شماره ۳۸۵ | ۱۳۹۳ يکشنبه ۳۰ شهريور
صفحه را ببند
اخبار كوتاه

 فیلم‌های سینمایی «یک شب» به کارگردانی نیکی کریمی، «من عاشق سپیده صبحم» به کارگردانی علی کریم، «روایت ناپدید شدن مریم» به کارگردانی محمدرضا لطفی، فیلم «316» به کارگردانی پیمان حقانی و «هفت و پنج دقیقه» به کارگردانی محمدمهدی عسگرپور از آثاری هستند که برای اکران در گروه «هنر و تجربه» انتخاب شدند.

فیلم سینمایی «هیس! دخترها فریاد نمی‌زنند» به کارگردانی پوران درخشنده و با حضور این فیلمساز ایرانی در دانشگاه برکلی آمریکا روی پرده رفت و مورد استقبال دانشجویان از ملیت‌های مختلف قرار گرفت.

   فیلم سینمایی «برف» به کارگردانی مهدی رحمانی در ادامه حضورهای موفق بین‌المللی خود در شانزدهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم بمبئی هند در بخش سینمای جهان به نمایش درخواهد آمد. پخش بین‌المللی این فیلم برعهده «مرجان عليزاده» ايران نوين است.

حسن زنگنه مترجم توانای بوشهری و از چهره‌های ماندگار این استان بعدازظهر جمعه دار فانی را وداع گفت.

مجری مراسم چهارمین گردهمایی هنرمندان از برگزاری سالروز تولد بهروز غریب‌پور، میلاد کیایی و جلیل رسولی در این گردهمایی خبر داد.
نمایش «کوشی و موشی» کار علی برنون که در این دوره از جشنواره تئاتر عروسکی به صحنه رفت در جشنواره تئاتر عروسکی کشورهای حاشیه‌ خزر که در روسیه برگزار می‌شود‌، به صحنه خواهد رفت.

فیلم «آتیش‌بازی» تازه‌ترین ساخته بهمن گودرزی در نوبت اکران قرار دارد و او به تازگی فیلمی را با نام «باج» برای شبکه نمایش خانگی کارگردانی کرده است.

انیمیشن «کبوتر طلایی» که ساخت آن به کارگردانی مجید شاکری به تازگی به پایان رسیده است، کودکان را با امام رضا (ع) آشنا می‌کند.

علی رفیعی کارگردان تئاتر و سینما از به جریان انداختن مجدد تولید فیلمنامه «سالتو» توسط گروه جدید خبر داد.

«بن‌هور» یکی از موفق‌ترین فیلم‌های حماسی تاریخ سینماست که قرار است بازسازی شود و احتمال دارد جک هیوستون نقش بن‌هور را بازی کند.

یکی از تهیه‌کنندگان فیلم «شهر موش‌ها 2» از فروش 5‌میلیارد و 50‌میلیون‌تومانی این فیلم خبر داد.

فراخوان هفدهمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به زبان‌های انگلیسی و عربی ترجمه و منتشر شد.

نمایش «هذیان دونفره» به کارگردانی روح‌الله ایرجی از چهارم مهر تا دوم آبان‌ماه ساعت 15: 18 در تالار استاد انتظامی خانه هنرمندان ایران به صحنه می‌رود.

کتاب «از جنون تا مجنون» همزمان با نخستین روز هفته دفاع مقدس با حضور جمعی از رزمندگان و فرماندهان دوران جنگ و اهالی ادب در فرهنگسرای سرو رونمایی می‌شود.

همایش میراث مشترک ایران و عراق دوشنبه
31 شهریورماه در سرای اهل قلم خانه کتاب برگزار می‌شود.

طی دو روز ابتدایی اکران، فروش فیلم آرایش غلیظ معادل ۵۰‌میلیون تومان، آتش‌بس 2، ۱۰۸میلیون تومان و خانوم ۱۸میلیون تومان شده است.

پسر فریدون مشیری می‌گوید هنوز برای کتاب‌های کتابخانه پدرش جایی را پیدا نکرده است و این کتاب‌ها همچنان در دفتر کار او بلاتکلیف   هستند.

گروهی از کودکان و نوجوانان بین 8 تا 18‌سال اقتباس نمایشی از داستان‌های معروف «هری پاتر» را در شهر ازمیر ترکیه روی صحنه می‌برند.

«آنجلینا جولی» قصد دارد در پروژه جدید سینمایی خود فیلم «آفریقا» را با فیلمنامه‌ای از «اریک راث» کارگردانی کند.


تعداد بازدید :  275