چهره‌هایى مانند حمید امجد، ترانه علیدوستی، مانی حقیقی، لیلی گلستان، شیرین بزرگمهر، پانته‌آ پناهی‌ها، بهرام دبیری، علی مصفا، لیلا حاتمی و سمیرا علیخان‌زاده رونمایى شد. سین جیم، بازى مشاركتى و رقابتى پرهیجانى است كه با تكیه بر دانش عمومى افراد و البته كمى تا قسمتى شانس(به جهت حضور تاس) مى‌تواند فضایى با طراوت و پرشور در محفل خانواده خلق کند. تاکنون لیلی گلستان، بابک احمدی، حمید امجد، فرزانه طاهری و باربد گلشیری این بازی را امتحان کرده‌اند و گویا از آن لذت برده‌اند.
صنم حقیقی، خالق بازى «سین جیم» فرزند لیلى گلستان و زنده‌یاد نعمت حقیقی است.  او درباره این بازی گفت:  من علاقه زیادی به بازی‌های گروهی داشتم و از بازی‌های كامپیوتری گریزان بودم. همیشه تست كردن اطلاعات عمومی اشخاص مختلف و محك زدن معلومات متفرقه آنها هم برایم جذاب بود.  طرفدار پرو پا قرص مسابقه «هفته» با اجرای آقای منوچهر نوذری بودم و درجایی خوانده بودم كه بهترین راه برای آشنایی با اشخاص مختلف و حتی برای بهتر شناختن خودتان و نحوه برخوردتان با دیگران، شركت در بازی‌های گروهی رقابتی است.  «سین جیم» یک بازی معلومات عمومی است که در زمینه‌هاى سینما، تلویزیون، ادبیات، موسیقی، جغرافیا، تاریخ، علوم و ورزش طراحى شده است.  براى این بازی 3‌هزار سوال در قالب 500 کارت تعبیه شده و طراحی این بازی و سوالات مربوط به آن حدود دو‌سال زمان برده است.
ویشكا آسایش:
 سین جیم، معاشرت مى‌آفریند
ویشکا آسایش درباره این بازی گفت:  سین جیم بازی بسیاری خوبی است.  این ایده که یک گروه دورهم جمع بشوند و این بازی را انجام بدهند در وهله اول برایم جذاب است؛ خصوصا در این دوره که همه سرشان در تبلت و موبایل است این بازی باعث می‌شود که دور هم بنشینیم و با هم معاشرت کنیم.
او ادامه داد:  این بازی یک بُعد آموزشی هم دارد که باز هم برایم جذاب است. خیلی از سوال‌های این بازی را ما در مدرسه خوانده‌ایم اما آن زمان فقط خواندیم که نمره بگیریم و الان از ذهنمان رفته است.  فکر کنم این بازی یک تفریح سالم است که در عین حال نشان می‌دهد کدام‌مان باسوادتر هستیم.
ویشکا آسایش با اشاره به این‌که سوال‌هایی که برای این بازی طراحی شده سخت است، گفت:  به نظرم هر بازی که به این خوبی طراحی شود جایش در میان بازی‌ها خالی است.  این بازی خیلی با زحمت طراحی شده و تا حدودی در جریانش بوده‌ام. روی دانه دانه سوال‌ها و طراحی بازی و رنگ‌ها و طراحی جعبه و کارت‌ها و... فکر شده است تا یک چیدمان درستی اتفاق بیفتد. من خصوصا از رنگ‌های تندی که در بازی استفاده شده بسیار خوشم می‌آید. همین که ما یک بازی اینچنینی داریم که می‌توانیم سطح علمی خود را هم با آن بیازماییم خیلی خوب است.  این بازی برای غیرایرانی‌ها ممکن است کاربرد نداشته باشد اما آنها هم نمونه‌های خود را دارند که برای ما کاربردی ندارد.
على مصفا:  
خانوادگی بازی کردن مطلوب است
علی مصفا كه از نزدیك و با دقت بسیار رونمایى بازى سین جیم را دنبال مى‌كرد، گفت:  این ایده که با این بازی خانواده و دوستان دور هم جمع می‌شوند و یک بازی گروهی انجام می‌دهند بسیار جذاب است. خیلی مواقع ما کاری نداریم و وقتمان را هم به بطالت می‌گذرانیم اما این بازی یکی از راه‌هایی است که وقتمان را به بطالت نگذرانیم.
مصفا که یکی از بازی‌ها را در این مراسم خریداری کرده بود؛ اذعان داشت که حتما با خانواده دورهم این بازی را انجام می‌دهد و امیدوار است سوال‌هایش را بتواند جواب دهد.
علاقه‌مندان مى‌توانند «سین جیم» را از شهر كتاب‌ها و كتابفروشى‌هاى معتبر تهیه  کنند.


تعداد بازدید :  316