شماره ۳۸۵ | ۱۳۹۳ يکشنبه ۳۰ شهريور
صفحه را ببند
د‌یار

 انگور در مهد تولید کیلویی 10‌هزار تومان
رئیس اتحادیه بارفروشان ارومیه گفت: هیچ‌گونه مشکل و کمبودی در عرضه میوه نداریم.     
قاسم عزتی در گفت‌وگو با ایسنا با بیان مطلب فوق افزود: به علت تازه عرضه‌شدن سیب به بازار فروش، فعلا قیمت این میوه در بازار بالاست اما سایر میوه‌ها ازجمله شلیل، آلو، هندوانه و دیگر میوه‌ها به قیمت مناسب عرضه می‌شوند.     
وی همچنین در رابطه با قیمت برخی از میوه‌ها اظهار کرد: درحال حاضر هر کیلو سیب به قیمت 5‌هزار تومان و انگور نیز تا 10‌هزار تومان به فروش می‌رسد.     
وی با تأکید بر این مطلب که به هیچ وجه میوه‌های موجود در بازار ارومیه وارداتی نیستند، گفت: نه‌تنها نیازی به وارد کردن میوه وجود ندارد، بلکه به کشور‌های همجوار مانند عراق و ترکیه نیز میوه صادر می‌کنیم.     
وی با اشاره به این‌که امسال زیرساخت‌های لازم برای صادرات مستقیم میوه تولید شده در آذربایجان غربی، به روسیه فراهم شده است، تصریح کرد: محصولاتی از قبیل خیار، بادمجان و کیوی به کشور روسیه صادر شده‌اند که در سال‌های گذشته این امکان وجود نداشت.     
عزتی در رابطه با تغییر قیمت‌ها گفت: قیمت میوه نسبت به‌سال قبل 40‌درصد کاهش یافته و در شهر ارومیه نیز در مقایسه با سایر شهرستان‌های کشور قیمت میوه 30‌درصد کمتر است.     
وی خاطرنشان کرد: کشاورزان می‌توانند به صورت مستقیم و بدون دخالت اتحادیه و فروشندگان به فروش محصول خود در میدان تر‌بار بپردازند.     

زلزله مورموری به پلدختر حدود 10‌میلیارد تومان خسارت زد
نماینده مردم پلدختر در مجلس گفت: در زلزله اخیر مورموری روستاهای پلدختر نیز دچار آسیب شدند.   
علی کائیدی در گفت‎وگو با ایسنا افزود: باتوجه به زلزله اخیر ایلام، آبدانان و مورموری متاسفانه شهرستان پلدختر دچار خسارت شد.   
وی با بیان این‌که بر اثر این زلزله و با برآورد اولیه میزان خسارت در شهرستان پلدختر به‌ویژه در روستاها بین 6 تا 10‌میلیارد تومان است، اضافه‌کرد: در نامه‎ای که استاندار لرستان به رئیس ستاد بحران کشور
و قائم مقام وزیر کشور نوشته است بیان شده که این اعتبارات برای پلدختر در نظر گرفته شود.   
کائیدی ادامه ‌داد: در ملاقات با آقای نجار و با بازدید غیرمحسوسی که از روستاهای هلوش، چم‎مهر، تنگ فنی، جلوگیر و رنگین‎بان داشتم مسائل را برایشان بازگو کردم و وی قول داد در جلسه‎ای که با بنیاد مسکن کشور خواهند داشت، مسأله را پیگیری کنند.

کرجی‌ها نیمی از سال هوای‌آلوده خوردند
مدیرکل حفاظت محیط‌زیست البرز گفت: شهروندان کرجی در‌سال گذشته نیمی از ‌سال را در شرایط هوای ناسالم سپری کردند.  
حسین محمدی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: البرز 4‌درصد جمعیت کشور را در خود جای داده و تراکم جمعیت در استان 10برابر میانگین تراکم جمعیت کشوری است.  
وی افزود:  13‌درصد از واحدهای تولیدی کشور در البرز واقع شده است که این حجم عظیم از صنایع باعث تولید زباله و پسماندهایی می‌شود که‌ درصد ناچیزی از آن مدیریت و بقیه وارد محیط‌زیست می‌شود. کرج، سومین کلانشهر کشور پس از تهران و مشهد است و با مشکلات زیادی روبه‌رو است که اساسی‌ترین آن مسأله آلودگی هواست.  
مدیرکل حفاظت محیط‌زیست البرز بیان کرد: براساس تحقیقات انجام‌شده در‌سال 92 حدودا شش ماه از‌سال در کرج وضع هوای ناسالم و ناپاک وجود داشته است.  
وی افزود: خوشبختانه دولت با توزیع بنزین با استاندارد یورو 4 در‌سال جاری در مقایسه با ‌سال 92 موجب شده در تعداد روزهای پاک، افزایش 5 تا 6 برابری را شاهد باشیم و روزهای ناسالم نیز به نصف کاهش پیدا کرده است. علاوه بر آلودگی ناشی از سوخت‌های فسیلی، آلودگی هوای ناشی از پدیده ریزگردها نیز در استان رخ داده است که باید جلوی این مسأله را گرفت.  
این مسئول تصریح کرد: کانون همه این ریزگردها، منشأ داخلی داشته و از جنوب قزوین، شمال استان مرکزی، غرب تهران و بخشی از البرز ناشی می‌شود. باید با یک همگرایی با آن برخورد شود. 


تعداد بازدید :  267