شماره ۳۸۵ | ۱۳۹۳ يکشنبه ۳۰ شهريور
صفحه را ببند
تمهیدات شهرداری بندرعباس برای جابه‌جایی دانش‌آموزان و دانشجویان

شهردار بندرعباس از آمادگی کامل ناوگان حمل‌ونقل عمومی برای جابه‌جایی شهروندان و خصوصا دانش‌آموزان و دانشجویان در ابتدای مهرماه خبر داد.  
به‌گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل شهرداری بندرعباس، هرساله با نزدیک شدن به اول مهرماه، خانواده‌ها دغدغه رفت و آمد فرزندانشان به مدرسه را دارند که شهرداری بندرعباس با تمهیداتی که ویژه این ایام اندیشیده، به‌دنبال رفع این دغدغه است.  سرویس‌های حمل‌ونقل عمومی در شهر بندرعباس همواره با استقبال خوب شهروندان فهیم و با فرهنگ این شهر روبه‌رو می‌شود و تقریبا می‌توان گفت که فرهنگ استفاده از ناوگان حمل‌ونقل عمومی در بندرعباس، نهادینه شده است.  
استفاده از ناوگان حمل‌ونقل عمومی برای ترددها، آسوده‌خاطری شهروندان را به‌دنبال دارد.  
شهردار بندرعباس ضمن بازدید از اتوبوس‌های درون‌شهری متعلق به سازمان اتوبوسرانی که برای بازگشایی مدارس آماده شده‌اند، اظهار کرد:  یکی از بخش‌هایی که قرار است برای مردم و خصوصا دانش‌آموزان و دانشجویان در آغاز‌سال تحصیلی خدمات‌رسانی کنیم،  بخش حمل‌ونقل است.  
عباس امینی‌زاده با اشاره به این‌که در حوزه‌های مختلف حمل‌ونقل و خصوصا سازمان اتوبوسرانی و تاکسیرانی و همچنین سازمان حمل‌ونقل و ترافیک تمهیدات لازم برای بازگشایی مدارس اندیشیده شده است، افزود: حمل‌ونقل مسافر و ایمن‌سازی و بهبود عبور و مرور در شهر بندرعباس به‌عنوان موضوعی مهم در دستور کار شهرداری قرار دارد.  
وی با اشاره به بازدیدش از اتوبوس‌های سازمان اتوبوسرانی، خاطرنشان کرد: امسال در آغاز‌ سال تحصیلی حدود 130دستگاه اتوبوس مهیا شده تا کار حمل‌ونقل دانش‌آموزان انجام شود.  
شهردار بندرعباس با بیان این‌که نسبت به‌ سال قبل حداقل 40دستگاه از طریق نوسازی و تعمیرات به ناوگان درون‌شهری بندرعباس اضافه شده است، تصریح کرد: در 3سال گذشته هیچ‌گونه اتوبوس جدیدی به ناوگان حمل‌ونقل کشور اضافه نشده، با این وجود شهرداری بندرعباس به‌دنبال رفاه و آسوده‌خاطری شهروندان برای جابه‌جایی است.  
جابه‌جایی دانش‌آموزان در روز اول مهرماه رایگان است
مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری بندرعباس با اشاره به آماده‌سازی 130دستگاه اتوبوس برای بازگشایی مدارس، اعلام کرد: هر دستگاه تقریبا 800نفر جابه‌جایی داریم و با توجه به تعداد اتوبوس‌ها تقریبا روزانه 100هزار نفر با استفاده از ناوگان حمل و نقلی اتوبوس جابه‌جا می‌شوند.  
حمزه‌پور با اشاره به این‌که بازسازی اتوبوس‌های قبلی در دستور کار قرار دارد، افزود: باتوجه به این‌که بنده عضو اتحادیه اتوبوسرانی‌های کشور هستم، وزارت کشور به‌دنبال خرید 1700دستگاه اتوبوس جدید از طریق اعتبارات فاینانس است.  
وی اضافه کرد: به محض انجام این خریدها، بندرعباس نیز از اتوبوس‌های جدید برخوردار می‌شود.  
بهره‌برداری از فاز نخست BRT بندرعباس؛  به‌زودی
معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری بندرعباس نیز در بازدید از ناوگان حمل‌ونقل عمومی اظهار کرد: متاسفانه در شهر بندرعباس به دلیل استفاده از خودروهای شخصی برای رفت و آمد، میزان استفاده از سرویس‌های حمل‌ونقل عمومی کاهش یافته است.  
هاشمی با اشاره به این‌که نوسازی ناوگان در افزایش میزان استفاده مردم از سرویس‌های حمل‌ونقل عمومی تاثیرگذار است، افزود: سعی داریم تا پایان برنامه پنجم توسعه با اقدامات لازم، میزان استفاده از سرویس‌های حمل‌ونقل عمومی را افزایش دهیم.  وی در بخش دیگری از سخنانش با اظهار این‌که سعی در احیا و بازسازی و حتی نوسازی بخشی از ناوگان در دستور کار قرار دارد، بیان کرد: فاز نخست BRT تا پایان ‌سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد. 


تعداد بازدید :  127